Faller alltid magen ned?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg hadde veldig høyt mål hos legen på kontroll i går, legen sa det var fordi magen min ikke hadde falt ned enda[&:] (håper det er grunnen og at jeg ikke har en kjempe baby i magen) Men nå lurer jeg på om magen alltid faller ned? Og når det er normalt at den gjør det? Har på følelsen at det er en evighet til jeg skal føde siden magen fortsatt er så høy, og jeg ikke har hatt noe vonde kynnere i det siste!
 
Tror den kanskje faller litt ned hos alle(men at det ikke alltid er synlig), når babyen fester seg nedi bekkenet, men jeg kjenner flere som har hatt en stor mage som ikke forandret seg på slutten[&:]
 
ORIGINAL: Hilde_81

Jeg hadde HØYT symfysemål siste kontrollen før jeg fødte(en uke før) og jeg hadde ikke kjent en eneste sammentrekning eller kynner før jeg faktisk var i fødsel[:)]Og min lille prins var 3494g og 50cm som er under snittet for gutter. Plutselig bare gikk vannet mitt forrige tirsdag og 4t etterpå hadde jeg han i armene mine[:D][:D]

Din heldiggris!!!!! Jeg vil at vannet mitt ska gå også. Gjorde du noe spes før det gikk??? SEX eller noe, hehe.
 
Tror det som regel er slik at magen "faller" ned rett før fødsel, når barnet glir lenger ned i bekkent vil magen bli litt mindre/lavere, men det vises litt forskjellig etter hva jeg forstår. For noen får magene litt ned og frem, mens andre bare siger litt ned.. Men barnet vokser jo hele tiden så det er vel ikke alltid det vises like bra.. i de første 3 mine svangerskap falt magen ned og litt frem så den endret tydelig form, nå er den ikke sunket noe særlig ennå.. må bare vente å se [:)] Hvis vannet går plutselig trenger ikke denne prosessen ha funnet sted ennå.. Får bare krysse fingre og håpe du får terminen iaf[:D]
 
hihi min mage sank tydelig ned her om dagen..
to dager før tok jeg bilder av magen og da så jeg helt kulerund ut.. men nå "sitter" magen mye lengre nede og er mer avlang.. :)
 
Jeg lå laaaangt over streken på sf mål med førstemann og hun veide 3,5kg etter 16dager overtid..så det varierer..hadde masse fostervann bare, og stor morkake, men rett etter fødsel hadde jeg gått ned 10 kg..to timer etter bare, så du kan jo ha mye fostervann..noen har det uten at det er dumt..
 
Og magen falt ikke ned på meg med nr 1, nå er den gått litt ned, og magen føltes mindre..
 
Magen min har sige masse ned no etter bebis la seg skikkeleg ned i bekkenet og hove festa seg. Ser i grunn heilt rart ut.
 
Min mage har nok sikkert sunket noe, men føler den strutter rett ut enda, og flere som har kommentert og sagt, jaja, lenge til fødsel hos deg, magen har jo ikke sunket i det hele tatt jo.... Men tror ikke den kommer til å synke noe særlig mer heller jeg. Har hatt en tutemage hele veien, og babyen ligger med hode godt nedi bekkenet, ikke festet foreløpig da men, så da blir kanskje magen bare værende sånn da.... ? Ikke vet jeg.
 
Så da er vi nok i samme båt.. ;) Men for min del var sf-målet langt under streken på forrige måling, og magen hadde ikke vokst på 3 uker i følge målene, men hadde gått opp igjen til den røde streken og vokst en ca 2cm da jeg var på ktr i går.. Ikke vet jeg hva som skjer eller har skjedd...
 
ORIGINAL: Hilde_81

ORIGINAL: VokserOGgror

ORIGINAL: Hilde_81

Jeg hadde HØYT symfysemål siste kontrollen før jeg fødte(en uke før) og jeg hadde ikke kjent en eneste sammentrekning eller kynner før jeg faktisk var i fødsel[:)]Og min lille prins var 3494g og 50cm som er under snittet for gutter. Plutselig bare gikk vannet mitt forrige tirsdag og 4t etterpå hadde jeg han i armene mine[:D][:D]

Din heldiggris!!!!! Jeg vil at vannet mitt ska gå også. Gjorde du noe spes før det gikk??? SEX eller noe, hehe.


He he nei ingen sex[:D]Moren min var på besøk den ettermiddagen så jeg stresset og ryddet i huset hele formiddagen. Og når moren min kom bakte vi horn og julekaker og mens hun tok det siste brettet med horn ut av ovnen så reiste jeg meg fra sofaen og kjente et "KNEPP" i magen.... Og så kom vannet[:D]

 
 
Rydde gjør jeg hver dag., men jaggu skal jeg prøve å bake litt julekaker idag[;)] hehe
 
ORIGINAL: Hilde_81

ORIGINAL: VokserOGgror

ORIGINAL: Hilde_81

ORIGINAL: VokserOGgror

ORIGINAL: Hilde_81

Jeg hadde HØYT symfysemål siste kontrollen før jeg fødte(en uke før) og jeg hadde ikke kjent en eneste sammentrekning eller kynner før jeg faktisk var i fødsel[:)]Og min lille prins var 3494g og 50cm som er under snittet for gutter. Plutselig bare gikk vannet mitt forrige tirsdag og 4t etterpå hadde jeg han i armene mine[:D][:D]

Din heldiggris!!!!! Jeg vil at vannet mitt ska gå også. Gjorde du noe spes før det gikk??? SEX eller noe, hehe.


He he nei ingen sex[:D]Moren min var på besøk den ettermiddagen så jeg stresset og ryddet i huset hele formiddagen. Og når moren min kom bakte vi horn og julekaker og mens hun tok det siste brettet med horn ut av ovnen så reiste jeg meg fra sofaen og kjente et "KNEPP" i magen.... Og så kom vannet[:D]



Rydde gjør jeg hver dag., men jaggu skal jeg prøve å bake litt julekaker idag[;)] hehe


He he, lykke til med bakingen[:D][:D]

 
 
Ikke noe vannavgang etter bakingen[:'(] 
 
Back
Topp