Familieferie på sparket?

CatieS

Forelsket i forumet
Hjelp!

Vi har ikke lagt ferieplaner fordi jeg stod uten jobb, men nå har jeg fått det og da har vi lyst å ta en liten tur et sted :)
Gutten vår på 3,5 år er nå på tredje uken uten barnehagen, så nå kjenner vi at vi godt kan gjøre noe annet enn å leke i hagen, dra til gårder o.l. Lillesøster fylte jo 1 i juni, så vi trenger litt tips til hva og hvor vi kan dra i såfall :)

Vi gjorde så mye rart etter fødsel i fjor, bla Hunderfossen, Lilleputthammer, Danmarkstur, sjørøvercruise osv, så vi har lyst å styre unna dette i år. Samtidig så orker vi ikke hoppe-på-tur til "syden" heller.
Jeg vet, jeg vet, vi er kresne... :oops:

Nå er det to uker til lillesøster begynner i bhage og tre uker til jeg starter å jobbe, så nå kjenner jeg "tiden løpe fra meg" og virkelig innse at denne fasen med evig fri og muligheter faktisk slutter og permisjonen er langt over.

Har dere noen tips til hva og hvor vi kan dra? Vi er ikke glad i skog og mark, så en hyttetur et sted er uaktuelt. Som sagt, vi er dessverre kresne og opptatt av komfort når vi reiser.. (Typisk nordmenn har jeg hørt..) :rolleyes:

Setter pris på alle svar :)
 
Hva med Borås i Sverige? Det er mange år siden jeg var der, men mener å huske det var et barne hotel ikke så langt fra parken. Men det er jo dyrepark/botanisk hage... så går vel under kategori "har prøvd/gjort"? ;) og når ikke Syden eller skog/fjelltur er aktuelt så er det vel ikke så mye mer jeg kommer på :p akkurat nå i alle fall. Er vel også et sted like ved Strømstad som ser fint ut mtp barn. så noen brosjyrer på det i fjor men husker så klart ikke hva det heter!!
 
Har ikke helt oversikt over hvor dere bor !?
Men for to år siden (da var poden 3,5 år) dro vi til Kongeparken og bodde på hotell i Sandnes. (Kongeparken har sånne hotellpakker)- det var et barnehotell- og poden STORKOSA SEG. Vi tok tog til Stavanger, og var rundt der å kikka litt også. Kongeparken falt veldig i smak også. En veldig koselig tur var vi enige om :)

Ellers er jo dyreparken her i Kr.sand et artig sted for store og små. Lillesøster storkoser seg når vi triller rundt i parken. Hun er med å kjører tog, klapper på dyr, krabber rundt i gresset, leker på lekeplassene.. Så den parken vet jeg i hvert fall er flottings for barn fra 1 år :)
 
Takk for svar :) Vi bor rett utenfor Oslo, så Stavanger blir nok litt langt unna..
Vi vurderte dyreparken i Kr Sand, men så tenkte vi at det kom til å være helt fullpakket i juli, så vi droppet det.
Vi kan jo sjekke det ut, men hotellene er jo så dyre i fellesferien også... :s
 
Har du hørt om nettsiden airbnb.no? Der låner folk ut leilighetene sine for rimeligere priser enn hotell og på f.eks finn.no.
Vi har akkurat kommet hjem etter å ha leid hytte av Kjell i Sverige. :)
Kanskje det er noen fine leiligheter i Kr.sand dere kan leie?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar :) Vi bor rett utenfor Oslo, så Stavanger blir nok litt langt unna..
Vi vurderte dyreparken i Kr Sand, men så tenkte vi at det kom til å være helt fullpakket i juli, så vi droppet det.
Vi kan jo sjekke det ut, men hotellene er jo så dyre i fellesferien også... :s

Ser den- er jo dyrt med hotell ja.. sjekka sånn Coop hotellkupp ? Eller det fins andre hotellavtaler?
Og så er det jo som Elsy skriver-nettsider der hvor du kan finne utleie leiligheter i byen.

Dyreparken kan ha ganske mange tusen mennesker i parken uten at man føler det er fullt. Det eneste er at det er noe ventetid på de attraksjonene som tømmerrenna, karuseller, tog, trikk..etc.. Men ellers så har i hvert fall ikke jeg følt at jeg har gått i kø (som f.eks Legoland..den parken er alt for liten i fellesferien :) )..
Det er som regel parkeringa og kø inn i parken som irriterer meg i Dyreparken..hehe..hater kø..

Ellers ville jeg kanskje sjekka ut Sverige, kanskje Liseberg eller andre parker der omkring. Jeg er ikke kjent i Sverige i det hele tatt, men helt sikkert mange spennende steder å utforske der også :)
 
Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare :)
Jeg skal definitivt sjekke ut litt av hvert. Vi har også tenkt på Liseberg, men i og med at gutten vår ikke er særlig tøff av seg og lillesøster kun er 1 år, så får vi ikke gjort så mye.. Men dyreparken hvis det er litt rimeligere overnatting er i såfall det beste :) Vi er jo veldig sent ute, så får se hva som fortsatt finnes, for i går fant jeg noe som vil passe oss, men da blir det nesten 10 000kr totalt inkl bensin pga lang reisevei. Dette er uten mat og drikke + diverse utgifter.. Så det blir litt vel dyrt for såpass kort tur.. Men jeg skal absolutt lete litt rundt :)
 
Back
Topp