Familierom

B

Brud86-

Guest
Hei! Vi har vært på omvisning på sykehuset i dag. Og forstod at familierom betyr at vi har hele ansvaret, hele døgnet. Noen som kan gi meg noen svar på hvorfor de valgte/ikke valgte dette, og hva de eventuelt ville valgt neste gang? Takker for hjelp :)

Har ikke betydning for tankene deres, men jeg skal føde i Drammen.
 
Me va på Familierom sist, for pappen ville og bu der me oss :) me hadde ikkje ansvaret sjøl, altså jormødre kom innom oss kvar tredje time for å hjelpa meg me amming (sleit me da).. følte ikkje at me va der for oss sjøl.. :) forskjellen so eg har forstått her e vel at dei andre rommene e for dei so har fødd før og ikkje treng vera på sjukehuset så lenge so kanskje førstegangs treng/vil.. :)

Denna gongen kjem me nok ikkje te å få Familierom,men om da e ledig seie eg ikkje neitakk!;)
 
Her i Stavanger er det familierom på barselhotellet, alle blir plassert der så fremt det er plass. Vi fikk beskjed om at en er litt mer alene der, men det er bare til å ringe så skulle de komme med en gang. De er også innom 3 ganger daglig. :)
Jeg håper virkelig det er plass når jeg skal føde, for blir jeg plassert på føden så får ikke far være med. Da må han også forholde seg til besøkstidene, og det synes jeg er veldig trist.
Kommer jeg på familierom er det ikke sikkert at pappan sover der heller. Vi synes det blir veldig dyrt med 1000 kroner natten.. Da kan han heller være der seint, og komme tidlig :) Eventuelt sove der første natten :)
 
Fikk ikke familierom sist pga narkose etter fødsel, men forskjellen som de beskrev på sykehuset var at på familierom måtte man ta mer initiativ selv til at personalet skulle komme inn, for mer privatliv, mens på vanlig flermannsrom var de oftere og tittet innom for å se om man trengte hjelp til noe. Kan sikkert variere fra sykehus til sykehus da :)
 
Vi var på Drammen sist og fikk familierom, det var utrolig deilig, helst stille og rolig, egen dusj og do. Fikk være for oss selv og slappe av. Denne gangen så blir det ikke familierom, skulle veldig gjerne hatt det men pappaen må hjem til storesøster :)
 
Her i Stavanger er det familierom på barselhotellet, alle blir plassert der så fremt det er plass. Vi fikk beskjed om at en er litt mer alene der, men det er bare til å ringe så skulle de komme med en gang. De er også innom 3 ganger daglig. :)
Jeg håper virkelig det er plass når jeg skal føde, for blir jeg plassert på føden så får ikke far være med. Da må han også forholde seg til besøkstidene, og det synes jeg er veldig trist.
Kommer jeg på familierom er det ikke sikkert at pappan sover der heller. Vi synes det blir veldig dyrt med 1000 kroner natten.. Da kan han heller være der seint, og komme tidlig :) Eventuelt sove der første natten :)
Er du sikker på det er 1000 kroner? Husk det er lavere priser for pårørende i pasientens rom. På ullevål i oslo er det 405 uten mat og 715 med fullpensjon. Og man kan velge å kjøpe måltidene individuelt. Den fødene har alle måltider dekt så kan man velge hvilke måltider man tar i følge.
 
Er du sikker på det er 1000 kroner? Husk det er lavere priser for pårørende i pasientens rom. På ullevål i oslo er det 405 uten mat og 715 med fullpensjon. Og man kan velge å kjøpe måltidene individuelt. Den fødene har alle måltider dekt så kan man velge hvilke måltider man tar i følge.
Ja, var på svangerskapskurs forrige helg, på sykehuset. Der sa de at prisen for far er 1000 kroner natten.. Det er ekstremt overpriset synes jeg, i forhold til andre sykehus jeg har hørt om.
 
Ja, var på svangerskapskurs forrige helg, på sykehuset. Der sa de at prisen for far er 1000 kroner natten.. Det er ekstremt overpriset synes jeg, i forhold til andre sykehus jeg har hørt om.
Ja det synes jeg var mye. Er jo over prisen på noen vanlige hoteller og det for å sove i et rom du allerede skal sove i.
 
Ja, var på svangerskapskurs forrige helg, på sykehuset. Der sa de at prisen for far er 1000 kroner natten.. Det er ekstremt overpriset synes jeg, i forhold til andre sykehus jeg har hørt om.

