Fant ut at sønnen min på 21 uker kun har to kar i navlestrengen.

brasilia

Flørter med forumet
Hei dere[:)]
Jeg har vært på ul og der kunne de konstatere at der kun er to blodkar i navlestrengen istedet for tre.
De forklarte meg at dette ikke trengte å bety noe da alt annet så normalt ut. De var mest opptatt av veksten til den lille og vil følge meg opp hver mnd på ul.
Så noen dager senere var jeg hos jordmor for første gang og spurte henne om dette.Hun sa at det ofte hadde sammenheng med misdannelser,men de på sykehuset sa at det var sjeldent.
Jeg har søkt hele nettet etter info om dette og finner kun en dansk side der det står at det så å si er 100% sikkerhet at der er noe galt med hjertet eller lungene hvis der kun er to kar i strengen.
Og det syntes jeg var VELDIG drøyt å skrive!Vil de vi skal ha det helt jævlig i svangerskapet!![:@]
På sykehuset sa de at dette var normalt....men hvis det er så normalt,hvorfor finner jeg ikke info om dette NOEN plass og ingen kan fortelle meg om der er noe galt eller ikke??!!
Kan misdannelser bety hjerneskade også??Jeg tenker mye på det da jeg drakk en del i begynnelsen av svangerskapet.
Blir sprø her![:o]
Kan noen av dere som har kjennskap eller erfaring med dette skrive noen ord til meg?
Hadde satt stor pris på det.
Takk fra ei som har halve tia igjen å bekymre seg på.[8|]

hei du!
Jeg vet ingenting om dette, men syns du skal ringe jordmor i morgen og bestille time hos henne slik at du får pratet om disse tingene. eventuelt kan du ringe direkte til sykehuset og prate med jordmor der. Jeg har opplevd at de har tatt en veldig alvorlig når man er engstelig.

De har sikkert sett på hjertekamrene også på ul og i sammenheng med det tatt utgangspunkt i at alt er bra??? Jeg syns du skal få tak i "ekspertene" og spørre dem ut om dette. Ikke alt man finner på internett trenger å være riktig, vi vet jo ikke hvem som har skrevet det du fant heller. 

Ang alkohol så vet man jo ikke sikkert hvilke skader man kan få, regner med at du ikke drakk mer når du fant ut at du var gravid? I begynnelsen deler man ikke blod med fosteret etter som jeg har forstått.

Lykke til!

Vet ikke helt hva jeg skal si, for jeg har ikke noe greie på dette. Men jeg ønsker og håper på at alt er bra med den lille og lykke til videre i svangerskapet. Store klemmer

Føler ikke verken jordmor eller de på sykehuset kan fortelle meg noe mer.De sier det selv at der ikke er garanti for noenting.Men trøster meg med at alt ser tross alt bra ut.
Jeg har fått neste ul tidligere enn jeg skulle for jeg klarer ikke å gå lenger å ikke vite noenting.Håper de på ul kan sjekke EKSTRA nøye siden jeg er så bekymret.
Jeg drakk en del den første mnd før jeg fant ut at jeg var gravid.
Den danske siden jeg fant var en dansk graviditets-side om man kan si det.
Men synes det er rart at det er så få som har det samme problemet da jordmoren på sykehuset sa at dette liksom skulle være "vanlig"

hmm..etter jeg fikk Brynjar så sjekka de om navlestrengen hadde to el tre blodkar.Da jeg spurte om hvorfor så fortalte jordmor meg at når det var kun to blodkar,så kunne det være noe galt med babyen.Jeg presiserer-KUNNE! Jeg vet ikke hva som eventuelt kunne være galt,da navelstrengen til Brynjar hadde tre blodkar.

Ta kontakt med jordmora di eller legen din og få samtale om dette!Da får du klarhet i hva de mener.

Angående drikking i begynnelsen av svangerskapet:Jeg fant ut at jeg var gravid dagen etter et skikkelig vårbløyta og Brynjar er helt normal så langt i allefall.Går sterkt ut fra at du kutta alkoholen etter du fant ut at du var gravid ja??

hoff blir litt urolig selv. skal på ul om litt over en uke og er livredd for at noe skal være galt. røyka og drakk nesten hvær helg før jeg fant ut at jeg var gravid selv. men ønsker deg lykke til med den lille. dem har jo så mye utstyr nå til dags. dem kan jo til og med operere mens barnet ligger i magen[;)]

Ja,prøver jo å tenke positivt[:)]
Det er iallefall masse liv i han lille.
Jeg tror nok at det skal gå bra på din ul[:)]

En liten trøst ang drikking før man vet at man er gravid... de sier at man ikke trenger bekymre seg særlig for den alkoholen man har hatt før man vet-enten så mister du da før du finner det ut, eller så klarer barnet seg greit. Vet om flere som har opplevd dem samme-og alle har fått velskapte barn.

Lykke til! Mas masse ang dette med 2 blodkar i navlestrengen-du skal ikke måtte gå rundt med så usikker følelse.

Stakkar liten.Føler med deg og ønsker at alt skal gå fint med gutten din.
Han var virkelig skjønn...(Bildet)[:D]

Back
Topp