Familie på 5. Hvilken bil?

mamma 30.01.08

Glad i forumet
Vi er en familie på 5. Minste sitter I bakovervendt sete og mellomste i beltestol. Elste sitter uten. Vi skal kjøpe ny nå men er så usikker på hvilken. Har tenkt maks 200 000 kr. Hvilken bil ville du valgt da?

Har også en bakovervendt, en i beltestol og en uten noe.
Vi kjører en Peugeot 5008, er veldig fornøyd med den bilen

Vi har tre, to i beltestol og en bakover og er godt fornøyd med s max men den får du nok ikke til den prisen uten å fire veldig på alder og det er det ikke verd

Last edited:
Skoda superb..god plass..sjelden feil på de bilene..men får ikke årsny bil til den prisen,men om bilen er 2-3 år er den ny i mine øyne:)

Vi har to små, (en på 1, en på 2) og en stor (10 år) så vi er fem. Altså to store barnestoler i bilen pluss en stor gutt som gjerne skal ha med venner på alt vi skal så vi er gjerne flere enn oss fem i bilen å :-p ente opp m å kjøpe en stor 8 seter. En sånn caravelle. Har ikke angret en dag. Må jo gjerne også ha med søskenvogn til de to yngste ++ så kan trygt si vi trenger plassen

Vi har Touran, en bakovervendt, en beltestol med isofix og en pute. Hadde beltestol til eldste før og. Er helt fint med plass [emoji4]

Men skulle gjerne hatt 7-seter, kan aldri ta med oss noen..

Jeg kunne tenkt meg en s-max, men ble ikke råd til en skikkelig nå, da de ofte får problemer med motoren, så lurt å kjøpe en som ikke er så gammel.

Vi har nå en peugot 307, går helt fint å ha to i bakovervent og en på pute. Får plass til søskenvogn baki bilen også, men har jo ikke plass til flere enn oss 5, så neste gang blir det 7 seter, minst :p

Vi er bare 4 men vet at vi vil ha VW sharan eller Ford Galaxy når vi skal bytte ut den vi har nå, muligens seat Alhambra, må kunne være så jeg eventuelt kan sitte bakerst og god plass til bakovervendt bilstol siden mine små sitter i dem til minst 5 år

Vi er også en familie på fem, 2 i beltestol og ei på pute. Vi har volvo v70 og det går fint med beltestolene på siden og eldste på pute i midten :)

Vi har tre, to i beltestol og en bakover og er godt fornøyd med s max men den får du nok ikke til den prisen uten å fire veldig på alder og det er det ikke verd
Ja den har vi kikket på, men blir enten for dyr eller for gammel desverre

Vi er også en familie på fem, 2 i beltestol og ei på pute. Vi har volvo v70 og det går fint med beltestolene på siden og eldste på pute i midten :)
Den syns vi blir litt trang. Har kikket på Ford mondeo også, men føler de blir trange for de som skal sitte I midten

Vi har Touran, en bakovervendt, en beltestol med isofix og en pute. Hadde beltestol til eldste før og. Er helt fint med plass [emoji4]

Men skulle gjerne hatt 7-seter, kan aldri ta med oss noen..
Er touran 7 seter vi har kikket mest på, men greit å få innspill fra hva andre har☺

Vi har Toyota Land Cruiser, snart 4 barn.

Har nylig kjøpt Touran 11-mod. Har bakovervendt (Axkid minikid) i midten og beltestol på eine sida. Eldste er for stor for sete.

Det var litt tilvenningssak å bytte frå Citroën c4 grand picasso, touran er betydelig mindre. Har vore kjempefornøgd med picassoen, heilt til det plutselig var noko trøbbel med ledningsnettet i motoren, ville koste 60 000 å ordne (bilen var 07-mod, så det var uaktuelt). Skulle gjerne hatt Picasso igjen, hadde det ikkje vore for at den feilen som oppstod visstnok ikkje var så uvanlig.

Kunne godt tenkt meg s-max, der er nok størrelsen meir som picassoen, men eg fann ingen til salgs med riktig modell, pris og km og vi hadde ikkje tid til å vente/leite/reise langt for å hente. Mange touran til salgs, så ganske enkelt å få ned prisen litt og.

Edit: veldig snedig med ekstra seter i bagasjerommet både på Picasso og touran!

Toyota prius+ seven [emoji173]️ får veldig mye for pengene der syns jeg. 3 separate bakseter, du får inn (nesten?) hva du vil av seter. Miljøvennlig, økonomisk og mye utstyr (premium er høyest, eneste utgaven med skinn feks).

Back
Topp