Fantastisk kommentar fra min mann:@

Ønskerbaby

September 2013<3
For de av dere som leste den andre tråden min så raste jeg ut av huset her før i dag. Når jeg kom hjem, så hadde mannen lest i et pappa blad vi fikk hos jordmor i går, og tydeligvis lest at gravide ikke skal spise for to.. Dette var kommentaren jeg fikk: ja, bare så du vet det, den der unnskyldningen med å spise for to, det er bare så du ikke skal ha dårlig samvittighet for å trøble i deg sjokolade og alt mulig dritt!
Jeg som har gått ned 9(!) kg, og omtrent ikke holder på noe mat( det er kommet seg litt men hallo) og ikke spiser jeg sjokolade eller annen dritt mat no heller, og det jeg får i meg, det skylder jeg nå hvertfall ikke på at jeg må spise for to!!! Dritt fyr!

oj, då hadde eg blitt sint.. For det første så meina no eg at enn burde spise det som en spise kan.. (når masse kjem opp igjen) Så vist det er cola og ris foreksempel så må jo en berre få i seg de! For det andre, så var det stygt sakt uansett til ei hormonell gravid kvinne!

oj, då hadde eg blitt sint.. For det første så meina no eg at enn burde spise det som en spise kan.. (når masse kjem opp igjen) Så vist det er cola og ris foreksempel så må jo en berre få i seg de! For det andre, så var det stygt sakt uansett til ei hormonell gravid kvinne!
Ja det var kjempe stygt sagt! Ble oppriktig lei meg! Og fikk beskjed av legen min om å drikke cola, for det var "rask næring" og lettere å holde nede.. Men har ikke drukket all verden av det heller.. Skjønner ikke hvor han har fått det der fra.. Følte meg som en hval!:(:(

Du burde fortelle han hva du føler, så han faktisk forstår at du blir såret. Han høres ikke veldig empatisk ut når han lirer av seg en slik kommentar. Spess etter at du har gått ned 9 kg. Gud, jeg hadde klikka i vinkel om samboren min hadde sagt noe slikt.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg hadde klikka og om min mann sa det der... Hva tenker han egentli med???

Dårlig gjort av mannen din å si sånn.. hadde blitt skikkelig sur og såret...

Er du sikker på han ikke sa det som en spøk? Jeg hadde bare ledd om min mann sa noe sånt, spesielt hvis jeg faktisk hadde gått ned i vekt...

Det var stygt sagt! Greit nok, man kan unnskylde mannfolka for mye rart dem sier, men det der var så lite gjennomtenkt at han selv burde ha hørt hva han sa.
Foreslår at han leser videre i boka, kanskje han kommer til siden ang hvordan man behandler en gravid kvinne.

Får håpe at hans ser det selv å kommer hjem med sjokolade og cola til deg som unnskyldning :)

Det var stygt sagt! Greit nok, man kan unnskylde mannfolka for mye rart dem sier, men det der var så lite gjennomtenkt at han selv burde ha hørt hva han sa.
Foreslår at han leser videre i boka, kanskje han kommer til siden ang hvordan man behandler en gravid kvinne.

Får håpe at hans ser det selv å kommer hjem med sjokolade og cola til deg som unnskyldning :)
Ja eg ble ikke sint heller, bare fryktelig lei meg, for hvor kom det fra? Hvor har han vært de siste tre månedene? Skal ha meg en lang prat med han i dag, for sånn går det ikke Ann å si til meg, gravid eller ikke! Og det skal sies, at HAN har lagt på seg 2kg etter jeg ble gravid.. Kanskje det er han som spiser for to?:P

Seriøst?? ÅÅ så sint jeg hadde blitt! Du får si at dere får gå på vekta begge to og se hvem som spiser for to!

Ja eg ble ikke sint heller, bare fryktelig lei meg, for hvor kom det fra? Hvor har han vært de siste tre månedene? Skal ha meg en lang prat med han i dag, for sånn går det ikke Ann å si til meg, gravid eller ikke! Og det skal sies, at HAN har lagt på seg 2kg etter jeg ble gravid.. Kanskje det er han som spiser for to?:P

Hvordan går det idag?

Mener dere seriøst at dere hadde blitt rasende, klikket i vinkel etc over en liten kommentar? Som ikke engang er mulig å ta personlig når man faktisk har gått ned mye i vekt (hadde du lagt på deg mye og var litt sår på det hadde jeg forstått reaksjonen).

Dere tror ikke dere er vel hormonelle nå?

Jeg hadde sikkert blitt sur ja... Når han vet at dama har gått ned og sliter med å holde på mat. Er ikke alle det er så fint at man går ned 9kg under svangerskapet heller. Jeg hadde sikkert blitt innlagt av det....

Det er virkelig ikke sunt med slike kommentarer, man føler seg ekstra sårbar som gravid vet nå jeg da :/ Joda hormoner spiller også inn!

Joda kan godt være hormoner som spiller inn.. Men syns allikavel det var en utrolig lite omtenksom ting å si når jeg kaster opp minst en gang om dagen, og spiser fordi jeg må.. Men vi har ordnet opp, og det var visstnok sagt på tull..(hørtes ikke sånn ut) og jeg tror han tenker seg om to ganger før han sier sånne ting igjen, tull eller ikke.. Er nok ekstra sårbar nå ja, og det får han bare ta hensyn til!

Back
Topp