Falt ned trappa, jeg..

Bendix

Første møte med forumet
Hei alle sammen! Jeg er ny her på forum, håper jeg skriver inn på rett sted.. Jeg falt ned trappa på jobb i går. Tok hele trappa, rulla, stupte kråke+. Jeg slo meg litt, men det la jeg egentlig ikke merke til. Jeg er 15 uker på vei, og var/er selvølgelig mest bekymra for den lille. Jeg dro opp på sykehuset for å få høre fosterlyden, eller no sånt. Men det var ikke aktuelt, siden jeg ikke hadde blødninger, og ikke hadde vondt i magen. Har jeg ikke krav på å få høre hjertet?? Jeg vil jo bare vite at alt er ok... [:(]

Vet ikke om du har krav på det, men kan du ikke snakke med din jordmor eller lege? De skjønner sikkert at du er beskymret.

Men det gikk sikkert bra, viss du ikke du har smerter eller blødninger.

Har du prøvd å snakket med jordmor. Jeg hadde ikke fått fred i meg før jeg hadde blitt sjekket skikkelig etter en slik ulykke. 
Mas på de til du blir undersøkt ordentlig.

Stakkars deg, ikke noe gøy å falle. Var selv i en bil ulykke her for ikke lenge siden, heldigvis fikk jeg skikkelig sjekk og fikk høre fosterlyden.
Det som er viktig er at du ikke er stressa for det skader ungen mere, det fikk jeg beskjed om av både ambulansepersonal og lege. Kan prøve å trøste deg med å si ungen ligger trygt og godt i fostersekken. Men ja, det er godt å få det sjekka!!

vist du ringe jordmora di , so får du sikkert komme til hinne å høre hjertelyden :)

Ta kontakt med jordmor og fortell henne hva som har skjedd da får du nok helt sikkert hjelp..
Lykke til

Uff stakkars deg. Skikkelig ekkelt å falle ned en trapp og spesielt når du er gravid. Mest sannsynlig har det nok gått bra med babyen, men syns du burde fått en ordentlig sjekk så du slipper gå og bekymre deg. Det er ikke så bra for den lille at du er bekymret / stresset da...

Jeg har også falt ned en trapp mens jeg var gravid (20 uker på vei) Det er fryktelig ekkelt. Jeg stupte ned en stigetrapp og slo meg egentlig ganske mye, men som deg tenkte jeg ikke på det - kun på magen. Men vi har en fantastisk evne til å beskytte det vi ønsker å beskytte. Og babyen ligger i tillegg godt beskyttet inne i magen.
Jeg dro rett på legevakta da jeg datt. Ble også spurt om vannavgang og blødninger. Noe jeg takk og pris ikke hadde. Men for å berolige med kjente legen godt på livmoren og sjekket at den var mye og fin + at hun hørte etter hjertelyd. Synes det er rart at de ikke ville lytte for deg. De må jo skjønne at du er urolig at det kan berolige deg masse.
Men mest sannsynlig går det nok bra, men skjønner veldig godt at du ikke har det helt topp nå. Jeg brukte mange dager på å komme meg. (uker før bristen i foten ble bra [;)])

KJEMPE DÅRLIG AV DEM Å IKKE SJEKKE DEG. Hadde ringt legen eller jordmor så du får hørt hjertelyden-tar jo bare noen minutter å gjøre. Alt er nok bra, men bedre med en sjekk for å berolige deg selv

aner ikke å du har krav på, men jeg synes nå de kunne latt deg få høre hjertelyd.. krever jo ikke så mye av dem!!

Var på sykehuset en sein kveld fordi jeg var litt bekymret og der var de helt topp, fikk UL og fikk en 20 minutters test av forterlyd og bevegelse.. SÅ må skryte av VAS!!

om du er bekymret, burde du ringe jordmor, for man får jo aldri ro i seg før man vet sikkert. går nok bra dette:)

Back
Topp