Fange opp hjerteslag med doppler

*Maya*

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Har kjøpt doppler og vet at det egentlig er for tidlig å starte letinga etter hjertelyd, men var bare litt nysgjerrig så prøvde litt. Blir ikke urolig når jec ikke finner noe for vet at det er for tidlig. Er 8+0 i mårra.

Men, lå nå på senga å prøvde å lete litt. Fikk inn min egen puls innimellom men plutselig hoppa tallet opp til 159. Det stod på skjermen bare et par sekunder før det forsvant igjen. Det var der så kort tid så det kom ingen lyd men ble litt nysgjerrig på om det kan ha vært et snev av hjerteslag fra knøttet? Eller hva annet kan det høye tallet være? Når jeg flytter rundt på søkeren så vimser tallet rundt 125 men når 159 plutselig dukka opp så holdt jeg den helt i ro på ett sted. Starta ved skambeinet og vippa den over kanten og peka søkeren nedover mot beina bittelitt mot høyre. Kan en doppler fange opp tallet uten at det kommer lyd? Virker som at tallet må være stabilt på skjermen over noen sekunder før lyden kommer? Var sånn når jeg testa på min puls. Så kanskje den fant hjerteslagene men at det var så kort tid at lyden ikke kom igang?

Det er nok mulig å fange opp hjerteslag selv om det i de fleste tilfeller er vanskelig . Så spennende . Er litt på vurderinga med doppler, men det har jeg hvert med de tre andre og hehe men aldri kjøpt :scratch

Sniker. Tidligste jeg har funnet er 7+6; og ellers 8+2. Så det ER mulig å finne i uke 8, i alle fall! Men om det bare dukket opp i 1 sek, så kan det være at doppleren reagerte på noe annet.

Jeg har også doppler, men jeg har brukt de fra uke 13/14. livredd for å skade baby. Hørte det ikke var bra. Så jeg dropper det! ;) hvertfall denne gangen ❤️

Sniker
Jeg har funnet fra uke 9+0. Fant ikke noe i uke 8, og måtte lete lenge for å finne i uke 9. Fra uke 10 fant jeg ganske fort hver gang.

Fant ikke før 10 uker, ett lite tips er at man må lete lenger ned enn man tror :wacky: måtte helt ned til skambeinet, litt på høyre siden og måtte klemme proben ganske langt inn og vinkle den nedover mot beina mine. Og bevege den med bittesmå bevegelser, jeg finner hjertelyden men flytter jeg den noen mm så kan jeg miste den:facepalm:

Brukte doppler for første gang i dag (er 10+6). Tok sin tid før jeg hørte hjertelyden - men når jeg først hørte den, var den sterk og fin :Heartred Jeg fant hjertelyden på venstre side, med doppler vinklet mot midten.

Back
Topp