Familierådgivning

Fortvilet

Blir kjent med forumet
Hva skjer på slike møter?

Jeg ser for meg bare kjefting, tårer, beskyldninger og dritt

Og hvis noen vil si det - hva var det som gjorde at dere ikke valgte å gå fra hverandre etter x antall familerådgivningsmøter?

PS
Vi går dit fordi vi vil prøve å redde ekteskapet - ikke for å skille lag - altså ikke-obligatorisk familierådgivning

ORIGINAL: Kidada

Det er absolutt ikke kjefting..
Det handler om å få til en dialog, og få frem hva begge føler og tenker.
Det er greit å ha en upartisk person der som kan spørre om dine tanker rundt ting, så kommer det kanskje frem ting man ikke har klart å få partneren til å forstå, og litt hjelp til hvordan de mener man kan jobbe konstruktivt videre utifra situasjonen.. De hjelper deg med å sette ting i et annet lys. Får dere til å lytte til hverandre.. Og får frem hvorfor ting er som det er..

Enda godt - jeg orker ikke mer av det.

Takk for svar!

Jeg har ikke peiling....
Vil egentlig bare gi deg en stor klem, og ønske lykke til

Ikke noe problem [;)]
Rådgiveren vil stoppe det med en gang hvis det går over grensene. Her skal man snakke rolig og konstruktivt, ikke slenge med leppa og beskylde hverandre. (Og prøv å ikke protester på det den andre sier, og avbryt.. Hehe jeg er mester i å fyre meg opp med en gang han sa noe som jeg mente ikke stemte.. men beit det i meg og lot han snakke ut før jeg så sa min versjon.. Det er drit vanskelig, synes jeg, men det funka. Man blir fort store stygge ulven hvis man avbryter og fyrer seg opp der inne) [;)]
Lykke til. Håper alt ordner seg for dere. [;)]

Blir i alle fall spennende. Imponert over kommunene også - fikk først time i slutten av april pga lang ventetid. Så ble vi oppringt i dag om at vi får time neste fredag.

ORIGINAL: Fortvilet

Ikke noe problem [;)]
Rådgiveren vil stoppe det med en gang hvis det går over grensene. Her skal man snakke rolig og konstruktivt, ikke slenge med leppa og beskylde hverandre. (Og prøv å ikke protester på det den andre sier, og avbryt.. Hehe jeg er mester i å fyre meg opp med en gang han sa noe som jeg mente ikke stemte.. men beit det i meg og lot han snakke ut før jeg så sa min versjon.. Det er drit vanskelig, synes jeg, men det funka. Man blir fort store stygge ulven hvis man avbryter og fyrer seg opp der inne) [;)]
Lykke til. Håper alt ordner seg for dere. [;)]

Blir i alle fall spennende. Imponert over kommunene også - fikk først time i slutten av april pga lang ventetid. Så ble vi oppringt i dag om at vi får time neste fredag.

Det kaller jeg service [;)]
Jeg smørte på tjukt om at det hasta noe inni H.... Ellers gikk alt i dass.. Vi kom inn etter 1 uke.. Og godt er det for jeg hadde ikke holdt ut et sekund lenger uten tiltak. [;)] 
Håper dere får en rådgiver dere begge føler dere kan snakke med, det er viktig.. Ikke alle mennesker snakker sammen like bra, sånn er det bare. Og det er viktig at dere begge føler dere blir hørt og forstått. Masse masse lykke til [;)] 

Og det går bra med dere i dag?

vi hadde en peiode i forholde der alt var trist å leit da var på noe som het du-og-jeg-og-vi-to kurs. en helg på hotell med deg og sambo +++ andre par som var edr..
det er familievernkontoret som har slike kurs, det er et kurt jeg vil anbefale alle til å ta[;)]
håper dere finner ut av det

Back
Topp