Familien.... *syting*

Lizz83

Gift med forumet
Jeg må bare lufte meg litt.... Siden jeg har termin 15.januar og det er snakk om at de kanskje må sette i gang fødselen så har vi invitert de som vil hit til oss i jula, da jeg ikke er intressert i å kjøre 8timer i bil enten høygravid eller med en nyfødt.

Men foreldrene mine nekter å komme hit og mener at hvis vi skal være sammen med de så får jaggu vi reise over dit (altså 8 timers biltur midt på vinteren - må jo over haukeli også og der er det jo stor fare for kolonnekjøring).
Fordi greia er at søsteren min (som de forguder over alt i hele verden og hennes uoppdragne unger) skal på besøk til de.... Så da fikk jeg til svar "men dere kan jo reise over til tanten din og onkelen din da" (de bor et stykke unna, men allikevel liksom greit nok). Tingen der er bare at de har alt av designermøbler og interiør og at ungene mine (som er ganske normale unger) må derfor alltid sitte til pynt og helst ikke puste når vi er der og det orker jeg ikke.
Og familien til gubben har ikke jeg verdens beste forhold til og de skal heller ikke være hjemme i jula (og det er forsåvidt greit nok).

Så jeg må si at jeg ble litt skuffa, men ikke ovverrasket over familien min. De foretrekker heller å reise til syden enn å komme hit på besøk for å hilse på barnebarna sine (men de er støtt og stadig hos søsteren min da og hennes unger).

Men vi får vel lage den beste jula vi kan for ungene våre her hjemme uansett :) Og håpe at jeg slipper å tilbringe julen inne på føden :P

Jeg må bare lufte meg litt.... Siden jeg har termin 15.januar og det er snakk om at de kanskje må sette i gang fødselen så har vi invitert de som vil hit til oss i jula, da jeg ikke er intressert i å kjøre 8timer i bil enten høygravid eller med en nyfødt.

Men foreldrene mine nekter å komme hit og mener at hvis vi skal være sammen med de så får jaggu vi reise over dit (altså 8 timers biltur midt på vinteren - må jo over haukeli også og der er det jo stor fare for kolonnekjøring).
Fordi greia er at søsteren min (som de forguder over alt i hele verden og hennes uoppdragne unger) skal på besøk til de.... Så da fikk jeg til svar "men dere kan jo reise over til tanten din og onkelen din da" (de bor et stykke unna, men allikevel liksom greit nok). Tingen der er bare at de har alt av designermøbler og interiør og at ungene mine (som er ganske normale unger) må derfor alltid sitte til pynt og helst ikke puste når vi er der og det orker jeg ikke.
Og familien til gubben har ikke jeg verdens beste forhold til og de skal heller ikke være hjemme i jula (og det er forsåvidt greit nok).

Så jeg må si at jeg ble litt skuffa, men ikke ovverrasket over familien min. De foretrekker heller å reise til syden enn å komme hit på besøk for å hilse på barnebarna sine (men de er støtt og stadig hos søsteren min da og hennes unger).

Men vi får vel lage den beste jula vi kan for ungene våre her hjemme uansett :) Og håpe at jeg slipper å tilbringe julen inne på føden :p

Da får dere lage den beste jula hjemme hos dere selv ❤ virket som den beste idéen uansett da de kun er omgitt av mennesker som elsker de!
Kjente jeg ble varm i pappen av det du skrev...hahaha! Tenker: fuck de! Gidder ikke de å komme til oss gidder ikke vi å dra til dere heller. Til tross for omstendighetene. Ikke F om jeg hadde kjørt 8 timer høygravid over vinterfjellet, vi vet jo alle om de årlige nyhetsrepotasjene om at vinterfjellet er steng ol. De for deg å sitte stuck oppå der og plutselig begynner fødselen pga stress og mye annet?! Nei, hold dere hjemme og kos dere nye sammen før det kommer en liten en til sammen med dere eller koser dere sammen med den lille ❤

Ja, det blir nok til at vi blir her hjemme og koser oss. Jeg får jo heller ikke fly så nærme termin så da er det jo greit :-)
Men de har i grunn alltid vært sånn. Så nå har vi minst mulig kontakt med de også. Har i grunn det med søsteren min også fordi hun gidder ikke engang å svare på SMS som jeg sender henne så da kan det i grunn bare være.
Jeg kommer iallefall aldri til å bli sånn mot mine barnebarn!! :-)

Ja, det blir nok til at vi blir her hjemme og koser oss. Jeg får jo heller ikke fly så nærme termin så da er det jo greit :)
Men de har i grunn alltid vært sånn. Så nå har vi minst mulig kontakt med de også. Har i grunn det med søsteren min også fordi hun gidder ikke engang å svare på SMS som jeg sender henne så da kan det i grunn bare være.
Jeg kommer iallefall aldri til å bli sånn mot mine barnebarn!! :)

