FALSKE KYNNERE

tøttanr3

Betatt av forumet
Er dette mensenlignede murringer???kan evt være??har begynt å oppleve det nu. er 32 uker på veg....noen som vet?

Ja jeg tror også du blander med falske rier. Aner ikke hvordan de kjennes ut, men tror ikke det er som mensmurringer. Jeg har hatt en del mensmurringer/kramper i det siste og jordmor sier det er kroppen som forberedes for fødsel.

jeg har hatt mensen murring/smerter i en uke nå. men tror ikke det er kynnere.  jeg har kynnere utenom mensen smertene, da blir magen hard og det gjør vondt å stå og gå.

i uke for uke kan du lese om falske rier/kynnere... det er nok det samme syns jeg å huske iallefall.. står om det i uke 34.

Merker du at magen plutselig blir helt hard eller stram er dette helt normalt. Det som nå skjer er at livmormuskelen strammer seg og forbereder seg til jobben den skal gjøre. Disse sammentrekningene varer som oftest bare noen sekunder og kalles kynnere eller falske rier. (På fagspråket heter de Braxton Hicks kontraksjoner. Kontraksjon betyr sammentrekning.)

det er ikke alltid magen blir hard når eg kjenner murringene.men det er vel kroppens måte å forberede seg....

Først: Kynnere er falske rier..
Har hatt sånne veldig lenge (20. uke eller no), er veldig ubehagelig, For meg er det vanskelig å rette ut ryggen og jeg må gjerne sette meg, halvveis legge meg i en stol helt til det går over. I begynnelsen følte jeg meg som en gammel kjerring, spessielt når vi var ute og gikk tur for var ikke alle som så at jeg var gravid, men der gikk jeg med pukkelrygg og sneglesteg:)jaja..har vel glemt det når lille elsklingen vår blir født tenker jeg:) Lykke til!!!!

Back
Topp