Fant ikke hjertelyd...

MJ-Mamma

Glad i forumet
Jeg var hos Jordmor på kontroll mandag den 22.05 og hadde gledet meg kjempe masse til å høre hjertet til babyen så jeg kunne være sikker på at alt var i orden.
Jeg er nå 16 uker på vei,babyen var så liten så hun klarte nesten ikke finne den og ikke klarte hun å finne noen hjertelyd på den...
Huff...må nok innrømme at jeg ble litt tankefull da for det har aldri skjedd med de to første jeg har...
Måtte bare dele det med dere.

Så lenge du har kjent liv så er jo det en trøst. Men for å berolige deg selv så kan du jo be om UL bare for å være sikker

Det samme skedde hos meg forrige mandag, jeg krevde da å få komme til ul på onsdag for å være  helt sikker. Har nå snakkes med to forskjellige jordmødre på sykehuset og begge sier at det bare er tull av legene å lytte etter hjertelyden før man har vært på ultralyd. De finner bare hjertelyden i en fjerdedel av tilfellene, og resultatet av dette er at de uroer oss vordende mødre unødig. Så alt er nok ok med babyen din.

ORIGINAL: trønderpi81

Det samme skedde hos meg forrige mandag, jeg krevde da å få komme til ul på onsdag for å være  helt sikker. Har nå snakkes med to forskjellige jordmødre på sykehuset og begge sier at det bare er tull av legene å lytte etter hjertelyden før man har vært på ultralyd. De finner bare hjertelyden i en fjerdedel av tilfellene, og resultatet av dette er at de uroer oss vordende mødre unødig. Så alt er nok ok med babyen din.

det har jeg også hørt. er 14 uker på vei nå og legen fann såvidt ikke hjertelyden i dag. Tror jordmor hadde flaks da hun fann den sist, og derfor skulle ikke legen være verre; han lette i over 5 min, nærmere 10 før han fann noe og da hørte vi lyden i 3 sekunder. [:)]

jordmor maste og maste før hun skulle høre etter lyden; "det er ikke sikkert, absolutt ikke sikkert vi finner noe. det er helt normalt" Du får sikkert hørt noe neste gang, eller sett det selv på ul[:)]

Jeg var hos legen i uke 11 og da skulle han prøve å finne hjertelyden og han lette lenge men tilslutt fant han den 150 slag pr min.
Håper at legen din finner hjertelyden snart og det er jo kjempeposetivt å merke liv hvertfall.

Lykke til

Back
Topp