Fantasi hos de små

Lbaby

Gift med forumet
Hvordan er deres små når det kommer til fantasi og lek?

Ella kan finne på når vi er på vei opp trappa fra badet, at det er en løve bak oss og at vi må løpe alt vi kan inn i stua og lukke døra[:D] 

Jeg syns tiden (når trassetrollet ikke er "tilstede") vi er inne i er veldig koselig og ikke minst mye mer spennende[:D]

Hva tenker dere?[:D]

Hehe de er dritskjønne nå, spesielt når ikke trassetrollet er der som du sier[;)][8D]

Lucas var nettopp veldig opptatt av at trollet kom, og at vi måtte finne gjemmesteder. Ellers er helten Brannmann Sam, så han setter ofte hodet fast ett eller annet sted, eller en annen kroppsdel, og så har vi rollespill der han må "reddes"[:D]

Han liker også å tulle med navnene våre, som å kalle meg for pappa og pappa for mamma- eller kalle meg ved mitt ordentlige navn istedet for mamma..rart[:D]

Og lage "hytter" under dyna og gjemme oss for alt mulig er alltid en slager....[:D][:D]

[:D] søt hun er!

Matheus baker ofte, ALT kan bli kanelboller om dagen[:D]
I dag ble litt sand noen duftende deilige kanelboller, haha[:)]
Og litt tidligere laget han kanelboller av plastelina som stekte i ovnen(i esken).
og det er så lenge siden jeg har bakt det, er så morro å se at han husker så godt også.

Marcus har veldig med fantasi for tiden - både i lek og sånn ellers i hverdagen. Han leker rollelek med seg selv, men der fantasien virkelig setter inn er når han innbiller seg ting. Bl.a. smuler på gulvet som han er "redd", biene på sengetøyet osv. Ikke helt enkelt å vite hvordan man skal takte det alltid.

ORIGINAL: TheusOgNuska

[:D] søt hun er!

Matheus baker ofte, ALT kan bli kanelboller om dagen[:D]
I dag ble litt sand noen duftende deilige kanelboller, haha[:)]
Og litt tidligere laget han kanelboller av plastelina som stekte i ovnen(i esken).
og det er så lenge siden jeg har bakt det, er så morro å se at han husker så godt også.

he he, herlig! Da vet jeg hvor jeg skal spise kanelboller når jeg er i Oslo[:D] 

Ella gjør også veldig mye av det jeg gjør. Hun satte Nora i timeout fordi hun dro Ella i håret[:D] Det er IKKE lov å dra meg i håret mitt, Norrrra[:D] 

ORIGINAL: Eternal*

Hehe de er dritskjønne nå, spesielt når ikke trassetrollet er der som du sier[;)][8D]

Lucas var nettopp veldig opptatt av at trollet kom, og at vi måtte finne gjemmesteder. Ellers er helten Brannmann Sam, så han setter ofte hodet fast ett eller annet sted, eller en annen kroppsdel, og så har vi rollespill der han må "reddes"[:D]

Han liker også å tulle med navnene våre, som å kalle meg for pappa og pappa for mamma- eller kalle meg ved mitt ordentlige navn istedet for mamma..rart[:D]

Og lage "hytter" under dyna og gjemme oss for alt mulig er alltid en slager....[:D][:D]

He he, syns jeg ser han[:D]

Det er hun også opptatt av, bytter navn på seg selv og Nora, eller kaller meg for Nora, Ella eller pappa[:D]

Han har GOD fantasi[:D]
Her forleden når vi holdt på å male huset hos oldeforeldrene hans jeg å mamma, så hadde han underholdning for oss...
I 2 TIMER med kun 2 sandaler å en papirlapp så hadde han fullt show.... Kjeften sto ikke en gang[&:][:D][8D]
Det var alt fra troll til hester å hunder, bukkene bruse ja å mye mye MYE mer[8D]

her er fantasi og lek helt som den skal[:D]
Jeg kan gi flere eksempler fra i dag f.eks, da hun fant mormor sine fire lysestaker på stuebordet og de ble til bukkene bruse, hun forteller hele eventyret med stor innlevelse til stor underholdning for oss som er i samme rom. Og da vi var på verandaen som går rundt huset her, forteller hun at det kommer en løva fra venstre og en stor bjørn fra høyre, jeg spør hva vi må gjøre når de kommer og hun roper med full begeistring" Vi må gjemme oss!!" 
Da hun badet i kveld bakte hun kaker til oss av vann.

Så her er det masse eventyrfortelling fortiden og masse rollelek..paralelleken er hun lei av for lenge siden. 

Mye fantasi ja. Nå kom jeg selvfølgelig ikke på noe konkret da men[8D]

Back
Topp