Familiefilmer/filmer som passer både små og store barn

misty

Glad i forumet
August 2018
Jeg har to gutter på 3 og 10 år og lurer på om noen har tips til filmer som kan passe for dem å se på sammen. Sliter med å finne filmer som ikke er voldelige (pga. 3-åringen) og heller ikke «barnslige» (for 10-åringen). Vi har Netflix, men filmer som ikke er på Netflix kan også være aktuelle.

Min 3-åring fikk akkurat se løvenes konge og ELSKET Den filmen. Er jo egentlig høyere aldersgrense, men synes ikke det gjorde noe så lenge vi snakket om det som skjedde underveis :)

Vi ser på en ny Disney klassiker hver lørdag, begynte på den første og skal følge de i rekkefølge. Det fenger for både store og små her :)

Jenta mi på 3 elsker de fem vokterne på netflix for tiden og jeg synes den filmen er kjekk selv:-) noen litt «skumlere» parti hvor busemannen/boogieman er der, men det har ikle vært noe mer skummelt for jenta mi enn feks trollet i 3 bukken bruse, eller ulven i rødhette/3 griset eventyrene etc så hun har i alle fall taklet det fint:-)

Disney? Tror ikke det er så fryktelig mye som ellers vil fenge begge to. Men kan jo være at 10 åringen syns "barnslige" filmer er koselig da. Jeg elsker jo "barnslige" filmer. Gråtass, kaptein Sabeltann, mummitrollet, diverse julekalendere.
Min 5 åring elsker "flaskepost fra Stillehavet" på NRK. Det vil jeg absolutt tro passer for en 10 åring også.

Min 3-åring fikk akkurat se løvenes konge og ELSKET Den filmen. Er jo egentlig høyere aldersgrense, men synes ikke det gjorde noe så lenge vi snakket om det som skjedde underveis :)
Ja, den må vi se! Min treåring kan også se sånne filmer, vi sitter sammen med han og han pleier ikke å bli fort redd. Er mest at jeg ikke vil at han skal se filmer med slåssing/våpen o.l. (F.eks. Lego Marvel osv. som han har veldig lyst til å se når de dukker opp på Netflix)

Vi ser på en ny Disney klassiker hver lørdag, begynte på den første og skal følge de i rekkefølge. Det fenger for både store og små her :)
Ja, Disneyklassikere er jo gøy for alle. Tror vi burde få oss Disney pluss :-)

Jenta mi på 3 elsker de fem vokterne på netflix for tiden og jeg synes den filmen er kjekk selv:) noen litt «skumlere» parti hvor busemannen/boogieman er der, men det har ikle vært noe mer skummelt for jenta mi enn feks trollet i 3 bukken bruse, eller ulven i rødhette/3 griset eventyrene etc så hun har i alle fall taklet det fint:)
Bra forslag! Foreslo den i dag, men storebror hadde sett den tre ganger allerede, ellers ville han ha sett den sa han :-)

Disney? Tror ikke det er så fryktelig mye som ellers vil fenge begge to. Men kan jo være at 10 åringen syns "barnslige" filmer er koselig da. Jeg elsker jo "barnslige" filmer. Gråtass, kaptein Sabeltann, mummitrollet, diverse julekalendere.
Min 5 åring elsker "flaskepost fra Stillehavet" på NRK. Det vil jeg absolutt tro passer for en 10 åring også.
Enig i Disney ja. Er ikke så lett å finne noe som passer for begge to nei, men tiåringen er hvertfall fortsatt glad i animasjons/tegnefilmer, men han vil gjerne se noe han ikke har sett før, så da blir det litt vrient. Men vurderer å bytte abonnement fra Netflix til Disney pluss for en periode…

Polarekspressen
Ja! Den så vi før jul i fjor og da klarte faktisk lillebror å sitte rolig og få med seg hele filmen selv om han knapt var 2,5 år, så den fenget tydeligvis. Den må vi nok se igjen i år :)

Har samme utfordring her! Deler som regel opp, men noe liker alle! Heldiggrisen Babe synes de var gøy feks, villmarksbarna, mummitrollet,
"flaskepost fra Stillehavet", Disney-eventyr og noen litt eldre ting som Muldvarpen har alle likt. Donald slår også av og til an hos flere.

Et lite spørsmål som kanskje er litt på siden, drister meg til å spørre alikevel. Dere som ser lengre filmer med 3-4 åringer ser dere da hele filmen i ett?

Et lite spørsmål som kanskje er litt på siden, drister meg til å spørre alikevel. Dere som ser lengre filmer med 3-4 åringer ser dere da hele filmen i ett?
Nå er barna mine eldre, men ja satt på hele filmen når de var små. Måtte ha en film som fenget og litt snacks underveis. Noen ganger så jeg ferdig filmen, andre ganger vi alle :)
Men barna mine har blitt dratt med på teater, konserter og kino siden de var 2 år så vi har trent :)

Med min på 3,5 år så vi hele løvenes konge i ett :)
Men kunne ha delt opp også, det bare passet å se hele da babyen tok seg en lang lur samtidig.

Nå er barna mine eldre, men ja satt på hele filmen når de var små. Måtte ha en film som fenget og litt snacks underveis. Noen ganger så jeg ferdig filmen, andre ganger vi alle :)
Men barna mine har blitt dratt med på teater, konserter og kino siden de var 2 år så vi har trent :)

imponerende at du har hatt 2 åringer som har sittet rolig på teater og kino!

Haha min toåring går frem og tilbake mellom filmen og noe annet, er satt på mer for meg selv egentlig.. hu eier ikke tålmodighet til å se film :D
Ikke dristet meg til å ta hu med på kino enda, men corona er jo her så skjer ikke med det første :P

Back
Topp