Fame fotografene

Nitho

Elsker forumet
Er det noen som har benyttet seg av tilbudet til Famefotografene? Har hørt rykter om at det er så sinnsykt dyrt å bestille bildene? Liten vits å få gratis fotoshot om det er alt for dyrt å kjøpe bildene etterpå. Eller er ikke prisene så ille ?

Tilbudet er som oftest gratis fotografering + 1 gratis times visning av bildene + et gratis innrammet bilde. Resten må kjøpes til latterlig høy pris, i følge noen som har vært der. Men fotograf er alltid dyrt.

Står sikkert på nettsidene deres om priser. Eller kontakt dem før man tar fotograferingen og man føler man MÅ kjøpe alle de fine bildene siden de ellers blir slettet/kastet.

Beklager sniking fra des10, men følte jeg måtte svare på denne.

Vi var hos Fame da gutten var 5 uker. I januar, hvor det var halv pris på alle bildene.
Mye styr, Fame mistet originalene våre. Vi bestillte egentlig en collage på 60x60, men det kunne vi da ikke få i og med at de ikke hadde originalene og da ikke kunne forstørre bildene såpass.
Vi aksepterte ikke dette og etter mye frem og tilbake fant de igjen bildene.
Så nå får vi altså det vi bestillte, men vi sitter nå her og venter fortsatt[:@] Mektig lei nå! Gutten er 4 mnd til søndag og ingen bilder enda..

Meen..Dyrt er det! Helt vanvittige priser spør du meg.
Bildet vårt, 60x60 collage med 4 bilder i kostet 3200kr ca til halv pris[:-]
Kanskje ikke alle som syns det er dyrt, men det syns nå jeg.
Fant ei annen fotograf som tar superfine bilder og redigerer kjempebra, hvor du får 24 bilder og fotoshooten til 1000kr!

Jeg håper ingen må oppleve det vi gjorde med Fame, for herlighet så mye tårer og fortvilelse det ble da de ikke fant bildene våre.. Det er jo tross alt minner og gutten vår blir jo aldri 5 uker igjen!
Vi kommer ikke til og bruke Fame igjen.

Jeg skal ikke si at dere ikke skal bruke Fame, for det er helt opp til hver enkelt[:)] Jeg ville bare dele vår erfaring.

Sniker meg tilbake til des2010 

fame er dyrt ja, og ikke alltid blir det så bra bilder heller... [&:]

Vi har vært hos Fame flere ganger og vært fornøyd med bilder og service hver gang.
Dyrt er det, men det er det mange fotografer som er.

Vi har vært der og kun benyttet oss av det gratis bilde som følger med pakken, og vi har bestilt produkter.
I 2007 fikk vi lerretsbildene i god tid innen de 4 ukene de sa det skulle ta etter visningstimen.
I 2009 fikk jeg gratisbildet etter bare et par uker (selv om de sa det skulle ta 4 uker)

Vi var på shoot der for 3 uker siden og skal få bildene innen 2 uker dersom de holder seg innen fristen denne gangen også [:)]
Denne gangen hadde vi liksom ikke et valg ettersom at vi tok babybilde av storesøster der og ville ha samme til lillesøster.
Bildene ble så fine at vi bestilte et lerretsbilde av bare lillesøster og en familiecollage + at svigers skulle ha et lerretsbilde. Dermed ble sluttsummen såpass høy at vi får med alle bildene på cd i lavoppløselig kvalitet (eller hva det nå heter).

Neh, vil ikke si dyrt nei, vi tok gave-bilder.. eller hva det no het, og betalte 6000 for 12 ... eh... A4??? bilder.
Kjøpte nydelig ramme på en annen butikk og ga i julegave til hele familien, de , og vi, ble kall fornøyde!!![:D]

En annen venninne tok hos Reimers og betalte 5000 bare for fotograferingen..[:-]

Et tips til dere som drar til Fame er å ikke bestille fremkallinger.. eller .. ÆH, hva heter det da??? Blæh...
Eh, ja , bestille gavepakker, der du får 5 og 5 bilder i lag, enten like eller ulike, så får dere gave rabatt.. Dere er jo ikke NØDT å gi bildene vekk, kan jo ha dem selv også [;)][;)]

vet det koster 10.000 kr for å få rettigheter på alle bildene..hørte det av ei som har undersøkt

ORIGINAL: hero

vet det koster 10.000 kr for å få rettigheter på alle bildene..hørte det av ei som har undersøkt

Ja, men  1 år etter får du ALLE i HØY oppløsning for bare 1300 [;)] For de har ikke plass til å lagre på de lengre.

Vi skal kjøpe våre når det har gått 1 år fra eldste tok. Er jo kjekt å ha, kan jo fremkalle senere også [:)]

Back
Topp