Faller ikke til ro med navneforslagene!

Kpk91

Første møte med forumet
Venter vår første jente i september og jeg klarer ikke bestemme meg for navn. Forslagene det står mellom er Eira og Aria. Jeg liker begge godt men slår meg ikke helt til ro med noen av de. Samboer er helt forelsket i Aria, jeg liker Eira bedre. Vi er begge fra vestlandet og skarrer på r'en og føler Eira blir så tungt og si..
Andre navneideer i samme "katogori"? Korte navn som ikke er helt vanlig ?
 
Hvis dere beslutter dere for å ikke kunne falle til ro med noen av de, hva med å stryke begge helt og så starte på ny? Viske tavla ren og finne noe helt annet? Vi fant noen fine navne her: http://altformamma.no/navneguiden#/
Kjempe fin liste med navn fra forskjellig opprinnelse, valg mellom gutt og jentenavn osv. :D
 
Har selv skarring og synes Eira er lettere :p Men jeg tenker mer det som korrosjon/eiret metall. Aria er for meg hundenavn :p

Ariel da? Adelin, Yrja, Aila, Eileen/Eiline, Ilana.
 
Eg bur i "skarreland", og syns nok Aria er bedre enn Eira sånn sett, men hadde sjølv valgt å ikkje ha navn med r;) Kva med Ea, Live, Ivy, Lilly, Alma, Ada, Mali, Leana, Linett, Ylva, Olea?
Lykke til med navnevalget, det faller på plass til slutt, ikkje stress:)
 
Vi har bestemt oss for Aria og hatt det som en favoritt siden begynnelsen av svangerskapet :) Nå bor vi på Østlandet, så har heldigvis ikke skarre-R å ta hensyn til. Når man skarrer blir kanskje Aria litt mer tungvint enn Eira?
 
Eg bur i "skarreland", og syns nok Aria er bedre enn Eira sånn sett, men hadde sjølv valgt å ikkje ha navn med r;) Kva med Ea, Live, Ivy, Lilly, Alma, Ada, Mali, Leana, Linett, Ylva, Olea?
Lykke til med navnevalget, det faller på plass til slutt, ikkje stress:)

Nå snakker jeg østlending, men hvis jeg liksom prøver å skarre litt på Eira (sånn som venninnen min fra Ålesund gjør) synes jeg det lyder ekstra flott!
Liker nok Eira/Eir bedre enn Aria, da det gir litt vel Game of Thrones-vinner nå for tiden.
 
Er sjølv vestlending og Eira er eit nydeleg navn! Var ein av mine favorittar når me skulle velga:) Ville ikkje ha bekymra meg for om det er tung å sei:)
 
Jeg ville styrt unna navn med r hadde jeg bodd et sted med skarre r.

Ava
Alida
Anea
Enja
Elea
Ea



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg synes begge navnene er like skjønne. Men Aria er mest originalt, så jeg ville valgt det. Og mest av alt siden mannen din brenner så sterkt for det navnet. Han blir sikkert utrolig glad hvis du sier deg enig i det og jeg tenker det vil bety mye for ham. Lykke til.
 
Back
Topp