Familiebil med skyvedører

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Vi har lenge snakket om bytte ut audien vi har, og nå som det er familieforøkelse på gang så må vi prøve å få litt fortgang i sakene, i alle fall bestemme oss for en type bil, å slå til når vi finner en i nærområde (vi bor ikke i oslo og omegn ;) ). Siden ingen av oss har bildilla så vet vi ikke helt hvilken bil vi ser etter, så da forsøker jeg hos dere. :)

Vi ønsker skyvedører bak, fem eller sju seter (må være mulig å ta ut to seter slik at det blir plass til vogn), litt høyere type (ikke stasjonsvogn ala a4), touran?
Ønsker ikke type suv eller lignende. Den trenger ikke å være i de høyeste prisklassene da vi påberegner barnevogn/nugatti-slitasje på denne her :) Og så vil vi helst ha en bruktbil så vi slipper det store verditapet.

Min søster har akkurat den bilen du beskriver, tror det er en mazda, kan sende en melding og spørre:)

Vi har lenge snakket om bytte ut audien vi har, og nå som det er familieforøkelse på gang så må vi prøve å få litt fortgang i sakene, i alle fall bestemme oss for en type bil, å slå til når vi finner en i nærområde (vi bor ikke i oslo og omegn ;) ). Siden ingen av oss har bildilla så vet vi ikke helt hvilken bil vi ser etter, så da forsøker jeg hos dere. :)

Vi ønsker skyvedører bak, fem eller sju seter (må være mulig å ta ut to seter slik at det blir plass til vogn), litt høyere type (ikke stasjonsvogn ala a4), touran?
Ønsker ikke type suv eller lignende. Den trenger ikke å være i de høyeste prisklassene da vi påberegner barnevogn/nugatti-slitasje på denne her :) Og så vil vi helst ha en bruktbil så vi slipper det store verditapet.
Dette innlegget kunne jeg skrevet selv, så håper du får mange godt tips jeg kan dra nytte av ;)
Men lite jeg kan bidra med til deg. Eneste vi har bestemt er at det må være en 5-7 seter med plass til 3 barneseter, og det tror jeg ikke er så lett i en 5 seter... Da guttenes bilstoler er veeeldig brede.
Har egentlig tenkt at vw touran har det vi trenger, men koster mer en jeg liker ;) Eller så er det helt uaktuelt med franske biler, pga. dyre deler.

Kort oppsummert etter en søkerunde på finn.no er at jeg finner tre alternativer, for skyvedører er et must ;)
- Mazda 5
- Ford S-max
- Volkswagen Sharan (som er styggdyr) :P

Noen med erfaringer i forhold til bilseter? Vi satser på to eller tre tette så vi vil gjerne vite at vi slipper å bytte bil pga lite plass til setene. :)

Jeg har en chrysler grand voyager 5 seter med mulighet til og ha inn 2 seter til.. combivogna kan jeg bare kjøre inni bak pluss at jeg har ett stort hundebur der i tillegg. Etter min meining en genial bil:)

termin 2 februar med skatt nr 4♥

Kort oppsummert etter en søkerunde på finn.no er at jeg finner tre alternativer, for skyvedører er et must ;)
- Mazda 5
- Ford S-max
- Volkswagen Sharan (som er styggdyr) :P

Noen med erfaringer i forhold til bilseter? Vi satser på to eller tre tette så vi vil gjerne vite at vi slipper å bytte bil pga lite plass til setene. :)

Det blir vito på oss nestegng vi bytter bil. :)
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Citroën c4 Picasso. . Den har god plass, plass til tre barneseter og romslig bagasjerom. Vi har fått tredje barnet nå, og ender nok opp med den bilen. ( litt trege) ellers er det peugeot 807, toyota previa .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp