Faller mellom to stoler.

Kissaa

Glad i forumet
Hei,

må igjen få ut litt frustrasjon... Var hos legen på kontroll i dag. Siden jeg er 5 dager på overtid ville hun at neste kontroll, som da er neste uke, skal gjøres på sykehuset jeg skal føde (bærum sykehus). Da jeg ringte dit i dag fikk jeg beskjed om å komme opp 3.aug (14 dager over). Jeg stilte spørsmålstegn ved dette, men hun sa "sånn er prosedyren- og sånn er livet".

Er det ikke litt rart at vi skal til kontroll hver uke på slutten av svangerskapet, men når man er på overtid er det ingen som vil ta ansvar for en lenger... har brukt hele dagen på å forstå, men bare ender opp med å gråte [:(].

Det er ganske mentalt anstrengende å gå å vente på en fødsel, spesielt når en er førstegangsfødende og ikke vet noen ting, også klarer ikke systemet å fange en opp... (og de lurer på hvorfor noen får svangerskapsdeprisjoner...)

Måtte bare få ting litt ut av systemet[:(].

Jeg får bare håpe fødselen settes igang av seg selv i løpet av denne uken, er livredd for å gå hele 2 uker over. Har hørt så mange skrekkhistorier.

DET hadde jeg ikke godtatt![:@]

Ring fastlegen eller jordmora di og si ifra.. de kan ikke behandle deg sånn!
Ble sint når jeg hørte hvordan de behandla deg,
Jeg tror jeg hadde møtt opp personlig og BITT noen [:@] - kansje[&:]

-dette skal nok gå bra, men ikke gi deg så "lett".. ta en liten ringerunde til [;)]

Lykke til!
Håper du sitter med den lille bebisen din i armene i morra på denne tia [;)]

trøsteklem fra Fiorelina

Jo, takk for det.

Nå har jeg kommet meg opp på bena igjen etter en lang og trist dag. Får ta litt tak i situasjonen i morgen, og gjøre noe hyggelig i kveld.

Merker at jeg ikke henger med psykisk om dagen, og tar ting veldig lett inn på meg. Man skal virkelig være sterk når man er gravid[;)].

Men takk for svar og forståelse...

hei Kissaa!
Jeg føler virkelig med deg, det skal du vite....har selv gått en uke over tiden, sykisk innstilt på at han skulle komme en uke FØR termin, da alle andre barna mine hadde gjort det. og det mente jordmor også....å alt hun sier er jo riktig[8D]man føler virkelig på situasjonen og man blir super deppa og ingen synes synd nok i deg.Det føles som alle gir blaffen......jeg var på føden og til å med jordmora der kom til meg å sa at "det er ikke synd i deg" "det er andre som har det værre".[:@]...det er det siste du trenger å høre....og hadde det ikke vært unormalt, så hadde jeg slått til henne for å fått henne til å synes synd på meg og trøste meg, slik at alt gikk over å ble bra igjen!

Men jeg skal love deg en ting at UANSETT er det ikke mange dager til du har ditt nurk i armene....og da er alt dette glemt!

Lykke til...snart er du lykkelig igjen[:)][:)] [:D]Varme klemmer suser gjennom nettet og til deg[:D]

Hei Kissaa!
Stakkars! Jeg syntes synd i deg å føler med deg. Jeg vet nøyaktig hvordan det er å gå på overtid. Jeg gikk selv 15dager over terminen å det var de lengste 15dagene i mitt liv. Helt forferdelig å gå sånn å vente på at det skal skje noe.[:'(] Jeg var hos jordmora de to siste gangene der hun ga meg akupunktur for at det skulle modnes...men det funka ikke på meg.. Jeg kan bare trøste deg med at det er ikke lenge til du blir mamma. Jeg vet at de dagene går utrolig treigt men du kan jo prøve å finne på noe for å få tiden til å gå.

Håper for din del at det skjer noe snart.. og ønsker deg lykke til[:)] kosi!!

Tusen takk alle sammen! Det er virkelig godt å "diskutere" eller snakke med folk i samme situasjon. Dere skjønner hva det dreier seg om! Takk, takk, takk!

