Falskt positiv test etter lang tid?

Heidi88

Glad i forumet
Tok to (!!) tester i kveld som med det blotte øyet var blendahvite:/ men etter ca 10 min begynte det å vise en strek på begge testene (strimler fra billigetester.no). Nå etter ca 1,5 time er det tydelige streker på begge testene. Men er det da så godt som sikkert at dette er falskt? Altså, jeg forstår jo at det området inneholder noe som skal bli farget, så at det etterhvert blir det forstår jeg jo, men har noen opplevd dette og faktisk vært gravide?

Er bare 6-7 dpo da, så er i overkant ivrig her:-0

Begge gangene har dette skjedd meg, og begge gangene har jeg vært gravid! Tipper dette er starten på noe rimelig fantastisk! :D (Det kan så klart være skyggestrek også, men tviler på det siden det kommer på to tester). Lykke til, ta en ny i morgen, eller vent et par dager hvis du klarer ;)

Oida, nå ble jeg glaad!!:-) mannen mener jo jeg er tullete som nistirrer på testene i hvert et vindu og lys i hele huset! Men ja, det er streker på begge testene!:-)
Takk for svar, nå hååper jeg det er tilfellet her også som det var med deg:-) uaktuelt å vente flere dager med å teste, men skal greie å vente til i morgen hvertfall;)

Har du bilde av dine tester? :) spør fordi jeg har også fått positiv test 6 dpo, men vet ikke om det er skyggestrek jeg har fått eller om den faktisk er positiv.

Om du har fått TO positive, så er det vel liten sannsynlighet for at de er falske. Masse lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også fått sen, svak strek over tiden ved tidligere graviditeter. Krysser fingrene for at du er gravid :)

Har du bilde av dine tester? :) spør fordi jeg har også fått positiv test 6 dpo, men vet ikke om det er skyggestrek jeg har fått eller om den faktisk er positiv.

Om du har fått TO positive, så er det vel liten sannsynlighet for at de er falske. Masse lykke til :)

Hva er egentlig forskjellen på skyggestrek og en veeeldig svak, tidlig positiv strek? Jeg fikk det jeg vil kalle skyggestrek i går ettermiddag, etter 5 min... I dag var den borte....Føler meg egentlig litt gravid, men har andre/færre symptomer enn ved de andre graviditetene... Lurer på om det er en kjemisk abort eller om testen bare var falsk positiv. Noen med erfaringer rundt dette?

Hva er egentlig forskjellen på skyggestrek og en veeeldig svak, tidlig positiv strek? Jeg fikk det jeg vil kalle skyggestrek i går ettermiddag, etter 5 min... I dag var den borte....Føler meg egentlig litt gravid, men har andre/færre symptomer enn ved de andre graviditetene... Lurer på om det er en kjemisk abort eller om testen bare var falsk positiv. Noen med erfaringer rundt dette?

Jeg vet egentlig ikke hva skyggestrek er. Men vil tro at det kan komme av av at testen kan gi fra seg litt farge ved en feil når urinen "skyller" over.
Jeg har fått denne skyggestreken før, og ikke vært gravid. Så om jeg har hatt en kjemisk graviditet eller om det bare var noe feil med testen vet jeg ikke. Det er så vanskelig å si hva som er skyggestrek eller tidlig positiv, for resultatet av de to kan jo være det samme? Eneste rådet mitt er å teste etter noen dager igjen for å se. Hvor mange dpo er du?

Jeg vet egentlig ikke hva skyggestrek er. Men vil tro at det kan komme av av at testen kan gi fra seg litt farge ved en feil når urinen "skyller" over.
Jeg har fått denne skyggestreken før, og ikke vært gravid. Så om jeg har hatt en kjemisk graviditet eller om det bare var noe feil med testen vet jeg ikke. Det er så vanskelig å si hva som er skyggestrek eller tidlig positiv, for resultatet av de to kan jo være det samme? Eneste rådet mitt er å teste etter noen dager igjen for å se. Hvor mange dpo er du?

Ikke helt sikker, men tror jeg er 11 dpo ca... Har testet positivt på 9 og 10 dpo før, og trodde kanskje jeg gjorde det i går igjen. Men siden den var negativ på morgenurin i dag må de ha vært kjemisk eller falsk... Håper på falsk, så den fortsatt kan bli positiv! Har aldri fått falsk positiv før, men vet jo at det er mulig.

Har bare telefon å ta bilder med, og der viste de ikke akkurat:( er ikke supersynlig om man ikke konsentrerer seg litt, men håper det kan være litt sterkere i morgen eller om et par dager:-)

Tok to (!!) tester i kveld som med det blotte øyet var blendahvite:/ men etter ca 10 min begynte det å vise en strek på begge testene (strimler fra billigetester.no). Nå etter ca 1,5 time er det tydelige streker på begge testene. Men er det da så godt som sikkert at dette er falskt? Altså, jeg forstår jo at det området inneholder noe som skal bli farget, så at det etterhvert blir det forstår jeg jo, men har noen opplevd dette og faktisk vært gravide?

Er bare 6-7 dpo da, så er i overkant ivrig her:-0

Jeg begynte der! 6-7 dpo og overivrig :P Jeg er 6+0 i dag ;)

Ikm er om 6 dager, men testen er tatt 6 dpo :)

Vis vedlegget 78899

Her er testen min. Du må nok stirre litt for å finne streken :)

Ikke vanskelig å se at det er noe der! Så spennende :D

Idag var den øøørlittegrann sterkere, med en gang jeg tok testen! Kan ikke kalle den rosa, men det er hvertfall uten tvil farge på streken! Mannen så den til og med!:-)
Nå er det bare å vente til i morgen med å ta ny test (eller muligens i kveld;) )

Har du testet igjen ashh??

Skyggestrek er vel et vidt begrep brukt om alle svake streker :P Men jeg mener skyggestrek først og fremst er en svak ufarget strek. Der reagenset som skal reagere med urinen, ligger, kan man også veldig ofte skimte en strek, men da er det i så fall kun fordi det alltid vil se annerledes ut akkurat det hvor reagenset ligger. Men har den svake streken rosa farge, skal det mye til for at den ikke kommer av HCG :) Lykke til :D

Edit: Forresten, Ebay-testene har jeg sett at oftere gir en falsk rosa-ish strek uten å være gravid, mens billigtestene sjelden gir falsk rosa.

Idag var den øøørlittegrann sterkere, med en gang jeg tok testen! Kan ikke kalle den rosa, men det er hvertfall uten tvil farge på streken! Mannen så den til og med!:-)
Nå er det bare å vente til i morgen med å ta ny test (eller muligens i kveld;) )

Har du testet igjen ashh??

Så spennende!!! :) legg ut bilde av testen din da.

Har ikke testet i dag, jobber natten denne helgen, og er på toalettet rett som det er, så urinen min er nok veldig utvannet uansett tid på døgnet jeg tester. Så venter noen dager :)

Back
Topp