Fant ikke hjertelyd på TUL, satt 10 dager tilbake

Gullpåfugl

Andre møte med forumet
Dette blir langt, men må bare dele dette og håpe på noen fornuftige svar ❤️

Ble henvist til TUL via fastlegen fordi jeg har uregelmessig mens og fikk ikke tilbake mens etter at jeg tok ut spiralen før jeg ble gravid. Men jeg vet når jeg hadde eggløsning fordi jeg fikk positiv eggløsningstest og hadde eggløsningsslim, det var også siste gang jeg hadde samleie. Har logget alt i Flo appen, så er rimelig sikker på at dette stemmer. Når jeg var på TUL var legen usikker på om ho kunne se fosteranlegget i det hele tatt, og mente jeg var Max 5 uker på vei. Nevnte at det var ca 3mm hvis ho målte riktig. Jeg var i følge mine beregninger da 6+2.

Jeg kom tilbake 10 dager etterpå, var da 7+6 og var forberedt på å se hjertelyd. men nei, legen var ikke sikker på at ho så hjertet, og målte fosteret til litt over 1/2 cm. Men det har utviklet seg siden sist ultralyd - det er positivt. Jeg har heller ikke har blødninger eller magesmerter. Jeg kaster opp nesten daglig og føler meg veldig gravid. Skal tilbake om 1 uke. Ser vi ikke hjertet da, så fosteret dødt.

Noen som har opplevd noe liknende? Jeg googler meg ihjel etter svar. Hvordan kan jeg bli satt så mye som 10 dager tilbake på TUL så tidlig når jeg vet når eggløsning var? Er redd for at fosteret er veldig sykt og derfor utvikler seg sakte

Så tidlig kan noen få millimeter utgjøre flere dagers forskjell. De måler jo noe som er noen millimeter langt via ultralyd gjennom flere lag muskler så fort gjort å måle litt feil som kan utgjøre mye i antall dager. Så ikke mist alt mot. Men finnes jo ingen garantier så tidlig. Krysser fingrene for deg!

Utvendig eller innvendig ul? Ble det sjekket ift eventuell bakenforliggende livmor?

Dette var innvendig. Det tror jeg ikke, har gått gjennom svangerskap tidligere og har aldri hørt dette. Hva kan det bety?

Jeg har bakovervendt livmor, det skal ikke ha noe å si. Ble satt tilbake noe sånt som ti dager i vår. Det utviklet seg, og hjertet slo, men jeg visste at det ikke stemt med når jeg testet positivt, så hadde dårlig magefølelse. Mistet til slutt i sa mellom uke ti og 11. Ble fort gravid igjen, og er nå seks måneder på vei. Håper det går veien for deg

Dette var innvendig. Det tror jeg ikke, har gått gjennom svangerskap tidligere og har aldri hørt dette. Hva kan det bety?
Har hørt om noen med bakovervendt livmor hvor det så tomt ut når man brukte ul-proben vanlig (innvendig). Måtte vri den på en annen måte og da så man den lille.

Back
Topp