Fant drømmevogna... :)

Dararamm

Glad i forumet
Åh... hørt at Emmaljunga er superbra merket! Men hvordan bestemmer du deg for hvilken type??Går du i butikk og prøver eller hva? Skjønner ikke hvordan vi skal finne ut av dette jeg...  er jo så mange forskjellige! Vil ha en fin , lett, som er enkel å legge sammen, som ungen kan bruke i flere år..med 4 jul.. men, det er jo mange som er sånn :p

Den har jeg!!! Elsker vogna, kommer frem over alt og superlett å trille, men er ei byvogn ;) vogna er kjempe lett å løfte og tar liten plass i bil. Men siden den er veldig lett kan den faktisk blåse bort så sett alltid bremsene på :p

Jeg ville tatt en tur i en babybutikk å testet ut div vogner før jeg hadde bestemt meg Heidi :o)

Kjempe gøy at du har funnet en vogn DU vil ha, her blir det sånn ståbrett til Simovogna de gangene vi er på farta alle sammen. Kommende storebror vil helst gå selv uansett... og hvis han skal sove å vi er på farta har vi kombi vogna.. da får jeg finne et sted å sette meg ned. ta ut bagdelen så kan storebror ligge i sportsdelen mens lille smurf fortsatt ligger godt i bagdelen :o) finner vel en god løsning på det når den tid kommer :o)

*trollemor* skrev:
Jeg ville tatt en tur i en babybutikk å testet ut div vogner før jeg hadde bestemt meg Heidi :o)

Kjempe gøy at du har funnet en vogn DU vil ha, her blir det sånn ståbrett til Simovogna de gangene vi er på farta alle sammen. Kommende storebror vil helst gå selv uansett... og hvis han skal sove å vi er på farta har vi kombi vogna.. da får jeg finne et sted å sette meg ned. ta ut bagdelen så kan storebror ligge i sportsdelen mens lille smurf fortsatt ligger godt i bagdelen :o) finner vel en god løsning på det når den tid kommer :o)

haha slikt brukte jeg en og samme vogna for mine to eldste mens begge to trengte å sove på dagtid.
La to stoler under bagdelen ute på veranda.

Dararamm skrev:

*trollemor* skrev:

haha slikt brukte jeg en og samme vogna for mine to eldste mens begge to trengte å sove på dagtid.
La to stoler under bagdelen ute på veranda.

Hehe, det enkle er ofte det beste

Hekla85 skrev:
Den har jeg!!! Elsker vogna, kommer frem over alt og superlett å trille, men er ei byvogn ;) vogna er kjempe lett å løfte og tar liten plass i bil. Men siden den er veldig lett kan den faktisk blåse bort så sett alltid bremsene på :p

Glad å høre fra en med erfaring av denne.
Kan ikke tenke meg noe annet en vogn med svingbare fremhjul og den må være lett fordi jeg reiser mye med buss.
Og det må være et modell jeg kan finne en løsning for to åringen. Ikke sett andre med slike søskenseter. Han har ikke begynt å gå slik at søskenbrett er ikke en option.

Hm.. jeg ser mange vogner med sånne små svingbare hjul som er nevnt her, men hvordan iall hverden er de å trille på snø og slaps lurer jeg på... Vil jo kunne trille i dårlig vær også?

Jeg fant også en fin Emaljunga vogn, City Cross tror jeg..? Men de er jo svinedyre... fikk helt sjokk jeg. Hva er dere villie til å bruke på vogn da? Eller kjøper dere brukt?

*trollemor* skrev:

Samme her, simo vogn med ståbrett også skal jeg kjøpe et sete man kan sette oppå bagen :)

Dette var en tråd for ei med LIIIIITT vogndilla....
Første mann hadde vi ei briovogn og ei bassonvogn som sovevogn. Så kjøpte jeg en emmaljunga city jet til sportsvogn. Helt super vogn. Kommer frem på både ulendt terreng og super som byvogn.. med andre ord ei skikkelig allroundvogn.. Eneste som er synd er at det ikke er lufthjul, men samtidig så er den så god uten, at det går bra. Er også godt med den ergonomiske liggedelen! Den vogna har jeg enda! Men ikke med bag.

Til nr to kjøpte vi en simovong, veldig god vogn og trille og lun og god som bagvogn, har også mye praktisk med seg, som at kalesjen kan lagre vognposen/dyna, eller yttertøy. Så simo er kvalitet -ingen tvil. MEEEEN selene er ikke så gode. Vi måtte bruke gåsele, fordi selene ikke går så godt til vognposer.

Nå til nr 3 har jeg fortsat emmaljunga city jet'n, men har lyst på TFK joggster twist i tillegg. :) den er litt som city jet'n, men det som er synd er at sittedelen ikke kan snus slik at babyen sitter MOT mamma... Det synes jeg er greit når barna er små... så da må jeg ha city jet'n i tillegg...

Jeg kan snakke/skrive om vogner i evigheter. Så hvis noen vil vite om brio, simo, Emmaljunga city jet eller TFK, så bare spør

Back
Topp