Falsk positiv RFSU test

Mammatil2jenter1990

Andre møte med forumet
Hei.

Kort oppsummert:
Går på cerazette, ikke slurvet. Tok en strimmeltest fra RFSU for tre dager siden. Den var positiv (streken var godt synlig men ikke veldig sterk).. så tok jeg en ny test for to dager siden... der kom bare halve streken frem... og da tok jeg en CB digital test på ettermiddagen. Den viste «ikke gravid»... så tok jeg like greit to strimmeltester til.. begge negative. Og på morgenen i dag tok jeg enda en strimmel s var negativ.. test på urin var også negativ hos legen, hva tenker dere?

Jeg til testen fordi jeg har veldig vondt i magen og har hatt det en stund, i helgen som var har smertene økt ytterligere og kvalmen har vært sterk! Jeg mistenkte egentlig ikke noen graviditet og det er heller ikke et ønske så jeg verken håper eller leter etter symptomer.

Enig med hun over ang kjemisk.
Forøvrig har jeg aldri opplevd falsk positiv, og RFSU har slått ut 8 dpo på meg, når andre tester ikke har vist noe.

Har fått falsk positivt med RFSU test ofte. Typ 4 dager etter eggløsning. Tok ny test samme dag med cb digital som sa negativ.

Oppdatering.
Fikk svar på blodprøver i dag. Jeg er ikke gravid og har da altså fått falsk positiv på to RFSU strimmel tester. Kjøper ikke de igjen.

Back
Topp