"Falske"-profiler på BV - rar opplevelse..

Håperinderlig..

Glad i forumet
Har du opplevd å komme over brukere på BV som dere vet hvem er, men der situasjoner de beskriver ikke stemmer over med virkeligheten? Har du i så fall sagt noe til dem, eller bare latt dem drive på?

Kom over en bruker her like før jul, som jeg vet hvem er, men de opplevelsene og situasjonene hun beskriver her på BV er overhode ikke tilfelle. Traff henne i romjulen, og syntes det var helt rart å snakke med henne, siden hun tydeligvis ikke kan skille mellom virkelighet og eventyr [&:]

Vet om et par som har profil her som har noen venninner som slarver en del. Og derfor forandrer de for eksempel på alder, kjønn på barna, tidsrom og sånt. For å ikke bli gjenkjent, samtidig som problemstillingen får et svar.

Hvis man derimot tar situasjonen opp helt fra løse lufta, e det noe annet.[:)]

Har ikkje opplevd de nei. Men man kan no ikkje vite alt om andre sitt liv. Men no vet ikkje e ka de du såg handla om, men de kan no være nokke ho ikkje har fortalt de. ikkje vet e:p

Ikke som jeg vet om hvertfall[;)]

vet at jeg kjenner 2 stk, men de VET jeg er ekte.. hehe[;)]

Kan du forklare nærmere / mer spesifik, skjønner ikke helt spørsmålet.
Hvordan vet du også at det de sier ikke stemmer overens med fakta? Har du sjekket det? Spekulert / konkludert ut i fra logisk tenkning m.m ?

Jeg kan forstå at enkelte vil anonymisere innleggene sine for å unngå gjenkjennelse, men dette gjelder en oppdiktet historie som er endel verre enn å si at ungen er 4 istedet for 6 [:-]

ORIGINAL: nurkeklar

Hell yeah[:D][:D][:D]

Men til spm: Ja, har faktisk opplevd det..... Syns bare det blir helt teit, jeg...

ORIGINAL: EmsN

Hell yeah[:D][:D][:D]

Men til spm: Ja, har faktisk opplevd det..... Syns bare det blir helt teit, jeg...

You are for real¨baby[;)][;)] hehe

nei heldigvis ikke

Nei, akkurat det har ikke skjedd, men jeg har sett brukere med veldig stor fantasi noen ganger, men det vil det jo alltid være på forum uansett.

Jeg tror det stikk motsatte skjer langt oftere: at brukere som har en gjennomgående skeptisk personlighet mistenker andre brukere på BV for å være "falske" bruker eller mistenker at de overdriver / finner på, hvor det i virkeligheten ved graving i reelle fakta ville vist seg at de ikke har hverken funnet på noe, vært falske eller overdrevet.

Hadde BV vært et antivirusprogram, ville det nok alltid rapportert om virus, også når det ikke var noen der.

næi...men har opplevd at noen lager falske historier om andre brukere..antakelig fordi det skjer så lite i deres eget liv at de må dikte opp hendelser/vri på sannheta, for å gjøre seg selv intressant

har ikke opplevd det her på BV, men hadde ei veninne som alltid vil møte meg, å når vi setter opp avtale så kommer hun ALLTID med dårlige undskyldninger, så jeg bare avtaler med henne å vet at hun kommer til å avlyse i siste liten.. forferdelig teit altså

alt fra
"jeg har ikke penger til buss"
"samboern tok bank kortet"
"har ikke råa til besin på bilen"

osvosv.. sånne teite ting i siste liten liksom.. det verste er at hun ALLTID har så dårlige svar på det hele at det bare lyser løgn liksom.. ingen forteller meg at dem er så skinnblakk at dem må leve på nudler i 4mnd fremmover å drar på storshopping på kjøpesenter å hamstrer inn klær for flere tusen kroner. da er det noe som ikke stemmer

ORIGINAL: KulaogFredrik

ORIGINAL: tindra

næi...men har opplevd at noen lager falske historier om andre brukere..antakelig fordi det skjer så lite i deres eget liv at de må dikte opp hendelser/vri på sannheta, for å gjøre seg selv intressant

Akkurat som æ sku ha sakt d sjøl!
Vet av nån her inne som e rå å komme me ting som overhode ikke stemme me virkeliheta å som OVERHODE ikke e sæ sjøl på nett, så dem e rett å slett falsk.
Skjønne ikke vitsn me å vri å lyge på ting.

Men sånn e d vell me nettforum, men dumt å gjøre d når d e flere fra samme plass å man vet ka som egentli e fakta[;)]

ja, sant..der stjal du ordan ut av tastaturet mitt [;)]
Æ syns at det e' komitragiskt!!!
Ka dæm har ijænn førr det? Må jo jøre ett eller ainna med sjølfølelsen..?
Trur væll kanskje at ænkelte ikke tåle at andre får oppmerksomhet..når det skjer tragiske/vanskelige ting..eller fine ting førr den saks skyld, i livet tel folk..så får dæm oppmerksomhet som andre tydeligvis mener dæm e' de einaste som har krav på.
Men ka dæm har ijænn førr det? å sparke en som ligg nede..vri på sannheta? pærsonli trur æ ikke dæm e helt i psykisk balanse...? kofførr ellers gjøre sånt? vess man ikke e' syk mene æ..

Ja, på de fleste forum.
Lar de som oftest drive på, med mindre det kan være til skade for andre - i form av penger og fortrolighet som ikke fortjenes osv.

En person er ekstrem, hun er innom de fleste forum og har holdt på i årevis.
Men kjenner henne som oftest igjen ganske fort.

Kan ikke si jeg har vært borti "falske" brukere, men noen som er litt far- out har jeg jo alltids truffet på[;)] Noen har jo tydelig et større behov for å tydeliggjøre seg mer enn andre og da er jo å vri sannheten litt en fin måte å gjøre det på [:)]

Ja, jeg vet godt hvem ei er her inne. Pappa kjenner godt faren hennes. Noe hun skriver her inne, stemmer overhodet ikke. Men dette gjelder ikke alt, men det er ett par ting jeg VET ikke stemmer. Litt funny[:D]

Back
Topp