Falsk krupp

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Dere som har hatt små som har hatt det. Er det veldig mye hosting eller bare litt innimellom?

jenta her har vært mye plaget med falsk krupp, når ho får disse "anfallene" Så hoster ho kraftig og gir seg ikke går over til en slik bjeffene hoste, til tider så brekker ho seg noen ganger kommer det opp noe slim andre ganger ingenting, Her så må vi ta ho ut i kald luft evt over åpen fryserboks, har ikke dette fungert har vi vært på legevakta for behandling

Ja det var det jeg trodde. Ene jenten her har en helt forferdlig hoste, men det er bare litt innimellom. Hun er kjempe hes, og brekker seg nesten etter en host. Hun har ikke så veldig høy feber, men er veldig slapp. Prøvde å lese på nettet, og det kunne høres ut som falsk krupp, men jeg mente også at da burde det vært mye mer hoste..... hmmm. Noen som har noen andre ideer på hva det kan være?

Min gutt har bare hatt to små anfall med falsk krupp, så det var ikke mye i alle fall. Begge var samme kveld / natt. Det gikk i ett da han hostet, bjeffe hoste på utpust og piping på innpust, men det ga seg ganske raskt da vi satte ham oppreist i kald luft. Klassisk falsk krupp, men som sagt kortvarig og bare en kveld.

bondekone skrev:
jenta her har vært mye plaget med falsk krupp, når ho får disse "anfallene" Så hoster ho kraftig og gir seg ikke går over til en slik bjeffene hoste, til tider så brekker ho seg noen ganger kommer det opp noe slim andre ganger ingenting, Her så må vi ta ho ut i kald luft evt over åpen fryserboks, har ikke dette fungert har vi vært på legevakta for behandling

Akkurat sånn har vi og hatt det. Har hatt det 3-4 ganger, og frisk luft har hjulpet all gangene.

Når det står på som verst er det mye hosting ja. Bjeffende hosting.. Han sliter med å få pustet ordentlig og blir redd... Heldigvis klarer vi å holde oss rolige fordi vi vet at det går over, men jeg synes veldig synd på den lille kroppen når det står på;(

nussnøff skrev:
Ja det var det jeg trodde. Ene jenten her har en helt forferdlig hoste, men det er bare litt innimellom. Hun er kjempe hes, og brekker seg nesten etter en host. Hun har ikke så veldig høy feber, men er veldig slapp. Prøvde å lese på nettet, og det kunne høres ut som falsk krupp, men jeg mente også at da burde det vært mye mer hoste..... hmmm. Noen som har noen andre ideer på hva det kan være?

Falsk krupp har ikke noe vanlig sykdomsforløp - det er et (eller flere) ANFALL med bjeffende hoste og tung pust, som regel i forbindelse med forkjølelse og annen luftveisinfeksjon..

Back
Topp