Far ønsker ikke barnet

Jente292jenter

Betatt av forumet
Da har det mest fantastiske skjedd. Jeg er gravid. Dessverre er det ikke planlagt å samboeren min er i sjokktilstand. Han har allerede kommet med sinneutbrudd og tusen argumenter i mot. Mens jeg mener at er man gravide så er konsekvensene slik at man må sette seg ned å diskutere HVORDAN man skal løse å FÅ baby ikke snakke om alternativet abort. For må jeg det er det i mot min egen vilje.

Er det noen av dere som har vært i samme situasjon, men så løste det seg til det bedre?? Håper at noen vil dele erfaring. Føler meg veldig ensom akkurat nå!

Hilsen meg <3

Gratulerer så mye! :D

Om du vil beholde så gjør du det. Om du blir presset til abort er det du som må utsette kroppen for det og som må leve med det...
Kjæresten din trenger sikkert litt tid på å fordøye det. Sjokkert er nok stort.

Ja enig i det du sier. Jeg håper at det blir til at han roer seg etterhvert, for meg så er abort uaktuelt. Jeg har tatt vare på to barn fra før uten en far og på mye tynnere grunnlag enn dette. Samboeren min hentet sønnen sin på sykehuset da han ble født da mor ikke ville ha barnet, så han også har gjort dette før på mye tynnere grunnlag. Nå er vi samboere, begge har jobb,han har fast å jeg er i vikariat med mulighet for fast (jeg jobber alt fra 60-100%) å vi har et stabilt familie liv. Jeg skjønner at redselen for å ødelegge det fine vi har laget er der, men selve grunnlaget er ikke i nærheten av godt nok for å ta en abort i mine øyne!

Gratulerer! Han kommer nok over det bare han får litt tid. Må aldri la deg presse til å ta abort om du ikke vil. Jeg hadde da heller valgt babyen framfor samboer. Men, nokså sikker på at han forandrer mening etterhvert:)har dere barn fra før sammen?

Jeg velger dette alene om han går. Men han sier han ikke skal gå fra meg, men han vil bare absolutt ikke. det gir ingen god følelse.

Jeg har 2 jenter og han en gutt, skrev litt om det over her:)

Hvor lenge har dere vært sammen da? Gikk du på prevensjon eller var dette en mulighet som han viste om? Aldri ts abort mot din vilje!! Det kommer du aldri over.
Håper han kommer rundt, men dette er ikke en god start på en graviditet. Å føle seg så ensom. Mannfolkan er rare når det kommer til gravide kjærester og de er kanskje ikke alltid like interesert om du skjønner men dette er feil reaksjon!

Det er snart er år siden vi møttes første gang. Vi er samboere nå å det går fint. Han visste at jeg gikk på cerazette som legen min sier ikke er den aller sikreste men jeg tåler ingen andre pga hormonene. Jeg har vært ærlig på det hele veien og fortalt han om risken. så han var klar over det, han er også klar over at dette kan skje igjen ved et senere tidspunkt så det er ikke sånn at det problemet forsvinner om jeg tar abort. Jeg ble gravid på p piller forrige svangerskap å (som ikke var med han). Det skal være liten mulighet, men det skjer fra en tid til en annen å jeg er visst mer utsatt, å har hele veien vært ærlig på det.

Det er snart er år siden vi møttes første gang. Vi er samboere nå å det går fint. Han visste at jeg gikk på cerazette som legen min sier ikke er den aller sikreste men jeg tåler ingen andre pga hormonene. Jeg har vært ærlig på det hele veien og fortalt han om risken. så han var klar over det, han er også klar over at dette kan skje igjen ved et senere tidspunkt så det er ikke sånn at det problemet forsvinner om jeg tar abort. Jeg ble gravid på p piller forrige svangerskap å (som ikke var med han). Det skal være liten mulighet, men det skjer fra en tid til en annen å jeg er visst mer utsatt, å har hele veien vært ærlig på det.
Da har du gjort alt rett iallefall :) han skulle faktisk brukt kondom ☺
Gratulerer så mye!

Hvorfor vil han ikke da? Synes han det blir for mange unger uten samme foreldre?

Hvorfor vil han ikke da? Synes han det blir for mange unger uten samme foreldre?

Nei nei. Den grunnen har han aldri nevnt. Han vil ha barn han bare ikke nå. Han mener at det at vi ikke eier hus bare en Leilighet gjør ting vanskelig. Økonomisk sett blir det nok ikke betraktelig bedre. Men begge to har en helt vanlig inntekt hver.

Han mener at abort er noe vi bør gjøre denne gangen da det er et alternativ. For meg er ikke abort noe alternativ i det hele tatt sett på vår situasjon. Om man er misbrukt, er super ung, voldtekt, krig, voldelig forhold osv kan man se anderledes på det. Men sett fra oss synes jeg "det passer ikke" blir for dårlig grunnlag for å skrape ut et liv av meg!

Vi skal i allefall bestille time hos Amathea å ta en tur dit for en prat. Mistenker at han tror han får medhold i at "det ikke passer " holder for abort. Så vi får se. Var der forrige gang jeg ble gravid. 7 år siden. De virket ikke akkurat for abort, men heller behjelpelig på mulighetene dine

Gratulerer!

Det er bare å si at du ikke ønsker abort. La tiden gå så må han bare forholde seg til det. Ikke noe vits i å pushe han på å forberede for babyen allerede nå, det er god tid.

Gratulerer!

Det er bare å si at du ikke ønsker abort. La tiden gå så må han bare forholde seg til det. Ikke noe vits i å pushe han på å forberede for babyen allerede nå, det er god tid.

Ja tenkt noe alla det samme. Har hørt om de kan gå i sjokk å de kommer over det. Han sier jo at han ikke vil gå fra meg men bare ikke er enig i å beholde. Håper bare det ikke blir sånn at han alltid skal bære nag. Men det tror jeg ikke. Men man blir redd da! Takk for svarene:)

Back
Topp