Skikkelig kjipt at foreldrene og familien oppfører seg sånn. Men det viktigste du sier er at DU aldri vil bli sånn. For det er jo så og si umulig å endre andre enn seg selv :)
Håper dere klarer å kose dere uansett om feiring er annerledes enn du helst ville. Jeg er 35 uker på julaften og vi drar ikke 2 timer vekk for å feire en gang. Skulle noe skje vil jeg helst være hjemme og i nærheten av sykehuset hvor jeg har fødeplass. Dessuten orker jeg knapt tanken på å reise noe særlig nå, så kan ikke se for meg at det blir mer aktuelt når jeg er høygravid :p

Som de andre har skrivi så lag heller ei koselig jul hjemme, og kos dere der [emoji4] Aldri om jeg hadde reist over fjellet! Skjønner at det er skuffende av familien asså, man har jo alltid et håp om at de forandrer seg.
Skal se at det blir ei flott jul likevel [emoji4][emoji4]

Som de andre har skrivi så lag heller ei koselig jul hjemme, og kos dere der [emoji4] Aldri om jeg hadde reist over fjellet! Skjønner at det er skuffende av familien asså, man har jo alltid et håp om at de forandrer seg.
Skal se at det blir ei flott jul likevel [emoji4][emoji4]

Enig! :-) det blir stille og rolig. Behagelig :-)

Hørtes ut som det koseligste og mest behagelig for hele familien din blir å være hjemme. Og kanskje det er like greit å nyte hverandre uten alle andre akkurat iår?:) Masse lykke til, håper dere får en super feiring!:)

Drit i dem. Kjør deres eget løp og gjør det som er best for dere. Uten dårlig samvittighet. Skap deres egne tradisjoner.

Gjør vondt når familien er så lite interessert[emoji17] men som de andre sier. Dere gjør nok lurt i å bare starte deres egen koselige tradisjon.
Jeg har egentlig lyst å starte med det samme selv, men har ikke helt mannen med på samme mening enda[emoji23] familie kan være mer styr enn kos til tider[emoji6]

Takk jenter :-) har fått litt tid til å fordøye det nå, og dere har selvsagt helt rett! Det blir ribbe fra den lokale slakteren (mens jeg googler Hellstrøms oppskrift), pysj og Disney til langt på dag :-) og bare kos med mine snille barn og fantastiske mann :-)

Takk jenter :) har fått litt tid til å fordøye det nå, og dere har selvsagt helt rett! Det blir ribbe fra den lokale slakteren (mens jeg googler Hellstrøms oppskrift), pysj og Disney til langt på dag :) og bare kos med mine snille barn og fantastiske mann :)
Sniker fra desember. Høres ut som en superkoselig dag :Heartred

Jeg hadde blitt kjempe lei meg av den reaksjonen. Når resten av familien spør hva vi skal i julen så sier vi at vi blir hjemme. Det er tungt nok som det er.
Her blir det også Disney og pysj hele dagen [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ og jeg gleder meg kjempe mye [emoji7][emoji7]
Høres ut som dere får en kjempe koselig julaften bare dere.

Her i huset også blir vi få, dei to eldste reiser til pappaen sin på julaften. Så her blir det berre eg, sambo og frøkna :santa
Litt småstusselig, men eg orkar ikkje reise nokon plass. I mitt hovud er det besteforeldre sin tur å bevege på seg på slike dagar ;) Så når både eg og sambo har søsken så vil det bli slik innimellom. Vi har blitt invitert til å overnatte med svigers og så vere med vidare til svigerinna mi med familie. Noko som garantert hadde vore koselig og fint men heilt feil for meg. Heimekos, pysj, tv og godis høyrer denne dagen til :Heartred

Sender deg mange gode klemmer:Heartred

Dette med familie kan være veldig sårt noen ganger:Heartred Har du snakket med de om hvordan du føler det?

Jeg har vokst opp med å være bare oss annenhvert år og ha besteforeldre på besøk annenhvert år. Funka topp. Fint å bygge egne tradisjoner hjemme :)

Sniker fra februar, selvom det fort kan være jeg hører til her[emoji23]..

Laaang og trist historie kort. Jeg feiret min første «gode» jul det året storebror var nyfødt. Jeg var da 29 år gammel. Da var vi helt alene, og det var helt fantastisk!! Skal feire det sånn i år også, og har tenkt at det skal fortsette å være sånn i all framtid. Jul hjemme med barna er det fineste som finnes! Er det én dag du og barna dine virkelig fortjener å ha det fint, så er det på julaften. Min erfaring og mening, riktig nok[emoji847] Lykke til[emoji813]️

Back
Topp