Falsk krupp

Ho Mor

Forumet er livet
Jeg skrev i et innlegg tidligere i uken at guttungen er så tett i brystet. Hoster og får ikke noe opp liksom. Hoster faktisk til han kaster opp[:(] Og seint seint i forgårs kveld ble det bare helt forferdelig. Han veste som en katt og sleit både med pust og hosting. Kastet opp og var virkelig elendig. Heldigvis er det døgnåpen legevakt uten kø her vi bor, så vi dro ned dit i full fart. Fikk konstantert falsk krupp og noe virus på luftveiene. Så ingen antibiotikum. Men han fikk bronkyl og efedrin. Det hjelper jo litt, men er fortsatt tett og slimete stakkar[:(] Er helt pyton når de små søte skal bli så dårlig[:'(]

Ja, det er utrolig greit. Har aldri opplevd kø. Men så bor jo vi på landet litt utenfor Bergen nå. Inne i Bergen og Åsane er der jo stappfult. Her vi bor har til og med jordmor døgnvakt og er med i ambulansen om man trneger det når fødselen er igang.

Falsk krupp er jo ekkelt, men kald drikke, frisk luft og damp fra kald dusj er effektivt. Og det pleier gå fort over heldigvis[:D] Men må si det var tøft å legge seg kl to og stå oppigjen kl 6 for å gå på jobb[:-]

Sondre ble jo litt bedre ute. Men skal så lite til før han blir tett igjen. Efedrin ser ut til å virke. Men jeg gir 2.5 ml pr dose istede for 5 ml, og heller oftere. Bronkyl, som vi fikk i tillegg er jeg mer skeptisk til å bruke på et så lite barn[&:]

hyff.. stakkars lille gull gutten din! [:(]

Back
Topp