An.
Betatt av forumet
Hei! Lurer på om det er fler i lignende situasjon som meg her. Har en mann som er borte 1 mnd i slengen pga jobb. Har to barn på 5 og 7 fra før, og jobber selv 100% i en kontorjobb. Har vært 30% sykemeldt siden etter sommer pga kvalmen. Nå som den har begynt å lette litt, hinter legen om at jeg kanskje kunne gått tilbake i full stilling. E snart 20 uker på vei.
Full stilling for meg innebærer å stå opp 0615 hver dag og ikke være hjemme før kl 17. Middag, lekser og oppfølging av de andre blir en kjempeutfordring, for ikke å snakke om å holde tritt med skittentøyskurven og innkjøp og alt annet. Energinivået er heller ikke bra, så er redd dette går på direkte bekostning av barna. jeg har også en mild bekkenløsning/lyskesmerter som forverrres i aktivitet eller å sitte lenge på jobben.
Helgene blir også alt annet enn avslapping...så man får ikke hentet inn noe energi.
Jeg lurer på hvilke krav man skal sette til seg selv i en slik situasjon. Jeg er jo ikke "syk", og har jo forsåvidt valgt dette selv
Full stilling for meg innebærer å stå opp 0615 hver dag og ikke være hjemme før kl 17. Middag, lekser og oppfølging av de andre blir en kjempeutfordring, for ikke å snakke om å holde tritt med skittentøyskurven og innkjøp og alt annet. Energinivået er heller ikke bra, så er redd dette går på direkte bekostning av barna. jeg har også en mild bekkenløsning/lyskesmerter som forverrres i aktivitet eller å sitte lenge på jobben.
Helgene blir også alt annet enn avslapping...så man får ikke hentet inn noe energi.
Jeg lurer på hvilke krav man skal sette til seg selv i en slik situasjon. Jeg er jo ikke "syk", og har jo forsåvidt valgt dette selv

Ta vare på deg selv og barna dine, både de to du har fra før og mini i magen ❤
jeg kommer sannsynligvis til å be om gradert for å korte ned dagene litt. ikke fordi jeg er syk, men fordi jeg blir kvalm av stress, grinete og irritabel. Tenker fortsatt å jobbe hver dag, da jeg i bunn og grunn har samme arbeidsmengde selv om jeg går redusert..kanskje hjemmekontor kan vær en løsning en stund også.... Men nå er vi straks halvveis!
Heldigvis!