Far bygger rede

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Det er vel kjent vi mødre får behov for å bygge rede før barnet kommer, men har dere opplevd at det gjelder far også?

Her har far i huset plutselig bestemt seg for å fornye sin arbeidsbil. Det kom litt overraskende på, siden han nylig sa at det ikke kom til å skje på flere år:joyful: så vil tro at han har begynt å bygge litt rede han og.

Noen som har opplevd noe lignende? Føler mannen deres for å gjøre ting i stand før barnet kommer?

Her er det mannen som har styrt på og pusset opp, montert benker og skap og byttet ut møbler til barnet kommer[emoji85]

Han styrte veldig på sist gang (med første), men ikke denne gangeno_O
Det er visst ingenting som haster:p Har mye i hus etter storebror, og skal arve en del. Men trenger ny vogn, må ommøblere på bade for å få plass til stellebord, ordne barnerom osv, men han viser så langt liten interesse, og sier vi kan ta det senere:)
Selv ikke navn er noe å stresse med:wideyed: får litt panikk selv, men vil ikke tvinge han..
Er bare 26+0 da:)

Sist var det mannen som tok initiativ til det meste. Denne gangen har vel egentlig ingen av oss begynt å forberede oss sørlig rent praktisk, men han har nevnt noen ting vi trenger og må bytte ut, så sånn sett er det nok også denne gangen han som tar seg av redebyggingen.

Men til første innlegg, er det «kjent» at dette er en mamma-greie? Mitt inntrykk er at det er mer en foreldreting og at om det er et skille er det kanskje far som tar mest tak i det, mens mor kjøper litt klær og sengetøy liksom...

Sist var det mannen som tok initiativ til det meste. Denne gangen har vel egentlig ingen av oss begynt å forberede oss sørlig rent praktisk, men han har nevnt noen ting vi trenger og må bytte ut, så sånn sett er det nok også denne gangen han som tar seg av redebyggingen.
Sånn for våres del og de jeg kjenner og de fleste artikler jeg har kommet over er det mor som først og fremst får behov for å bygge rede :-)

Men til første innlegg, er det «kjent» at dette er en mamma-greie? Mitt inntrykk er at det er mer en foreldreting og at om det er et skille er det kanskje far som tar mest tak i det, mens mor kjøper litt klær og sengetøy liksom...

Her har far begynt med montering og er mest ivrig på det[emoji5] Er snart i uke 32 så det er nok greit å få litt ting på plass nå[emoji6]

Jeg får plutselig ikke lov til å montere møbler helt aleine lenger, far vil være med. Det har jeg ikke noe i mot [emoji4] også driver han og ordner og styrer med tv-spillsamlinga si, får inn litt barnevennlige spill og tester ut hva som kan brukes om noen år [emoji7]

Far har pusset opp barnerommet, montert stelle kommode og maler nå sin gamle sprinkelseng :) Det skal sies at han trenger å bli påminnet det meste, men sånn er han (desverre) med alt :p Et skikkelig sosehode uten like, spent å se om han skjerper seg litt med baby i hus. Men han ordner og fikser uten å klage :)

Her er det ingen som kaver eller stresser i det hele.. med to tette har vi det meste :p bare spent på om det blir samme kjønn!
Men han har ordnet ny seng til lille, da storesøster kommer inn til oss på natten, kom han frem til at lille må ha bedside crib så han/hun ligger trygt :)

Ellers var han ganske ivrig med å finne vogn, så det har vi også ordnet :) Ellers vet vi ikke hva vi mangler eller noe noen av oss. Så blir vell litt mer vasking og ordning når jeg går ut i permisjon :) er 27+2 nå :)

Regner med det blir mannen som skrur sammen senga etter hvert og eventuelt andre slike ting. Når vi fikk barnevogna var han borte og jeg var så ivrig at jeg satt den sammen selv. Når han kom hjem ble han helt besatt av vogna og studerte og trilla og styrte på. Jeg ble helt overraska for han har ikke vært så interessert i tinga vi har kjøpt før. Så jeg sa at kanskje han kunne se etter om jeg hadde gjort alt riktig. Da tok han fra hverandre alt og satt sammen på nytt:joyful:

Her er det han som er mest ivrig på å finne ting vi trenger på nett ☺ synes det er kjempekoselig at han engasjerer seg på den måten

kan ikke si at far bygger rede her...enda ihvertfall.
han syns nok det er greit at jeg har kontroll på alt som skal på plass før den lille kommer.

kan ikke si at far bygger rede her...enda ihvertfall.
han syns nok det er greit at jeg har kontroll på alt som skal på plass før den lille kommer.
Samme her, og slik ut har det vært med de andre og... hehe
Denne gangen har vel egentlig ingen gjort noe særlig da, men vi skal ikke ha noen store innkjøp. Må bare få gått gjennom klær og gjøre klar soveplass egentlig, og de er halvveis oppe fra sist gang.
Har fortsatt god tid :D

Back
Topp