fame fotografene??? mere??

luna mor

Elsker forumet
har vært der på fotografering.og da vi ringte og bestilt time lurte vi på priser og div...da sa de at en cd med alle bildene kostet oss 4750....da fikk vi med alle bildene de hadde tatt....nå etterpå sitter jeg og leser i brosjyren/prislisten de sendte med oss...der står det at for den prisen er det en cd med alle bilder men det er med 1024x768 pixler...skjermoppløsningskvalitet...e det noen som kan forklare meg dette litt så vi ikke går i en stygg felle da vi skal på visningstime

jeg er stygt redd for at dette kan bli jævlig dyrt

takk for hjelpen

har hørt rykter om at fame skal være ganske dyre ja [&:]

Vet bare at jeg ble rådet av en til og ikke kjøpe den cden for jeg kunne ikke gjort noe med bildene. Som og forstørre det og slik. Den andre cden koster 17 000[:o] Den er det høyere oppløsning på eller noe..Er ikke helt innpå slike ting[8D]

Jeg ville ikke betalt penger for bilder i den kvaliteten. De blir kornete og uklare selv i 10x15 format.

De er kjempedyre..
Skal du ha bedre oppløsning på bildene du får på cd, så tror jeg det koster 16-17 000,-...

Vi fikk tilbud om å kjøpe cd med alle bildene og alle rettigheter for 14000 kr vi! Fame er sinnsykt dyre.. blir bra bilder.. men sikkert andre som kan gjøre like bra bilder!

Vi fikk gavekort i posten.. gratis fotografering, visning og et bilde... vi endte opp med en regning på 7000 kr! hehe.. ikke lett å gå ut derifra med kun 1 bilde.. skal jeg love deg[;)]

Vi brukte Fame da vi gifta oss.. Er superfornøyde men det kosta skjorta..Vi fikk med begge cd`ene vi da..[8D]  kom over en viss sum kan du si[&:]..
Den cd`n til underkant av 5tusen egner seg vel til toppen 10*15 bilder..

ORIGINAL: Fridasinmamma

Vi fikk tilbud om å kjøpe cd med alle bildene og alle rettigheter for 14000 kr vi! Fame er sinnsykt dyre.. blir bra bilder.. men sikkert andre som kan gjøre like bra bilder!

Vi fikk gavekort i posten.. gratis fotografering, visning og et bilde... vi endte opp med en regning på 7000 kr! hehe.. ikke lett å gå ut derifra med kun 1 bilde.. skal jeg love deg[;)]

Vi gikk ut med en regning på nesten 12000 kr,siden vi hadde handlet for over 10.000 kr så fikk vi med cd`en.. Fine bilder men dyrt som f..

tror jeg griner snart jeg...vil jo gjerne ha bildene men vi har jo ikke ett kott fullt av penger helller da[:(]
og for å få med gubben og barna på ny fotografering vet jeg ikke hva jeg skal bestikke dem med

Vi betalte 4750 for alle bildene som ble vist på visningstimen og det var en cd med 49 bilder..
Noen av bildene er de du ser i signaturen og aventaren min[:)]

Men jeg kan desverre ikke forklare deg om det du lurer på..

ORIGINAL: Tvilling74

Vi betalte 4750 for alle bildene som ble vist på visningstimen og det var en cd med 49 bilder..
Noen av bildene er de du ser i signaturen og aventaren min[:)]

Men jeg kan desverre ikke forklare deg om det du lurer på..

har du forstørret noen av bildene fra cden da???

flere som har noe erfaring\tips til meg???pliiiiiis

sitter å ser i brosjyren/prislisten deres...ser ut som om de har bare ett album og det er drit dyrt[&:]

blir så lei meg nå at jeg gruer meg til visninga[:(]

huff, fame er dyrt ja. Kjenner en del som har tatt nye bilder et annet sted.

ORIGINAL: *Mirakel Mamma*

brukt fame flere ganger og har aldri kjøpt noen cd.
fått en album med bilder i og så har vi forstørret et ut fra det.

fått kjøpt prøvebilder utenom til ca 50 kr stk

ta deg en prat med de, kan jo hende du kan få en album til en billigere penge enn hele cd

de prøvebildene,står det prøvebilder over hele de eller kan du henge de opp i ei ramme liksom???

Nå er dette kanskje ikke relevant i forhold til hva du spør om men...

Er det ikke j***a dyrt for fotografering hos Fame? Tror aldri jeg vill brukt dem med de prisene de opererer med...

Jeg ville nok funnet meg en annen fotograf om jeg var deg[:)]

Vi fikk også gratis time, og et lite bilde gratis..

Når vi fikk se heftet med priser fikk vi sjokk og ble enige om å IKKE kjøpe noe, men når du sitter der og ser alle de fine bildene på visning, ja da bare MÅ man[&o]

Kjøpte et bilde til som var likt det vi fikk gratis, og to litt større, kom på nesten 3000kr for de 3 vi betalte for, og husk, du må FORHÅNDSBETALE halvparten når du bestiller(som regel på visning) bare så dere er klar over det[;)]

En vanlig fotograf er mye billigere og du får minst like fine bilder, ikke bare FAME som kan ta bra bilder[;)]

ORIGINAL: luna mor

tror jeg griner snart jeg...vil jo gjerne ha bildene men vi har jo ikke ett kott fullt av penger helller da[:(]
og for å få med gubben og barna på ny fotografering vet jeg ikke hva jeg skal bestikke dem med

Når han ser pris lista skjønner han vel at dere burde ta de på nytt hos en annen fotograf? Han vil vel gjerne  ha familie bilder han også[;)]

Var hos Fame og tok bilder forrige uke vi,skal på visningstime etter påsken...gru-gleder meg jeg![&:]Hadde egentlig planer om å kjøpe den cd`n men nå tror jeg vi skal droppe den...Får bare prøve å ha is i magen og ta kun det ene bildet vi får gratis - hø hø det blir lett...not!

Men det blir  nok en annen fotograf neste gang - så vi vet at vi har råd til å kjøpe alle bildene![;)]

Du får kun skjermoppløselige bilder på cd slik at du må printe følgende kopier hos dem. Copyright og slikt... Det er sånn de tjener penger. Du kan jo alltids "jukse" litt og ta ned bildene du allerede har fått trykket til noen som kan scanne dem og gi deg større filer som du kan printe fra. Men det koster jo litt det også.
Dessuten er de forferdelig over rated disse fotografene! Jobber på en prolab som printer ut mye for lignende studioer og det er mye dritt og dårlig kvalitet. Spesielt nå som de fotograferer digitalt. (Negativer er fremdeles best altså! [;)]) Ikke alle "fotografer" som helt har satt seg inn i teknikken nei!

Back
Topp