FAQ, ofte stilte spørsmål på forumet

En tråd i 'FAQ - Ofte stilte spørsmål (om forumet)' startet av Forumansvarlig Tamara, 28 Jan 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Dette er oss som jobber her

Hvordan du bytter kallenavn/nick kan du se her

Hvordan du bytter bildet kan du se her

Her finner du informasjon om Gravid og barn appen

Hvordan bytter jeg passord?
    Logg deg inn på "Min side" på Babyverden
    Klikk deg inn på "Mine opplysninger og bytt passord derifra

Hvordan kan du slette brukeren din på forumet?
    Om du ønsker å få slettet kontoen din så må du sende meg en pm eller mail om dette.
    Du blir da slettet fra forumet, men alle innleggene du har skrevet blir stående igjen, Du kan selv gå inn å redigere vekk teksten og bilder i egne innlegg.
    Vi sletter ikke innlegg når dere ber om å få slettet brukeren deres. Ref. Forumreglene

Hvordan flytter jeg dagboken min?
    Send en av moderatorene eller meg en pm og be oss flytte dagboken din.
    Husk link direkte til dagboken, og opplys hvor den skal.

Last edited: 23 Nov 2018
  2. FebruarLykke18 Andre møte med forumet

Hvordan oppretter jeg en ny tråd i forumet? :) :anyone

3. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Jeg ser du har laget en tråd etter du spurte her, så da regner jeg med at du fant det ut? :)

• Optimistisk Optimistisk x 1
  4. maria1 Andre møte med forumet

Jeg er ny her, hvordan oppretter jeg en ny tråd i forum ?
    Har endel spørsmål :)

5. Delfi Glad i forumet August 2018

Jeg lurer også på hvordan man starter en ny tråd i forumet :confused:

6. Hei på dere! :)

Da har vi to fremgangsmåter, avhengig om du bruker app på telefon eller nettleser.

Nettleser
    Dersom du er i nettleseren din, begynner du med å finne riktig forum du vil poste i.
    På forumoversikten finner du mange hovedkategorier, velg den som passer best - og der finner du kanskje en underkategori som passer enda bedre. Om ikke, så poster du bare i hovedkategorien. For å opprette en ny tråd, så trykker du på knappen "opprett ny tråd" som ligger i øvre, høyre hjørne - rett over alle de allerede eksisterende trådene. Se vedlagt bilde. Så er det bare til å fylle inn tittel og tekst, og velge "opprett diskusjonstråd".

App
    På appen, hvis du står på "tidslinje" eller "forumoversikten", er det et lite symbol helt øverst til høyre for teksten "forum.babyverden.no" med et ark og en blyant. Trykk på den for å opprette ny tråd - du må da velge hvilken hovedkategori og evt. underkategori tråden skal postes i. Det er derimot mye enklere å gå til forumoversikten, velge riktig kategori, og klikke på "New topic" nederst. Pass på at du ikke står mellom forumoversikten og riktig kategori! Klikker du på "Generell diskusjon" i forumoversikten, må du fremdeles klikke deg videre inn på rett underkategori etterpå (f.eks. generelt) for å få opp valget om å opprette "new topic".

Håper dette var til litt hjelp! Og hvis ikke - nøl ikke med å svare her i tråden! :)

Vedlagte filer:

• Liker Liker x 2
    • Vinner Vinner x 1
  7. BeaLind Første møte med forumet

Hvordan får jeg sånne bokser under navnet mitt? med forskjellige farger osv

8. Hei!

Boksene beskriver enten en funksjon eller en tilhørighet.
    Mine funksjoner er f.eks. Moderator og Stab, de er naturlig nok forbeholdt oss som jobber på forumet.
    VIP er en tittel som gis til særlig aktive medlemmer, eller medlemmer som på annen måte er særdeles fremtredende.

Andre bokser, som de fleste "vanlige" medlemmer har, er skjult gruppe-tilhørighet. Det betyr at de er medlem av en skjult gruppe inne på et terminforum. Hører man f.eks. til Mai 2018, må man oppfylle visse krav satt i den gruppen for å få delta i den skjulte delen av mai 2019 - og da får man også en slik boks under navnet sitt.

• Enig Enig x 1
  9. Steinbukk89 Flørter med forumet

Hvordan får jeg lastet opp bilder til en tråd?
    Får beskjed om at de er for store.

10. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Da må du gjøre de mindre, og prøve igjen :)

11. strikkemamma Gift med forumet

under mitt navn står det "første graviditet <3" jeg får det ikke bort? hos andre står det "forelsket i forumet" for eksempel...

12. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Endret dette nå ;)

13. Cadillac Forumet er livet August 2018 Sommerfuglene

Finnes det ingen søkefunksjon for bestemte underforum? F.eks en terminklubb? Skulle så gjerne søkt frem tråder jeg ikke finner igjen fremfor å måtte bla og bla og bla etter dem.

14. trina Gift med forumet Desemberlykke 2018

Hei! Jeg er medlem i formet og får beskjed om at jeg ikke kan melde meg inn eller har tilgang til å poste noe inne i termingruppene, hvorfor det?

15. MiniMe80 Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Vi som prøver :)

Sjekk denne linken
    http://forum.babyverden.no/search/?type=post
    Her kan du søke på tråder i underforum. Etter søket kommer det mye opp. Øverst kommer det linker fra hele forumet men hvis du blar lenger ned på siden så kommer det fra opp fra bestemte underforum du søker i :)

Edit: Ser det nå er lenge siden du spurte om dette, så kanskje du har funnet ut av det før :)

• Liker Liker x 2
  16. Cadillac Forumet er livet August 2018 Sommerfuglene

Tusen takk! Hadde glemt jeg spurte, men jeg har ikke knekt koden, så det var fin info!

• Liker Liker x 1
  17. MiniMe80 Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Vi som prøver :)

Bare hyggelig :) Lykke til med enklere søking ;)

• Liker Liker x 1
  18. Ønskesyk90 Blir kjent med forumet

Hvordan får jeg slettet et innlegg i en tråd??

19. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Hei,
    Du kan ikke slette innlegg eller tråder selv. Men du kan redigere vekk teksten i eget innlegg.

Dette står det om i forumreglene våre under "Eierskap av innlegg"

20. Ønskesyk90 Blir kjent med forumet

Ja, det klarte jeg å gjøre, men ikke slette det. Men Ok, takk for svar

• Liker Liker x 1

Del denne siden