Så håper jeg dere har rett, at min lille vil se dagslys snart...[:D].

hei
prøv lakserolje, kissaa! lykke til meed den forestående fødselen.
håper du får det lille nurket ditt i armene snart.[:)]

Er ikke lakserolje farlig? Er litt grønn på det området!

nei, datteren til samboen min tok det noen dager før termin, og dagen etter kom lille oliver til verden, så det hjalp på henne da. ta ei barneskje eller teskje, tror det er nok. kan bli fortgang på magen da[;)]

Du måå ta tak i det! :) Fordi mammaen min har fått alle sine 4 unger på overtid, fra 3 1/2 uker til 1uke på den siste. Det blir påkjenning for deg åsså, især når du er 1.gangsfødende vil jeg tro... [:)]

Stakar deg da....regner med du er meeeeeget rastløs ja! ikke gi deg, mas på sykehuset. Selv om du er 1.gangs fødende har de ingen rett i å behandle deg som at du ikke vet ditt eget beste. Faktisk så burde det gi dem en grunn til å ta seg extra godt av deg nå som du er på slutten og alt er følelsesmessig kaos!

Gleder meg til å høre fra deg når du har gullet i armene dine! stå på.=)

Jo, takk for det! Jeg har tenkt til å vente til helgen, også stiller jeg nok opp på sykehuset med alle hormonene jeg har (og litt til), også får jeg håpe de i alle fall gidder å undersøke meg litt nøyere.

En skal være ganske ressurssterk og sta i dette landet her[;)]

kenner du ikke noe tegn til at krabaten vil ut?slimpropp...murring...har magen kommet litt lenger ned lissom?det skjer no snart...føler det på meg[:)][:D][;)]

har du prøvd sex...(trenger ikke svare)lakris skal oxo være bra!!!

Hei,

ingen store tegn enda... Litt murring i korsryggen, men det har jeg hatt i litt over 1 uke nå. Kanskje litt slim også, hvis jeg legger litt gòvilje til[;)].

Ja, sex er prøvd, ikke noe virkning så langt.

Tenkte litt på dette med lakseringsolje, men vet ikke om jeg tør...

Venter derfor fortsatt i spenning [;)].

hei
du kanj jo prøve svisker å da, det å skal få fart på magen. litt lakserolje er ikke farlig, men det er dumt at man må kjøpe ei flaske. du kan også kjøpe deg klyster og prøve det. du får fortsatt ha lykke til med den forestående fødselen.[;)]

Takk for det!

Klem

Hei Kissaa!

Jeg prøvde lakserolje da jeg gikk på overtid med førstemann. Tok en skje med det på kvelden og klokken halv åtte morgenen etter gikk vannet. Fikk tipset av en venninne - det satte igang på henne også. Hun hadde fått tipset av en jordmor! Da fødselen min stoppet opp litt fikk jeg klyster på sykehuset for å holde det igang og det har jo samme virkning som lakserolje. Jeg sendte mannen min på apoteket - de er visst ikke så glade i å selge slik olje til gravide... He, he.. Men det smaker Pyton - så du bør ha et glass med saft etc klart så du får det ned......

Lykke til!!

Hei!
Skjønner godt at du blir frustrert og lei! Håper det går bra med deg. Har en uke igjen til termin jeg nå og hodet til babyen har ikke festet seg enda. Og jeg er så svær, nesten utafor skjemaet på symfyse-fundus målet nå! Ble sendt på UL i går, de ville se om småen var kjempesvær og om de måtte sette igang fødselen. Men jeg ble da hjemsendt og sitter og venter jeg også [&:]

Man blir lett nedfor av å gå slik, har ikke hatt det særlig bra de siste dagene jeg heller. Har bestemt meg for å prøve å tenke på alt annet enn fødsel akkurat nå og håper dagene går fortere på den måten (Evig optimist [:D])

Mas på leger og jordmødre og de du måtte få tak i!!! Alle har rett til å bli tatt på alvor!

Back
Topp