Falsk mandel og mye syk?

Tullann

Elsker forumet
Noen som har hatt barn med falsk mandel / polypper?

Ariana skal operere i september og jeg rå gruer meg. Erfaringer noen, er det mye vondt etterpå, lenge hjemme fra barnehagen etterpå osv?

Guttungen oppererte bort begge mandlene (største mandlene legen hadde sett på en så liten unge) og en polypp når han var to-tre år!
Lå på sykehuset til dagen etter opperasjonen! Han hadde litt problemer med og svelge den første tiden, men det gikk fort over! Han gikk ikke i barnehage på den tiden, men je vil tro at så lenge det ser ut som hun har det greit, er nok bare å sende henne i barnehagen!
Får håpe du får en helt annen unge etterpå, med tanke på sykdom! Det fikk vi! Sander var veldig mye syk før opperasjonen, men veldig skjeldent etterpå!

Det er stor forskjell på å operere bort mandler og falske mandler,bare sånn at det er sagt [;)]
Sønnen vår fikk fjernet de falske da han var 4 år,og det var bare litt ubehagelig for han de to første dagene.
Skal holde seg litt i ro,men trenger ikke være hjemme fra skole/barnehage lenge.
Sønnen vår ble operert på en torsdag,og var i barnehagen igjen på mandag [:)]
Hvis det hadde vært fjerning av vanlige mandler,så hadde han måtte holdt seg helt i ro i minimun en-to uker pga blødningsfaren som er etter fjerningen.
Nå fikk sønnen vår fjernet polyppene pga væske i mellom øret,så han hadde ikke vært noe syk iforkant. Så om det hjelper på det kan jeg desverre ikke si noe om,men han fikk uten tvil en helt annen søvn etter fjerningen.
Har aldri angret på at vi valgte å operere,og ønsker dere lykke til!!

ORIGINAL: Mini´n

Det er stor forskjell på å operere bort mandler og falske mandler,bare sånn at det er sagt [;)]
Sønnen vår fikk fjernet de falske da han var 4 år,og det var bare litt ubehagelig for han de to første dagene.
Skal holde seg litt i ro,men trenger ikke være hjemme fra skole/barnehage lenge.
Sønnen vår ble operert på en torsdag,og var i barnehagen igjen på mandag [:)]
Hvis det hadde vært fjerning av vanlige mandler,så hadde han måtte holdt seg helt i ro i minimun en-to uker pga blødningsfaren som er etter fjerningen.
Nå fikk sønnen vår fjernet polyppene pga væske i mellom øret,så han hadde ikke vært noe syk iforkant. Så om det hjelper på det kan jeg desverre ikke si noe om,men han fikk uten tvil en helt annen søvn etter fjerningen.
Har aldri angret på at vi valgte å operere,og ønsker dere lykke til!!

Er forskjell ja! Men at de må holde seg i ro så lenge, har je aldri hørt! Vi fikk bare beskjed om at dette kom han til å styre selv etter hvert som det ble mindre vondt![:)]

Noah opererte bort sine i April, da var han bare litt over 1 år[:D]

Gikk kjempeflott, ekkelt når han våknet fra narkosen, men 1 time etterpå sprang han i korridorene[;)]

Han fikk satt inn dren i begge ørene samtidig, fikk en infeksjon når vi kom hjem og ble ganske så syk[:(]
Hadde det ikke vært for det, så var han hjemme tre dager + helg fra bhg, også va det pån igjen[:)][:)]

Ikke noe å grue seg for, de var kjempeflinke på sykehuset og forsto godt min redsel[&:]

Betryggende! Er så redd den narkosen jeg. Men det går vel bra. Bare jenta blir bedre nå, så blir dette helt flott[:D]

Er forskjell ja! Men at de må holde seg i ro så lenge, har je aldri hørt! Vi fikk bare beskjed om at dette kom han til å styre selv etter hvert som det ble mindre vondt![:)]

Det er faktisk helt vanlig prosedyre med minst èn uke helt i ro og det er også veldig viktig pga at hvis det begynner å blø så blør det myyyyye [:-] Har en lillebror som det ble kjempe kritisk med etter en mandel operasjon og fikk beskjed på sykehuset at det hadde stått om minutter.. [&:]
Så det at dere ikke fikk beskjed om hvor viktig det var med ro ihvertfall den første uken,er skremmende!!!!!

ORIGINAL: Tullann

Betryggende! Er så redd den narkosen jeg. Men det går vel bra. Bare jenta blir bedre nå, så blir dette helt flott[:D]

Det skjønner jeg godt at du er redd for.. er ikke lett å være hverken mamma eller pappa i en sånn situasjon. Det går helt sikkert kjempe fint,men liten trøst i det gitt [;)] 
Kanskje det vil hjelpe deg litt etter at dere har fått snakket med legen litt mere..?!

ORIGINAL: Lille Bea

Liam fjernet polypper, mandler og la inn dren nå i juni. Narkosen gikk veldig greit, måtte legges i narkose to ganger pga blødninger, men taklet det helt fint. Blitt en ny gutt etterpå, ikke mere snørrete nese, den rant konstant før, ikke snorking, mye bedre språk allerede. Operasjonen var veldig skummel for oss foreldre, og ble litt ekstra da han fikk omgangssyken natten etter[:o] Men glad det er gjort når jeg ser hvor mye bedre han har det. Var hjemme fra barnehagen en drøy uke, tror det er litt mindre ved bare fjerning av polypper. Lykke til[:)]

Sliter litt med språket vi også, håper det blir bedre nå. Og ikke minst snorking og grusom ånde!!![:'(]

ORIGINAL: Tullann

ORIGINAL: Lille Bea

Liam fjernet polypper, mandler og la inn dren nå i juni. Narkosen gikk veldig greit, måtte legges i narkose to ganger pga blødninger, men taklet det helt fint. Blitt en ny gutt etterpå, ikke mere snørrete nese, den rant konstant før, ikke snorking, mye bedre språk allerede. Operasjonen var veldig skummel for oss foreldre, og ble litt ekstra da han fikk omgangssyken natten etter[:o] Men glad det er gjort når jeg ser hvor mye bedre han har det. Var hjemme fra barnehagen en drøy uke, tror det er litt mindre ved bare fjerning av polypper. Lykke til[:)]

Sliter litt med språket vi også, håper det blir bedre nå. Og ikke minst snorking og grusom ånde!!![:'(]

Samme med Noah, konstant syk, konstant snørrete, feber annenhver uke, ørebetennelse tre ganger i mnd, våknet av at han var så tett i nese om natta, snorket slik at han våknet av det sjøl, forferdelig ånde om morgenen og ikke minst han hørte dårlig og uttalte ordene u t y d e l i g!

Nå har vi fått en ny gutt, han snakker kjempebra, uttaler ord mye tydeligere, sier ikke "hæh" hele tiden, sover om natten og er bare "litt" syk enda[:D]
Skal ta mandlene til vinteren, de var også kjempestore og hovne på forrige kontroll[8D]

Back
Topp