Lille Luringen
Elsker forumet
hvor lenge varer det? Gutten min hadde tydeligvis og vatt på lekevakta og fått litt medisin.. men er de noe som går over rimelig fort eller.. Kan egentlig ingenting om de...[&:]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Froskegele
Falsk krupp komme rogte i forbindelse med forkjølelse/virusinfeksjon og er anfall med "bjeffende" hoste pga at slimhinnene rundt stemmebåndene hovner opp og kan gjøre det vanskelig å puste.. Hvor lenge anfallene varer varierer veldig, og ofte har de flere anfall i løpet av en natt.. Kan vare i 2-4 netter..
Tips: Hev hodeenden på sengen, ha det kjølig på rommet, la barnet sove med ullsokker, kald drikke, hold deg rolig og konsentrer deg om å roe ned barnet ved anfall, ta det med ut i frisk luft hvis anfallet ikke gir seg når barnet blir tatt opp..
Damp ble tidliger brukt som alternativ, men det har de nå gått vekk fra.. Efedrin fås noen steder ved legebesok, men har mange bivirkninger og er ikke forsket nok på og bør derfor unngås..
Blir barnet veldig plaget kan du få kortisonpreparat hos legevakt, dette er små piller som løses opp i vann.. Anfallet vil da avta ganske kjapt, og i de fleste tilfeller hindre flere anfall..
ORIGINAL: ©Smartass
Vet ikke jeg.. Vi er på dag 6.
Cosylan hjelper jo, men det tar den ikke bort liksom. Så det kommer nok igjen. Tviler på at det noengang går SÅ fort over..
Men dette er mitt første møte med herligheten også, så jeg har ikke særlig erfaring.
Eldstemann fikk cosylan forrige uke, så jeg ga Aram det på lørdag og søndag selv om han er for liten. Litt desperat[8D]