Falt på snøen...

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei dere!

På vei fra jobb til parkeringen i dag, falt jeg. Ikke veldig hardt, og landa på forsiden av legger/siden av hofte/rumpe. Heller ikke veldig vondt, ikke smerter fra selve fallet nå. Men bekkensmertene mine er litt verre enn vanlig, og jeg kjenner en liiiiten stikkevondt av og til i venstre side. Den lille vondten kan sikkert ha vært der fra før også.....:-S ingen blødninger, forresten.

jeg begynte å hyyylgrine i bilen etter fallet, ble livredd for hva fallet kan ha gjort med babyen min..... Nå er jeg roligere etter å ha lest litt på lommelegen osv, men må spørre dere da: ville dere gjort noe med dette? Lege eller ikke?

og jeg som hadde tenkt å kjøpe brodder... etter den andre tråden her om dagen...det rakk jeg ikke...
hilsen litt skremt.....

Tror nok det gikk fint med den lille jeg ;)
Men hvis du er veldig urolig, så ville jeg tatt kontakt med lege bare for å roet nervene, er ikke noe greit å være redd :)

Jeg tror dette har gått bra!
Så lenge du ikke datt hardt på rumpa, bruker det å gå greit!
De vennene/familiemedlemmene mine som har mistet, etter fall, har ramlet og landet på rumpa, fått vondt og begynt å blø innen 3-4 timer!
Jeg hadde nok iallefall ringt legen, da jeg har noen i min omgangskrets som har mistet pga fall, MEN tror likevel dette går bra, fordi jeg mener du hadde merket mer smerter og blod om det gikk gale!

De ligger jo godt beskyttet, og dette skal hå bra!!! :) klem!

Takk for svar, jenter. Føler meg nokså trygg nå. Jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg i grunnen at fallet var relativt mykt. I morgen skal jeg ta bl.pr hos legekontoret, så da spør jeg der, så får jeg kanskje en akuttime om bekymringa mi er stor. Men har en ganske trygg følelse på at mini er ok nå.

Men, morskjærligheten er der kanskje allerede, siden jeg freaket sååå ut av dette?!? :) elskede spiren... <3

Jeg falt skikkelig i min første graviditet var vel ca 16-17 uker (husker ikke helt men var i hvertfallfør jeg kjente liv og etter jeg hadde hørt hjerte med dopler) Var på trening med en vennine og satt og pratet litt mellom reppene, satt på en ganske høy benk da jeg plutselig falt bakover og klasket i betongulvet med nedre del av ryggen først. Ble jo livredd og tenkte det verste med en gang. reiste rett opp til min far ( de hadde dopler hjemme) og hørte på hjertelyden, ringte også legen dagen etterpå og hun sa at det skulle ganske kraftig fall til for at det gikk gale, de ligger ganske godt beskyttet inni magen... Så med meg gikk det heldigvis bra, babyen er i dag en sunn og fin jente på 6 år :)

Tror nok det gikk bra jeg og :)

Fosteret ligger såpass godt polstret inne i magen, så det skal mye til før det tar skade av det :)

Selv ramlet jeg langflat på isen når jeg var 8 dager på overtid med mitt andre barn, siden det var så seint i svangerskapet ble jeg anbefalt og reise inn på sykehuset for og sjekke at orkaken ikke løsnet, men UL viste at alt sto bra til, og fikk beskjed om at det skulle MYE til før at barnet tok skade av slike fall :)

Datt også idag,når eg skulle gå ned bakken for å hente posten,rett på rumpe/hofta.. Kjenner ingen smerte,men skal til legen i morgen bare for å hørre..

Takk for beroligende svar, alle :-) Jeg begynner å stole på at det gikk bra, og tenker at så lenge kroppen min ikke gir signal om annet, må jeg roe meg ned og fortsette å glede meg over vidunderet i magen :-)

Datt også idag,når eg skulle gå ned bakken for å hente posten,rett på rumpe/hofta.. Kjenner ingen smerte,men skal til legen i morgen bare for å hørre..

si gjerne ifra om hva du får info om :-) håper det har gått bra med oss begge to.

Back
Topp