Falt på isen

Ønskebarnet2023

Andre møte med forumet
Jeg falt på isen i dag. Sklei bakover og slo rumpa godt + en liten trøkk i hodet.
Har grått hele ettermiddagen nå for jeg er livredd for å ha skadet spiren i magen eller at det ikke lenger er liv :’(
Jeg er i uke 12.

Snakket med sykepleier på legekontoret som ba meg følge med på evt. blødninger og smerter. Med beskjed om at jeg jo ikke får gjort noe. Og det er jo sant, men jeg blir helt panisk.
Kjenner ikke smerter, litt øm i ryggen etter fallet, men det murrer veldig (sånn mensmurring).
Tror dere dette er farlig eller at det er noen fare for barnet? :(

Trenger litt støtte og solskinnshistorier her.
*sukk*
Panisk som jeg er vurderer jeg å bestille time til ultralyd for nå tredje gang ila disse ukene.
Føler meg helt på felgen av dette :(

Huffameg! Det hørtes ikke godt ut. De små er jo godt beskyttet der inne i livmoren. Men jeg ville tatt en ultralyd og legesjekk for at du ikke skal gå rundt å bekymre deg.

Så lenge du ikke slo magen, har blødninger eller økende smerte har det mest sannsynlig gått bra. Hørtes ikke godt ut å falle slik :(

Ei venninne falt ned trappen i uke 17 og var innom legevakten samme dag. Hun slo ikke magen og hadde ikke blødning. Hadde smerter i magen litt som kynnere med engang, men siden de også avtok fikk hun bare beskjed om å ta kontakt igjen hvis hun begynte blø eller fikk økte smerter.

Forstår godt bekymringen og be om en sjekk hvis det er det du trenger :Heartred

Jeg tryna skikkelig på isen under forrige svangerskap. Det gikk bare fint. Krysser fingre for deg også.

De er jo godt beskyttet inni magehuset ♥️

Hei :)

Jeg var veldig redd for slike ting selv forrige gang jeg gikk gravid. Vi fikk beskjed på legevakten om at det var veldig lite slike utenfor faktorer faktisk kan påvirke baby (jeg falt ned fra en vegg(klatrevegg), ca 3 meter og forstuet foten) og at det som er farlig med at mor faller og slår seg er at hun blir sengeliggende resten av svangerskapet og ikke kan være i fysisk aktivitet.
Også når det er så tidlig, så er det så mye rundt som passer på fosteret i magen, og du falt heller ikke på magen (slag mot magen skal man nok være veldig forsiktig med).
Tror nok at dette går helt fint :Heartred

Jeg falt på isen i dag. Sklei bakover og slo rumpa godt + en liten trøkk i hodet.
Har grått hele ettermiddagen nå for jeg er livredd for å ha skadet spiren i magen eller at det ikke lenger er liv :’(
Jeg er i uke 12.

Snakket med sykepleier på legekontoret som ba meg følge med på evt. blødninger og smerter. Med beskjed om at jeg jo ikke får gjort noe. Og det er jo sant, men jeg blir helt panisk.
Kjenner ikke smerter, litt øm i ryggen etter fallet, men det murrer veldig (sånn mensmurring).
Tror dere dette er farlig eller at det er noen fare for barnet? :(

Trenger litt støtte og solskinnshistorier her.
*sukk*
Panisk som jeg er vurderer jeg å bestille time til ultralyd for nå tredje gang ila disse ukene.
Føler meg helt på felgen av dette :(
Det høres skikkelig vondt og skremmende ut! Om du er bekymret og du tenker det hadde betrygget deg å ta en UL ville jeg gjort det. Er veldig slitsomt å gå å være bekymret. Men jeg tenker som sykepleieren på legekontoret; om du ikke har blødning eller sterke smerter hadde jeg prøvd å slå meg til ro med det, selv om jeg vet det er veldig vanskelig! :Heartred Jeg falt forover på magen på fjellet i forrige svangerskap, men det gikk heldigvis veldig bra! :Heartred

Smyger fra Maiforumet her. Såpass tidlig i svangerskapet skal det veldig mye til at ytre påvirkning trigger abort/fødsel. Det som er størst risiko ved slike krefter er morkakeløsning. Jo lenger på vei man er, jo større er risikoen, men allikevel er risikoen liten. Dersom du ikke har blødninger eller magesmerter kan du nok trygge deg med at mageboeren har det fint. Jeg har selv fallt på isen i uke 30++ to ganger og gikk fint begge gangene foruten vondt i bekkenet.

Back
Topp