Falsk krupp

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Lurer på om det er flere av barna som har hatt falsk krupp? Våknet i natt av at Frida hadde problemer med å puste skikkelig. Fryktelig lyd. Fikk henne ut i frisk luft og ting ble bedre. Var på legevakten og fikk medisin og konstatert av det var falsk krupp. Heldigvis har hun sovet rolig og fint resten av natten, men jeg ble så redd. Håper ikke det kommer tilbake.

ja vi har vært mye plaget med det.
Første gang da gullgutten var 6 mnd. Da varte det i noen dager og var veldig skremmende.
Han får det ofte når han er forkjølet - vondt i halsen. Nå er han ca 2,5 år og får det sjeldnere, men dukker opp av og til. Kun en natt, og så er det over - bare vanlig hoste igjen. Vi har alltid stående efedrin i tilfelle det skal komme igjen.
Men det er den vanlige rutinen vær gang. Bort til vinduet og trekke frisk luft. Han skjønner heldigvis litt mer nå at hvis han skriker så blir det verre. Skjedde i hellas i sommer, og da var det litt verre, men vi gikk på badet og skrudde på dusjen så han fikk damp. Var ikke så innmari frisk luft inne :)

Håper det var engangstilfelle - og uansett så sier de at de vokser det av seg i 3-4 års alderen...

Ikke så skremmende når man vet hva det er og hva man skal gjøre. Men det er jo pyton når det står på likevel.

Nå har Frida vært syk siden forrige fredag. Sliter ennå med hoste og feber. I tillegg har hun smittet meg, så nå har jeg feber og er snørrete. Det skal bli en herlig dag. Vi vil bli frisk snart!!!!

Frida spiste mer til middag i går, enn hun har spist tilsammen hele uken. Feberen er borte, men hosten er der fremdeles. Formen virker bra. God bedring hilsningene hjalp vist. Takk[:D] Håper bare Dennis snart blir frisk.

Min 2 åring har hatt det ett par ganger
og han på 5 har det rett som det er..

Back
Topp