Falt på isen og doppler hos lege

Ønskerenliten

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Er 11+0/11+6 idag. Slo meg voldsomt på isen idag. Slo korsrygg, halebein og hode. Skjedde så fort at jeg ikke rakk å reagere. Dro direkte til fastlege som var mer bekymret for meg enn lille. Mente at lille ligger godt polstret inni der. Legen prøvde å finne hjertelyd med doppler, og fant i et liiite sekund. Sa det var helt normalt å ikke finne i det hele tatt så tidlig.

Er det noen som har falt på isen der det har gått bra, og ikke funnet tydelig hjertelyd med doppler uke 11? Trenger beroligende ord her jeg ligger og verker.. ❤ har time til privat ul på onsdag, og håper tiden frem til da går superfort..

Jeg er enig med legen, såpass tidlig ligger lille så godt beskyttet inni der at det er veeeeeeeldig lite sannsynlig at fallet skulle påvrike han/hun. Angående hjertelyd, så nekter de her å i det hele tatt å prøve å finne hjertelyd med doppler før etter 14 uker, da det ofte er vanskelig, så det er helt normalt at de sliter med å finne den så tidlig ja!!!

God bedring til deg!! :-)

Jeg er enig med legen, såpass tidlig ligger lille så godt beskyttet inni der at det er veeeeeeeldig lite sannsynlig at fallet skulle påvrike han/hun. Angående hjertelyd, så nekter de her å i det hele tatt å prøve å finne hjertelyd med doppler før etter 14 uker, da det ofte er vanskelig, så det er helt normalt at de sliter med å finne den så tidlig ja!!!

God bedring til deg!! :-)
Takk! Hun nektet først, men jeg var så utafor at hun ville gi det et forsøk. Sa at i mer enn 70% av tilfellene fant de ingenting så tidlig.

Takk for oppmuntrende ord! :)

Jeg falt for litt over en ukes tid siden, først på kne så reiste jeg meg opp og falt rett på rompa. Var på ul på torsdag og alt var bra ❤️ De ligger ganske godt polstret, skal mye til for at det skjer noe tror jeg

Helt vanlig at de ikke finner hjertelyd så tidlig ja. Legen lette etter det hos meg sist jeg var gravid i uke 12 og fant den ikke, men ut kom en frisk jente:)

Jeg falt for litt over en ukes tid siden, først på kne så reiste jeg meg opp og falt rett på rompa. Var på ul på torsdag og alt var bra ❤️ De ligger ganske godt polstret, skal mye til for at det skjer noe tror jeg
Godt å høre at alt gikk bra med deg! ❤ Jeg føler meg mildt sagt mørbanket, men håper at lillegull har det bra. Har kun vondt de stedene jeg traff i fallet.

I min forrige graviditet falt jeg skikkelig stygt når jeg var ca 5 mnd på vei. Det gikk kjempe fint! De ligger så beskyttet i magen at jeg tviler sterkt på at noe alvorlig skade har skjedd. Hadde de vært redde for det, hadde de sendt deg på ultralyd. Slapp av og pleie deg selv, helt sikker på at dette gikk fint :) ❤️

Jordmor fant hjertelyd 12+4 hos meg - men etter ei lita stund flytta babyen på seg, og da fant hun den ikke igjen. Så tror man er veldig avhengig av hvor og hvordan fosteret ligger for å finne lyd så tidlig :-)

Jeg falt på jobb forrige uke, med en bruker halvveis oppå meg. Var ganske skremt etter på og fikk meg en trøkk i ryggen. Fikk komme på tul og alt var bare bra med lille ♡ De ligger nok godt polstret der inne :-)

Anbefaler deg å ta ultralyd (privat Om du må), for å få et sikkert svar! Så slipper du å gå rundt og lure og være usikker :) lykke til!

Anbefaler deg å ta ultralyd (privat Om du må), for å få et sikkert svar! Så slipper du å gå rundt og lure og være usikker :) lykke til!
Jada, jeg skal på tul imorgen, bestilte for mange uker siden. Men igår var jeg sååå stressa at jeg bare følte jeg måtte spørre om noen hadde opplevd det samme. Takk gud for at jeg har det greit økonomisk og kan bestille så mange tul jeg vil :)

Liker ikke når slike tråder ikke blir oppdatert, så her kommer gladoppdatering herfra:

Var på ultralyd idag, og lillevenn har vokst seg stor! Så en minibaby og et hjerte som banket. Han/hun bevegde armer og bein, og så ut som det var riktig trivelig inni der :D gyn mente det skulle MYE til for at lille skal bli skadet av et fall, ligger godt beskyttet inni der <3

Back
Topp