Familievernkontoret - Parterapi

Betty Bushta

Flørter med forumet
Jeg og mannen sliter skikkelig med forholdet om dagen, og snakker om separasjon. Kommunikasjon finnes overhodet ikke mellom oss lenger, og ser ikke ut til å bedre seg heller. Mannen vil ikke/klarer ikke å åpne seg, og jeg pusher sikkert altfor mye på..

Anyways; Er det noen som har benyttet seg av tilbudet om parterapi hos Familievernkontoret, og som har lyst til å si litt om det? Hjalp det? Følte du/dere at det var et godt tilbud?

Er så rådvill og fortvila nå at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre..

Har en annen profil her (ikke aktiv i diskusjoner), så oppretta en ny bruker for å slippe at de (veldig få) som vet hvem jeg er skal få vite mer enn jeg orker å snakke om.. [:)]

Og ja, nicket mitt er tussete, men klarte ikke tenke ut noe "seriøst", og syntes ikke det var så viktig.. [8D]

vi står på vente lista enda...
Tar 6 - 8 uker før vi får svar fikk vi i brevet om at vi har blitt satt opp på venteLista..

Hvis noen har noe de kan dele, send gjerne PM om du ikke vil legge ut her.

Er skikkelig fortvila, og tar gjerne imot tips og råd for å få igang kommunikasjonen med en mann som er deprimert, lite snakkesalig og generelt lei alt om dagen.. [:(]

Slenger inn et par ekstra spørsmål også;
Noen som har levd med en deprimert mann eller i forhold med en som har "gitt opp"? Hva kan man som partner gjøre? *sukk* Hvor langt BURDE man egentlig strekke seg før man skal gi opp og heller bare gå videre? [&o]

Venninen min (som sitter ved siden av meg å sier at hun gjerne vil komme med et råd til deg) har vært oppi det samme..
Før du sier til deg selv at nok er nok, så gå i minst 2 parterapi timer..
Er det noe han savner som dere hadde sammen før, si gi han det..
Men ikke gi så mye av deg selv at det vil tære på deg!
Masse lykke til fra oss begge her!

ORIGINAL: Virretrille

Venninen min (som sitter ved siden av meg å sier at hun gjerne vil komme med et råd til deg) har vært oppi det samme..
Før du sier til deg selv at nok er nok, så gå i minst 2 parterapi timer..
Er det noe han savner som dere hadde sammen før, si gi han det..
Men ikke gi så mye av deg selv at det vil tære på deg!
Masse lykke til fra oss begge her!

Takk for omtanken og tips! [:)]
Har prøvd å finne ut av hva som har endret seg i forholdet vårt, og som har gjort det så giftig (ja, for det har det blitt). Så håper at terapi vil få han til å fortelle hva han tenker, eller kanskje til og med innse hva han savner osv.. OG hjelpe meg til å se hva jeg gjør galt. Man blir jo så forvirra, og begynner å tvile på om man gjør noe riktig i det hele tatt.. [8|]

vår erfaring er at det er lettere å komme med ting når det er en tredjepart der, og også lettere å faktisk lytte til hva partneren sier...
så jeg vil på det sterkeste anbefale dere å prøve terapi!!

Back
Topp