familiebil

*Knøttet*

Glad i forumet
På torsdag skal jeg og mannen ut å prøvekjøre noen familiebiler.. Har en skoda octavia stasjonsvogn nå, men den er for liten til 3 barneseter..
Denne gangen skal vi ha 7 seter[:)] Jeg heller mest mot ford s-max.. Noen som har erfaring med denne? Ser at den har kommet godt ut i tester.. Ulempen er den skyhøye prisen.. [:'(]

vi skal kikke på en Mitchubitchu ASX eller hvordan det skrives[8D] Bare litt spent på baggasjeplassen på den!
Min kjære opel vectra er ihvetfall for liten!
Lykke til med bilkjøpet:)

Siden dette vår første så har vi bare kjøpt oss stor stasjonsvogn. Så har desverre ikkje så stor erfaring med 7 setere, men veit at VW Touran er populær blant venner.

Ingen anelse. Gah, tror vi også må skaffe oss ny bil. Har en veteran som bare har belter forann^_^. Kanskje ikke det beste. Men det finner vi ut av^_^

Er glad i Toyota, jeg da, så vi prøvekjører nok en Verso når det lir mot høst. Har en venninne som har tre barn og Touran, hun er veldig fornøyd. Så skal nok teste den og. [:)]

Me såg på 7-setarar, touran og grandis. Men kom fram til eigentleg ikkje treng sju seter sidan det blei så stor forskjell i pris. Så me enda med ein volvo v-70, og er veldig fornøgd. Det er plass til tre barneseter, men det blir folksomt baki når babyen kjem [:D]

ORIGINAL: *Knøttet*

På torsdag skal jeg og mannen ut å prøvekjøre noen familiebiler.. Har en skoda octavia stasjonsvogn nå, men den er for liten til 3 barneseter..
Denne gangen skal vi ha 7 seter[:)] Jeg heller mest mot ford s-max.. Noen som har erfaring med denne? Ser at den har kommet godt ut i tester.. Ulempen er den skyhøye prisen.. [:'(]

tante og de har en toyota 5 seter bil. de har tre barneseter, to små med base og en stor med base...
det er god plass til alle tre i baksetet framdles... (husker ikek hvilken toyota det er)

vi trenger bil med plass til tre barneseter.. så har sett på div syvseter og store stasjonsvogner.. men blir nok volvov70 eller touranen..

hadde vi hatt nok penger (som vi ikke bruker på opppussing) hadde jeg nesten ikke tvilt om å kjøpt s maxen [8D]

ORIGINAL: turteldue

ORIGINAL: *Knøttet*

tante og de har en toyota 5 seter bil. de har tre barneseter, to små med base og en stor med base...
det er god plass til alle tre i baksetet framdles... (husker ikek hvilken toyota det er)

toyota verso?

ORIGINAL: **3godegull**

Vi har touran....og er SUPER fornøyd :) Skal kjøpe ny nå, men bare nyere modell. Vil ha min Touran[;)]. God plass, litt høy bil og veldig god å kjøre [:D]

får du plass til tre barneseter i bredden på rad nr to?
eller må det sitte en unge bak eller foran?

Dere som har eller har snakket om Volvo v-70. Har dere testet med 3 barneseter bak? Vi har volvo v-70 ser dere og vi håper jo veldig at vi slipper å kjøpe ny bil fordi om at vi har 3 barneseter[:)] Men vi har liksom ikke testet om det går enda[:)] Så er litt nysgjerrig[:)]

nyttig liste

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726

ORIGINAL: prøverpånummer3

Dere som har eller har snakket om Volvo v-70. Har dere testet med 3 barneseter bak? Vi har volvo v-70 ser dere og vi håper jo veldig at vi slipper å kjøpe ny bil fordi om at vi har 3 barneseter[:)] Men vi har liksom ikke testet om det går enda[:)] Så er litt nysgjerrig[:)]

Me har testa, og det gjekk fint med dei setene som me har [:)]

Det var en super artikkel fra Trygg Trafikk[:)] Og der fikk vi virkelig bekreftet at bilen vår kan ta 3 bilseter[:)] Glad nå ja[:D]

ORIGINAL: Dugong

ORIGINAL: prøverpånummer3

Me har testa, og det gjekk fint med dei setene som me har [:)]

Åååå så bra[:D] Det lover godt[:)]

ORIGINAL: maltesers

vi skal kikke på en Mitchubitchu ASX eller hvordan det skrives[8D] Bare litt spent på baggasjeplassen på den!
Min kjære opel vectra er ihvetfall for liten!
Lykke til med bilkjøpet:)

Det er en kjempefin bil =) Sambo er bilselger, og de har akkurat fått inn denne. (forrige uke den le lansert tro?)
Han priser den høyt hvertfall! Er ikke alt for dyr heller, og griselekker! ;)
Blir mest sannsynlig en sånn på oss fra høsten! :)

ORIGINAL: **3godegull**

Vi har touran....og er SUPER fornøyd :) Skal kjøpe ny nå, men bare nyere modell. Vil ha min Touran[;)]. God plass, litt høy bil og veldig god å kjøre [:D]

Kjøpte vår touran på fredagen og vi er sååååå fornøyde[:D]
Særlig gubben siden jeg kjøpte en sterkere motor enn de vanlige( vanlig er 109 hk, vi har 140 hk) og med en av verdens beste automatiske girkasse.
En fryd å kjøre[:)]

vi venter vår første no. og skal fremdeles ha toyota camryen vår. *elsk*
nydelig å sitte i (jeg har ikke lappen)
men det som gjør vår så spesiell er at det er en 95(96 husker ikke årstallet helt normalt) model som er renovert av gubben. og har gått under 100 000 km... når vi overtok den. dvs første eier kjørte den omtrent bare fra bergen til hans hjemsted. (amerikansk så fra amerika inn på en båt og fra båten og over til hans hjem sted)
svigerfar kjøpte denne videre som hans midtlivskrise (40 år då) og den har då stått i garasjen til svigers og de i over nesten 7-8 år. før svigerfar solgte den til gubben.
Og gubben mekket på den i nesten et år for å få den klar for veien. ALT er nytt i denne bilen (uten om setene) som då har stått i en kjeller i 7-8 år.

har skikkelig god cruice kontroll på bilen, bremser ned i bakker om det trengs. og kan stilles inn på et viss fart. og den holder denne farten fram til den får nye instrukser.
Så er nesten som en autopilot minus at noen må styre i svinger etcetc.

Vi har VW Touran, 7 seter og er veldig fornøyde[:D]

Back
Topp