Familievernkontoret....

mallefesh

Andre møte med forumet
Dette er min første post, jeg håper ikke jeg gjør noe feil. Var litt usikker på hvor jeg skulle putte den, men håper det går greit her.
Setter stor pris på om noen tar seg tid til å lese.

I morgen skal vi nemmelig til familievernkontoret for første gang, for å rydde opp i forholdet som er... veldig rotete desverre.

Vi har prøvd å få barn en gang tidligere, uten hell, jeg vet også at jeg har fertilitetsproblemer.
Men under prøveperioden vår forrige gang, var han, for å være helt ærlig, ikke på lag. Han gjorde ingenting for å hjelpe og viste null interesse utenom når det gjaldt baby KLÆR.

Jeg kunne si at jeg har eggløsning, uten at han gjorde særlig for å ha sex, noe som endte med at vi mistet veldig mange av sjangsene våre. (Jeg gikk på medisiner, og har generelt eggløsning og mens mye sjeldnere enn normalen, får det sjekket opp med de er enda ikke sikre på hvorfor), noe som er veldig sårt for meg.

Det føltes nesten som om jeg bar på alt alene, med negative graviditetstester gang på gang, og negative el tester, og gleden ved de positive el testene ble etter hvert borte siden jeg visste at han uansett ikke ville bry seg med å prøve å ha sex med meg da uansett.
Men barn ville han ha, og snakket om ganske mye. Spesielt med klær, og hvordan han ville gjøre det i huset.
Problemet er jo bare det at barnet ikke kommer av seg selv.

Nå er det en stund siden, og vi har planlagt å prøve på ny om ikke alt for lenge. Men jeg kjenner at jeg har en klump i halsen mtp hvordan det var forrige gang.

Det er selvfølgelig mange andre ting i forholdet vårt også, som gjør at det skrangler.
Så vi tok endelig steget i forrige uke med å ringe inn for å bestille time til partimer for å prøve å ordne opp.
Ventetiden var heldigvis ikke så lang, og vi har vårt første møte I MORGEN, og jeg tror jeg holder på å dø av redsel og flauhet.

Vi hadde mye problemer/kommunikasjonssvikt og samboer gikk i depresjon når babyen var et par mnd. Vi hadde tre samtaler på familievernkontoret, og det gikk sakte men sikkert bedre, og nå et år senere er det mye bedre enn jeg hadde turt drømme om for et år siden! Det var veldig bra å ha en nøytral person som ikke tar noe side, samtidig ble samboer litt "tvunget" til å prate om ting, for mye av problemet var at han holdt ting inne. Med en gang jeg fikk innsyn i hans tanker når han fortalte det, ble det lettere for meg å forstå han bedre også.

At han blir med på det syntes jeg er et godt tegn! Lykke til, håper det blir bedre! Men husk, ikke forvent at alt blir bra etter første samtale. Det er en prosess, men det er verdt det :)

Var ikke noe feil ved å poste den her :) :)

Håper den ordner seg for dere <3

Vi hadde mye problemer/kommunikasjonssvikt og samboer gikk i depresjon når babyen var et par mnd. Vi hadde tre samtaler på familievernkontoret, og det gikk sakte men sikkert bedre, og nå et år senere er det mye bedre enn jeg hadde turt drømme om for et år siden! Det var veldig bra å ha en nøytral person som ikke tar noe side, samtidig ble samboer litt "tvunget" til å prate om ting, for mye av problemet var at han holdt ting inne. Med en gang jeg fikk innsyn i hans tanker når han fortalte det, ble det lettere for meg å forstå han bedre også.

At han blir med på det syntes jeg er et godt tegn! Lykke til, håper det blir bedre! Men husk, ikke forvent at alt blir bra etter første samtale. Det er en prosess, men det er verdt det :)

Takk for at du deler <3 Ja han har vært veldig med på å dra dit og å få hjelp, så det er jo enda bra! Er veldig spent på hvordan det vil gå <3 Håper på det beste, og på en god ny prøveperiode snart <3

Takk for at du deler <3 Ja han har vært veldig med på å dra dit og å få hjelp, så det er jo enda bra! Er veldig spent på hvordan det vil gå <3 Håper på det beste, og på en god ny prøveperiode snart <3

Hvordan har det gått med dere? Familievernkontoret er et godt sted å starte, så får man sortert unna litt sammen :)

Om forholdet skranter er det kanskje ikke den beste situasjonen å bli gravid og få barn i...? Bare en tanke.

Håper det ordner seg for dere!

Vi hadde godt utbytte av familie kontoret :) veldig positivt! Håper det ordner seg for dere vis det er det du/dere ønsker :) viktig å ha det bra når man skal lage barn. (Snakker av erfaring)

Back
Topp