Falt ned noen trinn i loftstrappa

Lille Mirakel 18

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
For et par timer siden, skled jeg ned de siste trinnene i loftstrappa, landet drithardt på flere av trinnene etter hverandre og bang i gulvet. Landet mest på rompa (skikkelig hevelse instant), ryggen og overarmen. Tissa på meg (Sorry info) og mista litt pusten, men hylte på hjelp. Var såå redd for å miste babyen!! Er i uke 33+2. Har ikke blødd, og jeg kjenner små bevegelser fra lillemor. Har ringt føden og bedt om råd, de sa at det sannsynligvis har gått helt bra, men at jeg skulle inn dit for sjekk ved blødning, eller at kynnerne ikke gir seg.
Og dette med kynnere er litt mystisk for meg; noen ganger kjenner jeg jo ikke at jeg har dem engang, selv om de slår ut på ctg-målinger. Nå, liggende på sofaen, er magen ikke stram/ hard. Men reiser jeg meg og går rundt, er magen hard- men jeg vet liksom ikke om det er kynnere?
Er det noen som har erfaring med å falle i svangerskapet? Hvordan gikk det?
Hvordan finner jeg ut om det er morkakeløsning før det er for sent?
 
For et par timer siden, skled jeg ned de siste trinnene i loftstrappa, landet drithardt på flere av trinnene etter hverandre og bang i gulvet. Landet mest på rompa (skikkelig hevelse instant), ryggen og overarmen. Tissa på meg (Sorry info) og mista litt pusten, men hylte på hjelp. Var såå redd for å miste babyen!! Er i uke 33+2. Har ikke blødd, og jeg kjenner små bevegelser fra lillemor. Har ringt føden og bedt om råd, de sa at det sannsynligvis har gått helt bra, men at jeg skulle inn dit for sjekk ved blødning, eller at kynnerne ikke gir seg.
Og dette med kynnere er litt mystisk for meg; noen ganger kjenner jeg jo ikke at jeg har dem engang, selv om de slår ut på ctg-målinger. Nå, liggende på sofaen, er magen ikke stram/ hard. Men reiser jeg meg og går rundt, er magen hard- men jeg vet liksom ikke om det er kynnere?
Er det noen som har erfaring med å falle i svangerskapet? Hvordan gikk det?
Hvordan finner jeg ut om det er morkakeløsning før det er for sent?
Vet du, hvis du er bekymra og ikke finner roen, så synes jeg du skal be om en undersøkelse. Verken du eller baby tjener på at du er stressa og redd ♥️ Jeg har ikke falt under svangerskap, og utfra egne erfaringer, så høres kynnerne dine helt normale ut. Jeg har også kynnere i alle variabler. Morkakeløsning kan jeg ikke uttale meg om, men er du bekymra, så ring igjen! Det ville jeg gjort!
 
Vet du, hvis du er bekymra og ikke finner roen, så synes jeg du skal be om en undersøkelse. Verken du eller baby tjener på at du er stressa og redd [emoji813]️ Jeg har ikke falt under svangerskap, og utfra egne erfaringer, så høres kynnerne dine helt normale ut. Jeg har også kynnere i alle variabler. Morkakeløsning kan jeg ikke uttale meg om, men er du bekymra, så ring igjen! Det ville jeg gjort!

Takk- har lest litt på nhi osv og ringer igjen nå[emoji173]️
 
Har ikke erfaring selv, men jeg kjenner noen som løp og falt hardt rett på magen noen uker før termin. Hun fikk sjekket det men alt sto helt bra til, de er godt beskyttet inni der heldigvis [emoji4] men som hun over sa, er du bekymret be om å komme inn til kontroll så får du sjekket at alt er som det skal! Man må bare insistere på å få sjekket når man er usikker når det handler om våre små! Lykke til, det går nok bra [emoji4]
 
Alt er bra, men det tar jammen lang tid å undersøke og ligge til observasjon og måling av ctg[emoji51]
 
Alt er bra, men det tar jammen lang tid å undersøke og ligge til observasjon og måling av ctg[emoji51]

Ja det tar utrolig lang tid.

Hadde en ettermiddag med litt lite bevegelser for noen dager siden. Var skikkelig drit SUR og utsatte i det lengste å ringe og prøvde alt mulig for å få fart i gutten (og det virka til slutt og etter det har alt vært normalt igjen). Men SUR fordi selv om jeg er kjempeglad for å vite at jeg nærmest hadde blitt «kommandert» inn til ctg om jeg hadde ringt og fortalt om bekymringen så hadde jo hele kvelden gått vekk for å sitte og vente og føle seg overhysterisk fordi alt er selvsagt helt normalt

Men hadde jeg falt hadde jeg reist inn. Det er jo en helt annen bekymring :love7
 
Ja det tar utrolig lang tid.

Hadde en ettermiddag med litt lite bevegelser for noen dager siden. Var skikkelig drit SUR og utsatte i det lengste å ringe og prøvde alt mulig for å få fart i gutten (og det virka til slutt og etter det har alt vært normalt igjen). Men SUR fordi selv om jeg er kjempeglad for å vite at jeg nærmest hadde blitt «kommandert» inn til ctg om jeg hadde ringt og fortalt om bekymringen så hadde jo hele kvelden gått vekk for å sitte og vente og føle seg overhysterisk fordi alt er selvsagt helt normalt

Men hadde jeg falt hadde jeg reist inn. Det er jo en helt annen bekymring :love7

Hehe kjenner meg igjen Jeg var jo inne for nettopp «lite liv» for ikke lenge siden, deretter regelmessige vonde kynnere nå på lørdag, også fall i dag da... og alt er ok hver gang!
Kanskje på tide å ta en chill pill på sofaen og bare ligge der til jeg skal føde[emoji15][emoji15][emoji15][emoji51][emoji28]
 
Er fortsatt på sykehuset! Begynner å angre på at jeg vil sjekkes[emoji51] Men alt er egentlig bra, må vare få godkjenning fra legen[emoji106]
Du tuller! Er du der ennå?! Har du blitt sjekka ferdig eller venter du på flere kontroller?

Er jo selvsagt flott at de sjekker deg og baby opp og i mente for slike fall er jo en sjelden gang Max uheldige. Men det var da urimelig lenge å bli holdt der om de ikke finner noe galt

Har du fått beskjed om hvorfor ting tar så lang tid?
 
Du tuller! Er du der ennå?! Har du blitt sjekka ferdig eller venter du på flere kontroller?

Er jo selvsagt flott at de sjekker deg og baby opp og i mente for slike fall er jo en sjelden gang Max uheldige. Men det var da urimelig lenge å bli holdt der om de ikke finner noe galt

Har du fått beskjed om hvorfor ting tar så lang tid?

Jeg slapp ut ganske snart etterpå. De hadde glemt at jeg også skulle ta en blodprøve, men jeg trengte ikke vente på svaret.
Ctg viste et stykke synkende puls som de ikke var fornøyd med, så da måtte det tas en ekstra. Alt etterpå (totalt 3 eller 4 ctg) var venting på legen som var opptatt.
Alt gikk altså bra[emoji173]️ Og når jeg kom hjem og så hvor blå jeg er, er jeg faktisk glad for at de sjekket meg så grundig[emoji51]
 
Back
Topp