Fant hjertelyd med doppler i dag!

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Og jeg er så ubeskrivelig glad!!!

Dette er tredje dagen jeg prøver den, og etter å ha funnet min egen puls på 4-5 forskjellige steder, dukket plutselig hjertelyden til spira opp, og den var IKKE til å ta feil av! Så nå er jeg litt mer avslappet :) Har stressa litt de siste dagene, fordi jeg har hatt så lite symptomer. Men da er det liv der inne, og jeg tør endelig å begynne å glede meg! HURRA!!

Gratulerer med hjertelyden. <3

Hvor mannen uker er du ? Jeg trodde det var umulig allerede nå, sist gang fant jeg den i uke 18. Men, du er heldig da ;-))) God følelse og høre den!

Så herlig!!!

Hvor langt på vei er du? 

Siden du har funnet den så tidlig, kanskje du har morkaka på baksiden, så det ikke er så mye som stenger. Uansett så har jeg hørt om flere som har funnet den veldig tidlig :)

Så gøy :) Tør ikke prøve enda jeg,selv om jeg så bankende hjerte på ul igår!

Så koselig da, du er heldig! :-D
Klarer ikke å slappe av helt ennå jeg heller, før jeg får se/høre at det er liv der inne.. :)

Wow! Deilige lille lyden emoticon

Det mest normale er jo at det faktisk er din egen hjertelyd så tidlig.

Men kan jo hende du er heldig. Hvor langt er du på vei ? Barn fra før ?

Heldiggris, det må være en god følelse :)

Jeg har bestilt angelsound, så håper jeg får den i posten snart ;)

Har et spørsmål? Mener å huske fra mitt første svangerskap at når jordmor lette etter hjertelyd til fosteret, så var det lyden av morkaka (?) som pumpet liksom. Er dette noe man kan ta feil av med doppler hjemme også? Mulig dette er et skikkelig teit spørsmål asså! Hehe :)

Jeg aner ikke om det er morkaka som dunker! Hehe..

Jeg er 10+1, og har lest om maaaange som har funnet den når de er i uke 11. Det var ikke til å ta feil av. Jeg har funnet min egen puls mange ganger, og pulsen til spira var dobbelt så rask som min egen. Om dere søker på google så finner dere flere som har funnet den så tidlig.

Jeg er førstegangsgravid ( + en SA ), og fant hjertelyden rett over kjønnshårene. Omtrent der jordmor sa den ville være :)

Er morkaka igang enda da? Var på ul igår var bare "et eller annet plomme" greier enda som baby får næring gjennom frem til morkaka tar over jobben sa gyn.....

Er vel en del forskjell fra 8 til over 10 uker..
Men selv om ikke morkaken har overtatt, så "lever" den jo for det uansett.

Men ei på jobben mente det kunne være MIN puls i morkaka som lagde denn lyden når de lette etter hjertelyd fra fosteret.

surrehodet skrev:
Er morkaka igang enda da? Var på ul igår var bare "et eller annet plomme" greier enda som baby får næring gjennom frem til morkaka tar over jobben sa gyn.....

Man hører forskjell på 80 og 180 altså! (spesielt på min doppler som viser antall hjerteslagemoticon)

Jeg har derimot funnet morkaka den siste uka, den var det ikke noe lyd fra første gang jeg fant hjertelyden 8+0. Pulsen der er bittelitt høyere enn min egen..

Uansett så blir det vanskligere fra nå av, for nå flytter den lille på seg, i motsetning til tidligere. Og de er som regel ikke så glade i dopplerlyden.. emoticon

Back
Topp