Falsk positiv HIV test ¤¤¤ ANGST¤¤¤¤

Snuppemamma1

Andre møte med forumet
Noen som har opplevd dette?? Testet "falskt positivt" på hiv testen når jeg to rutineblodprøve ifm graviditeten. Prøven ble sendt folkehelsen for videre utredning og ble der negativ, men må ta ny om tre uker, for å utelukke nysmitte. Er LIVREDD!!!! Hva skjer???
Jeg lever i fast forhold, ingen utskeielser av noe slag, kan jeg ha fått urene sprøytespisser hos legen?? Har fullstendig angst og noia.
Har noen opplevd det samme?? Hvorfor skjer dette???

ORIGINAL: *bondekone*

kan desverre ikke hjelpe
men håper det bare er en falsk prøve

jepp håper det eller så kan det jo hende din bedre halv del ikke har rent mel i posen fra før eller er så tro som du tror[&:]

Jeg har HELDIGVIS fått tlf fra legen i dag som sa at jeg bekymret meg fullstendig unødvendi. De har sendt en obligatorisk rutine test til til Folkehelseinstituttet, som skal være en bekreftende prøve. Min kjære er testet for HIV to ganger tidligere(men etter vi ble sammen), jobben hans krever "rent blod", så ifm han så er jeg ganske sikker. Nå venter jeg bare på svaret på neste prøve også, som sikkert er helt ok. Føler meg absolutt ikke i faresonen, for å si det sånn. Men kjekt for andre å vite også, at dette faktisk visstnok ikke er så uvanlig..
Ja ja... TVI TVI og ha meg i tankene:-)

ORIGINAL: Snuppemamma1

Jeg har HELDIGVIS fått tlf fra legen i dag som sa at jeg bekymret meg fullstendig unødvendi. De har sendt en obligatorisk rutine test til til Folkehelseinstituttet, som skal være en bekreftende prøve. Min kjære er testet for HIV to ganger tidligere(men etter vi ble sammen), jobben hans krever "rent blod", så ifm han så er jeg ganske sikker. Nå venter jeg bare på svaret på neste prøve også, som sikkert er helt ok. Føler meg absolutt ikke i faresonen, for å si det sånn. Men kjekt for andre å vite også, at dette faktisk visstnok ikke er så uvanlig..
Ja ja... TVI TVI og ha meg i tankene:-)

aha men det er jo bra[:)] det er jo du som vet best om din situasjon:)
så som legen sier at du ikke behøver og bekymre deg[:)]
mener fint du skriver om det siden det vistnok ikke er så uvanligg[:)]

Heia!
Leser rundt omkring på div forum, lommelegen, doktor online mm. Dette virker ganske"vanlig", og ett svakt positivt resultat med negativt i supplerende test er ett negativt resultat. de tar kun er ny prøve for å utelukke nysmitte, og i mitt tilfelle ser jeg jo det som veeeldig usannsynlig. Tror ikke jeg har stukket meg på noe uten å merke det, eller at jeg har hatt utro partner. Sannsynlighet for smitte på offentlig toaletter mm, er jo heller ikke spesiellt sannsynlig....

jøss det har jeg aldri hørt om, fint du deler det med oss andre og lykke til videre

Heisann! nå er jeg sprekkferdig.. Trenger svar på den treeeeeege testen NÅ!!! Dette gjør meg paranoid, og syk! Sover ikke, kaster opp (igjen) har hodepine, og angst for offentlige toaletter. Nå ser jeg smitte i alt jeg tar i... Seriøst. Sånt som dette ødelegger hele leden med å være gravid. Men jeg er positiv innerst inne. Ser ingen sannsynlighet for at det skal ramme meg, liksom ikke noe ved livet mitt som gjør det sannsynlig... Ja ja.Måtte bare klage litt igjen....
Hilsne meg[X(]

Fikk nytt svar på fredag, resultatetene er akkurat like og prøven er sendt folkehelsen, igjen...
Ja ja, som legen sa så er det nok slike utslag på meg, dvs at jeg har mye antistoffer mot mye rart i blodet og jeg må bare regne med at det kan vare i laang tid fremover.
Heldigvis ikke noe værre resultat, da. Og som de sier så er det nå tre mnd(nesten) mellom første og siste test, så hiv smittet er jeg nok ikke. Ikke at jeg akkurat kan se at jeg befinner meg i faresonen, men man vet jo aldri her i verden, desverre. Nå krysser jeg bare armer og ben og ber om at prøven fra FHI også er negativ, som sist!
Nattaklemmer fra meg....[&:]

Back
Topp