Merkelig, her er det vel 3-400kr for far, inkludert alle måltider (er det sykehuset opplyser på sine nettsider)
 
Ja det synes jeg var mye. Er jo over prisen på noen vanlige hoteller og det for å sove i et rom du allerede skal sove i.
Merkelig, her er det vel 3-400kr for far, inkludert alle måltider (er det sykehuset opplyser på sine nettsider)
Ja, jeg skjønner ikke at de kan ta den prisen? Det var det jordmødrene på kurset fortalte oss, men tror jeg må høre med hotellet om det faktisk stemmer :p
 
Ja, var på svangerskapskurs forrige helg, på sykehuset. Der sa de at prisen for far er 1000 kroner natten.. Det er ekstremt overpriset synes jeg, i forhold til andre sykehus jeg har hørt om.

Fikk med et informasjonsskriv når jeg var på innskriving på sus, 700 ca er det hvis han bare skal ha frokost. 1000 kr er hvis han skal ha lunch og middag i tillegg. Men jeg synes enda at det er dyrt. Mannen er kjempesnurt og mener at de ikke setter pappa på lik linje med mor når de tar slike priser :p
 
Fikk med et informasjonsskriv når jeg var på innskriving på sus, 700 ca er det hvis han bare skal ha frokost. 1000 kr er hvis han skal ha lunch og middag i tillegg. Men jeg synes enda at det er dyrt. Mannen er kjempesnurt og mener at de ikke setter pappa på lik linje med mor når de tar slike priser :p
Ja, da blir det bare frokost på sambo :hilarious: Har hørt at maten ikke er noe å rope hurra for heller, men den kan jo ha forbedret seg :) Fant på google en artikkel fra 2011, der var pasienthotellet i stavanger det dyreste i hele norge. Tydeligvis er det det enda :p
 
Ja, da blir det bare frokost på sambo :hilarious: Har hørt at maten ikke er noe å rope hurra for heller, men den kan jo ha forbedret seg :) Fant på google en artikkel fra 2011, der var pasienthotellet i stavanger det dyreste i hele norge. Tydeligvis er det det enda :p

Hahaha :) Ja ikke sant, heldige oss som bor i oljebyen ;)
 
Familierom på Drammen betyr bare at du og mannen din kan være på sykehuset sammen. Hadde du vært på fleremannsrom hadde du ikke hatt mannen din på rommet, men en eller flere andre som nettopp har født.

Du ringer på klokka om du trenger noe og du får besøk av jordmor og hjelpepleiere akkurat som normalt :) det er digg m familierom :)

Når er termin din? Jeg føder også i Drammen, ca.20 mars :)
 
Marmi, maten på SUS er virkelig ikke til å rope hurra for nei... desverre [emoji37] [emoji37]
 
Familierom på Drammen betyr bare at du og mannen din kan være på sykehuset sammen. Hadde du vært på fleremannsrom hadde du ikke hatt mannen din på rommet, men en eller flere andre som nettopp har født.

Du ringer på klokka om du trenger noe og du får besøk av jordmor og hjelpepleiere akkurat som normalt :) det er digg m familierom :)

Når er termin din? Jeg føder også i Drammen, ca.20 mars :)

Takk, de sa så mye om at da må dere klare dere helt selv... da ses vi kanskje ;) termin 1.mars[emoji106]
 
Last edited by a moderator:
Vi hadde også familierom sist. Det står i papirene at man må klare seg mest mulig selv, men i teorien fungerer det ikke sånn. Man får hjelp til det man trenger hjelp til.

Jeg hadde akutt ks og sleit veldig med og få i gang ammingen. De var ofte inne hos meg og hjalp til med veiing, sugetak, de hentet han også den ene natten så jeg fikk sove. Var bare å ringe i snoren så kom de.

Skulle ønske jeg kunne ha familierom denne gangen og, men mannen må hjem til eldste.
 
Hadde familierom nå og sist, kosta 350 per natt for pappaen + måltider. Her må man i hovedsak klare seg selv, man kan gå til luka å be om hjelp ellers kommer de bare innom når det er noe.
Vi ble litt "glemt" og var ting vi ikke fikk beskjed så angrer på at jeg ikke tok barsel, men samtidig veldig viktig å ha samboeren der den første natta, ble litt feil å sende han hjem kl.3 på natta liksom rett etter barnet var født.
 
Back
Topp