Fancy termometer!

Chocolate girl

Elsker forumet
Noen som har prøvd denne? Ser jo genial ut! Ikke noe å stikke noe som helst sted lissom [:D]

Nå har vi heldigvis bare trengt å måle snuppas temp ca 3 ganger i løpet av 3 år, da har det vært greit å leve med rumpetermometer.

Får vi denne gang et barn som ofte er sykt, kan det fort bli aktuelt ja!

Kan jo bruke den på deg selv og da [;)] Eller er du kanskje en av de heldige som aldri syk?

ORIGINAL: Sjokkis

Kan jo bruke den på deg selv og da [;)] Eller er du kanskje en av de heldige som aldri syk?

Stemmer det[:D]

Tror ikke jeg har tatt tempen siden jeg var 9 år eller noe sånt.

BANK I BORDET!

Jeg har øretermometer men har hørt at de har sluttet å bruke dette i mange barnehager fordi de var så ukorrekte i målingene, her lover de jo avvik på kun 0,2 grader..

ORIGINAL: Ephexita

De der er knall, de bruker de på sykehus, og vi har dem i barnehagen og :)
Bare starter i panna og fører ned langs tinningen til hovedpilsåra på halsen og vips: tempen er klar.
Vet ikke hvordan kvaliteten er på dette?

Ellers er det jo genialt med et godt øretermometer da :)

Stilig!

Men øretermometer, blir ikke det regnet som mindre sikkert enn rumpetermometer? Husker jeg spurte...jordmor tror jeg...om dette da jeg var gravid sist, og vi skulle kjøpe inn ting til snuppa. Hun sa da at rumpetermometer helt klart var det sikreste måleinstrument.

og jeg tror på alt jeg leser så dette produktet må jo være fantastisk! hehe, tro rkanskje jeg må prøve en sånn her gitt!

ORIGINAL: Sjokkis

og jeg tror på alt jeg leser så dette produktet må jo være fantastisk! hehe, tro rkanskje jeg må prøve en sånn her gitt!

Haha, håper du ikke får inn TV-shop[:D]

Virket kjempebra ja, og så dyrt var det heller ikke! Vanlige termometer ligger vel på rundt en hundrings eller noe sånt?

Elsker TV-shop, hihih!!! men det som er bra der er at man må RINGE, og jeg hater å ringe så der har jeg aldri handlet [:D]

vi har øretermometer og er kjempefornøyd.. det er med flere hetter slik at vi alle i familien kan bruke den.. tilog med hunden [:)]

De aller fleste temperaturmålere gir et visst avvik. Selv med rumpetermometer, som regnes som det "sikreste".
Mange steder anbefaler de å måle tre ganger for å få sikkert utslag.
Jeg vet at jeg fikk avvik på nesten en halv grad når jeg målte Jr med rumpetermometer en gang, så er jeg det minste usikker måler jeg om igjen.
Det er det de ofte må med øretermometer og pannemåling - sa i hvert fall sykepleierne på barsel til meg...

Jeg må si jeg ble mest imponert over at du kan bruke den på andre ting også [:D] !!
Har ei jente på snart 6 i hus, og en gutt på 5 som HATER termometeret vi har som kun passer i rompa...;P
Kanskje jeg burde kjøpe den til de største også har jeg fortsatt den til rompa til de minste [;)]
Smart !!! [:D][:D]

Ooops !! [:-] Da var visst den bestilt..... [8D] !! 

Vi har to typer termometer. Et til øret og et til stumpen. Bruker det i til stumpen mest for da får man riktigere målinger:) Så fint ut det termometeret.

Back
Topp