Falt på asfalten!

RBmarsbaby

Flørter med forumet
Hei damer [emoji137]‍♀️

Nå var jeg ute med hunden og klarte å skli på grusen. Fikk tatt meg for med en hånd og tippet bakover, så dempet fallet en del og deiset ned på rumpa. Det strakk litt i magen og i låret, og fikk et stygt skrubbsår i håndflaten, men ellers er alt OK.

Føler jeg ringer føden om alle småting i verden, så vil nødig plage dem med et nesten-fall, men mannen er hakket mer bekymra av seg. Ville dere ringt?

Jeg tror kanskje jeg hadde ringt..? Jeg tenker at det kan være lurt for da får de vurdere om du bør inn eller ikke, og du kan slappe av med svaret og slippe å lure[emoji4] Jeg falt da jeg var høygravid, tråkket over og falt på astfalten. Men jeg klarte å "rullefalle" så jeg fikk ikke vondt og merket ikke noe til det. Jeg tror ikke jeg ringte føden, men snakket vel med jordmor om det tror jeg. [emoji4]

Eg tenker det alltid er greit å ringe, og spørre ke dei anbefaler. Du spør jo ikkje om å komme inn; men lar dei vurdere tiltaket. Eg ville ringt. Kjedelig å falle! Håper alt går fint, både med baby & med sårheten i kroppen du gjerne får imorgen.

Takk for raske svar!

Ringte og fikk beskjed om at det i utgangspunktet ikke var nødvendig å komme inn. Skal spise og drikke nå og kjenne etter liv. Hvis jeg ikke kjenner godt med liv den neste timen vil de ha meg inn på sjekk likevel.

Kjenner ihvertfall at fallet ikke akkurat hjalp på et allerede misfornøyd bekken.... [emoji53]

Hei, bra at du ringte føden! Akkurat det samme skjedde med meg i kveld bare at jeg datt rett på rygg uten og klare å ta meg for. Så jeg ble slått pusten ut av.
Ringte føden for sikkerhets skyld, selv om den stemmen i bakhodet prøver å fortelle at man overreagerer og at det helt sikkert ikke er nødvendig. Men legen på vakt ville ga meg inn med en gang. Alt var bra og det er heldigvis bare jeg som er forslått.
Men jordmor sa at man ALTID skal ha lav terskel for å ringe inn når slike ting skjer og heller la dem ta avgjørelser på om det er nødvendig å ta inn til sjekk eller å gi andre råd.

Så jeg synes det er supert at du bestemte deg for å ringe [emoji4] jeg har iallfall lært i dag at man altid skal ringe om man er det minste i tvil.

Håper at du får spist godt og kjenner masse med liv etterpå [emoji4]

Hei, bra at du ringte føden! Akkurat det samme skjedde med meg i kveld bare at jeg datt rett på rygg uten og klare å ta meg for. Så jeg ble slått pusten ut av.
Ringte føden for sikkerhets skyld, selv om den stemmen i bakhodet prøver å fortelle at man overreagerer og at det helt sikkert ikke er nødvendig. Men legen på vakt ville ga meg inn med en gang. Alt var bra og det er heldigvis bare jeg som er forslått.
Men jordmor sa at man ALTID skal ha lav terskel for å ringe inn når slike ting skjer og heller la dem ta avgjørelser på om det er nødvendig å ta inn til sjekk eller å gi andre råd.

Så jeg synes det er supert at du bestemte deg for å ringe [emoji4] jeg har iallfall lært i dag at man altid skal ringe om man er det minste i tvil.

Håper at du får spist godt og kjenner masse med liv etterpå [emoji4]

Åh, en skikkelig ulykkesdag tydeligvis. Godt å høre at det gikk bra med deg og baby!

Her fikk han to pinneis rett etter samtalen med føden, og han har danset siden - så tror jeg trygt kan senke skuldrene [emoji173]️ (nattesøvnen er kanskje tapt da [emoji85] han roer seg nok ikke på en stund nå)

Åh, en skikkelig ulykkesdag tydeligvis. Godt å høre at det gikk bra med deg og baby!

Her fikk han to pinneis rett etter samtalen med føden, og han har danset siden - så tror jeg trygt kan senke skuldrene [emoji173]️ (nattesøvnen er kanskje tapt da [emoji85] han roer seg nok ikke på en stund nå)

Det var veldig godt å høre [emoji1405][emoji170]

Skal man ikke inn for sjekk i tilfelle morkaka har løsna??

Føden mente at det ikke var nødvendig. Fikk dempet fallet en del og dumpet ned på rumpa i stedet for mage eller rygg. Når jeg i tillegg ikke har vondt eller blødninger følte de seg rimelig trygge på at alt gikk bra.

Holdt øye med bevegelsene til babyen i en time etter fallet, og han var mer enn aktiv, så da slo jeg meg til ro med det også.

Hadde jeg falt direkte på rygg eller mage tror jeg de ville hatt meg inn uansett, så det var flaks at jeg klarte å kontrollere fallet litt på vei ned.

Jeg datt stygt i en steintrapp tidligere i januar. Skle i øverste trinn, fløy opp i lufta og datt rett ned på magen og skle ned trappa :nailbiting: panikk angst er en underdrivelse av følelsene som kom da:(
MEN det gikk bra. Kjørte i panikk til føden. De tok CTG i 3 timer og underliv undersøkelser og urinprøver. Ingen blod eller fostervann, og livmorhalsen var 5 cm.

De er mer hardføre enn vi tror disse små mageboerne :) isolert godt i fostervann (og i mitt tilfelle, litt fett også :laughing002)

Så godt å lese at det gikk bra! Håper det går bra med den litt forslåtte mammaen også:)

Jeg datt stygt i en steintrapp tidligere i januar. Skle i øverste trinn, fløy opp i lufta og datt rett ned på magen og skle ned trappa :nailbiting: panikk angst er en underdrivelse av følelsene som kom da:(
MEN det gikk bra. Kjørte i panikk til føden. De tok CTG i 3 timer og underliv undersøkelser og urinprøver. Ingen blod eller fostervann, og livmorhalsen var 5 cm.

De er mer hardføre enn vi tror disse små mageboerne :) isolert godt i fostervann (og i mitt tilfelle, litt fett også :laughing002)
Omg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var meg!! Har trippet rundt på brodder siden november!

Føden mente at det ikke var nødvendig. Fikk dempet fallet en del og dumpet ned på rumpa i stedet for mage eller rygg. Når jeg i tillegg ikke har vondt eller blødninger følte de seg rimelig trygge på at alt gikk bra.

Holdt øye med bevegelsene til babyen i en time etter fallet, og han var mer enn aktiv, så da slo jeg meg til ro med det også.

Hadde jeg falt direkte på rygg eller mage tror jeg de ville hatt meg inn uansett, så det var flaks at jeg klarte å kontrollere fallet litt på vei ned.

Godt at alt gikk bra. :Heartred Livredd jeg om dagene for å skulle falle på holka!

Jeg hadde brodder , men det var kommer snø oppå isen så da fikk de ikke grep :sorry:
Ja, man er jo aldri 100% sikret uansett. Nesten så oss vintermødre burde få gå ut i perm når isen kommer! 3 uker er ikke nok :p

Back
Topp