Familiebil

Mollå

Gift med forumet
Vi har nå en vanlig Ford mondeo, som egentlig er for liten til oss. Vi skal kjøpe ny bil på sensommeren (etter bryllup), så nå har vi begynt å titte.

Har dere tips? Hvilken bil har dere? [:)]

vi har en Toyota avensis stasjonsvogn 09 modell, kjempe fornøyd! Stoor plass [:)]

passat er jo store og gode bilder=)
har selv en volvo v40 som vi er fornøyd med=)

skal kjøpe ny bil vi også, har en volvo v40 nå.
E har lyst på audi s6, men får se[:)]

Passat har veldig god plass!! Og er godt kvalitet..

Her liker vi veldig godt Audi, og har nå en Audi A4 Quattro. Hadde en Audi A3 sportback inntil nylig, men solgte den tidligere i år.. Planen er å selge A4'n også, og kjøpe oss en Audi Q5 istede...

Vi kjøpte oss nybil i april og da falt valget på en 2010 modell Citroen C4 pisasso. Dette er en 7seter, forskjellen på denne og andre 7seter som jeg vet da (er ikke så bilkjent akkurat, d tar sambo seg av) er at baksetene her legger seg jamt med gulvet i bagarsje rommet og det er sikkert mye mere[:)]
Men jeg er KJEMPE fornøyd med den[:)]
Selvfølgelig da vi kjøpte den og jeg kom på jobb med nybil altså en såkaldt familiebil, ble spørsmålene mange... Når kommer babyen???? Å da var jeg ikke gravid engang hihi[:)]

ORIGINAL: SunShin

vi har en Toyota avensis stasjonsvogn 09 modell, kjempe fornøyd! Stoor plass [:)]

Vi har 08-modellen.

Med unge nummer to på vei, og en hund som snart flytter inn, snakker mannen om 7-seter, men jeg håper vi ikke trenger ny bil helt enda. Jeg leste dog en test av 7-setere i F&B som kom i går, og det var i alle fall i flere av dem at de bakerste setene ble lagt flatt i gulvet?

Jeg satte meg ikke så hardt inn i det, jeg har ikke lyst på ny bil. Men stooooooor plass er det ikke i vår, ikke når vi skal på juleferie med baby, vogn, tusen julegaver (og enda flere når vi ksal hjem, vi får flere enn vi gir, etter at vi fikk barn) og neste gang også en hund!

Vi har en Passat[:D] Stor og god plass [:D]

Kia Shuma [:D][8D]

ser litt på biler, men er ikke noe hast...

wv touran er knall bil[:D] eg er kjempe fornøgd, og kommer garantert ikkje til å skifte ut bilen med det samme( mannen vil, men han er helt bil-gal og skal skifte heletiden.)

Ellers så har vi også hatt passat, og det er også veeldig gode biler[:D] 

Audi A6 stv. Vi var egentlig på jakt etter Toyota Avensis STV, men fikk ikke tak i, i rett prisklasse..

Har vært snakk om å selge den, i og med at servicer og slikt er knall dyrt(og vi er nødt til å ha 2 biler), men ser ut som vi beholder den..

Har også en Ford Mondeo 96 modell 5 dørs som nå skal selges. Vi sleit med å få vogna oppi der.... derfor kjøpte vi Audien for 2 år siden..

Tusen takk for tips alle sammen!

De bilene jeg har sett på er:
*Audi
*Opel Zafira
*Ford Mondeo Stasjonsvogn

[:)]

ORIGINAL: Alvani

Audi A6 stv. Vi var egentlig på jakt etter Toyota Avensis STV, men fikk ikke tak i, i rett prisklasse..

Har vært snakk om å selge den, i og med at servicer og slikt er knall dyrt(og vi er nødt til å ha 2 biler), men ser ut som vi beholder den..

Har også en Ford Mondeo 96 modell 5 dørs som nå skal selges. Vi sleit med å få vogna oppi der.... derfor kjøpte vi Audien for 2 år siden..

Er det dyrere service på Audi? Trodde kanskje det bare var forsikringen, men da gjelder det også servicer da?

Hmm[:@][&:]

vi har Toyota Corolla Verso... elsker den bilen... romslig...plass til mye bagasje... med muligheter for å slå opp to ekstra seter i barasjerommet,så den er registrert som 7 seter [:D]

ORIGINAL: *Stella*

ORIGINAL: SunShin

Vi har 08-modellen.

Med unge nummer to på vei, og en hund som snart flytter inn, snakker mannen om 7-seter, men jeg håper vi ikke trenger ny bil helt enda. Jeg leste dog en test av 7-setere i F&B som kom i går, og det var i alle fall i flere av dem at de bakerste setene ble lagt flatt i gulvet?

Jeg satte meg ikke så hardt inn i det, jeg har ikke lyst på ny bil. Men stooooooor plass er det ikke i vår, ikke når vi skal på juleferie med baby, vogn, tusen julegaver (og enda flere når vi ksal hjem, vi får flere enn vi gir, etter at vi fikk barn) og neste gang også en hund!

vi har den som en legger ned,den splitter nye toyota corolla verso'en... som en kan legge ned setne baki bagasjerommet er kjemoe fin...spes i svart,den har pappa.... vi har grå... knall bil, verdt å kikke på [:)]

Mannen snakket  om avensis verso?

Men det var bare sånn helt tilfeldig nevnt noe han hadde sett tror jeg, DERSOM vi skal ha ny bil blir det forskning på alternativene. Jeg håper vi slipper.

ORIGINAL: Mollå

ORIGINAL: Alvani

Er det dyrere service på Audi? Trodde kanskje det bare var forsikringen, men da gjelder det også servicer da?

Hmm[:@][&:]

Vel, det kommer an på hvordan du gjør det, men om du tar servicene på merkeverksted så koster det - hvilket ofte kan telle som pluss når man skal selge den igjen... Jeg skal ikke være bombesikker, men mener at 130 000km servicen som vi har drøyet koster nærmere 30 000kr(ok, si 24 000 iaffal...). Jeg husker ikke hva de gjør på den servicen. Mulig viftereima byttes.

Men jeg har hørt at egentlig burde den bare kostet 12-15000..

hadde ikke satsa opel.... de har hatt en del problemer mer registerreimene på bilene de seneste årene... førte til at jeg tikk 20 000 x 2 i reprasjoner..  [&o]
Audi og Bmw... dyyyre viss noe skal fikses osv... servicer.... forsikring osv...
Nye Nissan Quascai (litt usikker på skrivemåten) er kjempe fin,selger den på Nissan i Haugesund.... kjempe bra biler, og kjempe flott service der!! rimelige service priser osv... verdt å kikke på Nissan.... jeg klarte å prute Nissan Navaraen min ned 70 000 der [;)] hohooo...

Ellers... Toyota.... den shappa ligger jo langs samme strekning der... så er jo bare å dra på råååånetur d [:D]

Men det var bare sånn helt tilfeldig nevnt noe han hadde sett tror jeg, DERSOM vi skal ha ny bil blir det forskning på alternativene. Jeg håper vi slipper.

visste ikke dfantes avensis verso jeg.... trodde det bare var corolla verso.... hmm...sikket en ny en d da [:)]

ORIGINAL: Bebibooms

visste ikke dfantes avensis verso jeg.... trodde det bare var corolla verso.... hmm...sikket en ny en d da [:)]

tja, lett surft tilsier at den har eksistert like lenge som corolla avensis sånn ca, men toyota-siden sier at verso er en egen bil, hverken avensis eller corolla, så ikke vet jeg.

Back
Topp