At det er vondt er hvertfall et godt tegn!:) Og det er heelt normalt å ha klumper og kuler rundtom som ikke er farlige!
Men alltid greiest å ringe legen når man oppdager sånt - var nettopp hos legen selv da jeg i flere mndr har hatt en vond kul i ene brystet. Fikk ultralyd i løpet av to uker, og alt var fint!
Regner med det var en cyste (som hadde tømt seg og derfor ikke viste lenger), og det er jo også en mulighet hos deg!:)
Men ring lege du, og krev mammografi eller ultralyd så du får slappe skikkelig av:)
Jeg vet at dette ikke er noen god følelse, men ikke ta sorgene på forskudd. Sjansen er aller størst for at dette ikke er noe farlig i det hele tatt!
Lykke til!:)
Vokste kulen i løpet av de mnd du ventet med å gå til legen? Jeg er egentlig ikke en person som innbiller meg eller frykter alvorlige sykdommer, men syns det er så ubehagelig når man ikke vet :p Men godt å høre at det er vanglig! =)
tusen takk =)
Den vokste, og så ble den mindre, så var den så liten at jeg sleit jeg med å finne den, og så var den plutselig kjempestor. Så det varierte egentlig ganske mye.
Men jeg sleit i tillegg med ganske store smerter i brystet. De periodene kulen var liten hadde jeg lite smerter. Legen sa det sannsynligvis var fordi cysten presset på vevet rundt, og presset økte i takt med kulen. Mulig den tømte seg innimellom og derfor ble mindre? Aner ikke...
Legen sa også at om den er øm og vond er det et godt tegn:)
Men ring legen uansett, om ikke for annet så for at du skal få slappe av for dette. Er fryktelig å gå å spekulere selv. Lager seg jo allverdens historier i hodet sitt da;) Det vet jeg alt om.
Si at dette plager deg og spør om du ikke kan få time snart. Og alltid greit å sjekke opp skikkelig med fks. ultralyd (var veldig greit, da får du svar med en gang også).
Hun som tok ultralyden på meg sa at den beste tiden for å kjenne etter kuler et 1 uke etter mensen. For da var det minst kuler og klumper som kunne skremme unødvendig:)
Håper det ikke er noe, og at du kan få time raskt så du slipper å bekymre deg! Stor klem til deg!