Fall under svangerskapet

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Var litt uheldig på skitur idag, så jeg falt når jeg hadde litt fart. Følte fallet kom så jeg fikk kneet under meg og følte det dempet fallet litt ag jeg skled bortover på kne, og ikke datt rett på rumpa liksom.

Men selvfølgelig blir jeg jo litt bekymret, hvor hardt må man falle for å skade fosteret eller slå løs morkaken? Jeg er 17+4, og fikk ikke vondt i magen etter fallet, men fikk ubehag og kynnere.

Jeg liker godt og gå på ski for treningens skyld, og tar det veldig rolig, men grunnen til at jeg falt nå var at det var begynt å bli mørkt og de hadde ikke slått på lysene i lysløypa enda. Derfor ble det helt flatt lys og jeg så ikke en kant midt i bakken, så fikk den ene foten helt på skjeiva og falt av det. Samboeren som kjørte bak syns fallet så hardt ut.

Du kan få morkakeløsning, så alle fall bør undersøkes. Ring føden for sikkerhets skyld, så kan de ta vurderingen.

ville nok ringt enten føden eller legevakt bare for å få en sjekk, for sikkerhetsskyld :)

Har ringt føden, fikk beskjed om å ligge på sofaen til kynnerne gir seg :) Siden det er så tidlig i svangerskapet er det ingenting å gjøre med det om det er et faktum, så jeg skal bare ta det med ro og vente og se :)

Har ringt føden, fikk beskjed om å ligge på sofaen til kynnerne gir seg :) Siden det er så tidlig i svangerskapet er det ingenting å gjøre med det om det er et faktum, så jeg skal bare ta det med ro og vente og se :)

Så bra du har snakket med dem :) da blir det stille og rolig kveld på sofaen for deg :)

Så bra du har snakket med dem :) da blir det stille og rolig kveld på sofaen for deg :)
Jepp jeg har parkert, med pledd og godis :D skal slappe av uten å bekymre meg :)

Hvordan går det med deg?:) håper alt gikk bra

Hvordan går det med deg?:) håper alt gikk bra
Har hatt kynnere hele tiden, det er ubehagelig og litt vondt iblant. Tenker å bare ta det med ro i morgen også, å håper jeg snart kan få et lite spark som sier at alt er bra :)

Har hatt kynnere hele tiden, det er ubehagelig og litt vondt iblant. Tenker å bare ta det med ro i morgen også, å håper jeg snart kan få et lite spark som sier at alt er bra :)
Ja er bare å ta det masse med ro så håper jeg det går bra :) jeg klarte å falle på magen i trappa ute va rundt uke 27 da alt gikk bra så er bare å ta alt med ro så krysse fingrene :)

Ja er bare å ta det masse med ro så håper jeg det går bra :) jeg klarte å falle på magen i trappa ute va rundt uke 27 da alt gikk bra så er bare å ta alt med ro så krysse fingrene :)
Ja jeg tror nok det skal gå bra, det var jo ikke et hardt fall, føler jo at vi skal tåle litt, er ikke laget av glass heller :p
Er nok bare kroppen som er litt stresset, hadde en del kynnere fra før av, så det går seg nok til når jeg får slappet av litt :)

Det svaret der er så provoserende, for poenget er jo ikke nødvendigvis å kunne gjøre noe, men det å kunne slappe av og slippe å bekymre seg hvis man blør eller har falt osv. Morkakeløsning kan vel medføre blødninger som kommer brått og er farlig for mor også, så jeg syns det er pussig at de ikke ville ha deg til en sjekk.

Skal en god del til assa har jeg erfart. Var uheldig 2 ganger i mitt svangerskap. Nr 1 ble jeg påkjørt hardt bakfra i hvertfall 60 km/t i uke 32.
Gang nr 2 falt jeg pladask rett på magen på glattisen i uke 39-40. Var så J vemmelig! Var som å lande på en vannballong! Da ville sykehuset ha meg rett inn. Tok ul og lå over natten med målinger. Lille var kjempe stresset og puls opp i 190. Fikk dra hjem å hvile etter det. Men i følge målingene trodde de fødselen ville sette igang straks. 2 dager etter startet den :) Så fikk hvile litt før alt startet for fult :)

Det svaret der er så provoserende, for poenget er jo ikke nødvendigvis å kunne gjøre noe, men det å kunne slappe av og slippe å bekymre seg hvis man blør eller har falt osv. Morkakeløsning kan vel medføre blødninger som kommer brått og er farlig for mor også, så jeg syns det er pussig at de ikke ville ha deg til en sjekk.
Hehe da skulle du hørt hva hun sa ordrett, da hadde nok blitt hakket mer provosert. Men det går greit, jeg skal snart inn på OUL, så får sjekket det da. Jeg følte uansett at fallet ikke var så hardt at det burde foreligge fare, men ville mest høre om det var noe jeg kunne gjøre fra eller til hvis det var problemer. Så da sa hun at jeg skulle ligge å slappe av, til kynnerne gir seg, det var det eneste som kunne hjelpe nå, uansett om det er uskyldige kynnere eller om det er pga komplikasjoner.

Skal en god del til assa har jeg erfart. Var uheldig 2 ganger i mitt svangerskap. Nr 1 ble jeg påkjørt hardt bakfra i hvertfall 60 km/t i uke 32.
Gang nr 2 falt jeg pladask rett på magen på glattisen i uke 39-40. Var så J vemmelig! Var som å lande på en vannballong! Da ville sykehuset ha meg rett inn. Tok ul og lå over natten med målinger. Lille var kjempe stresset og puls opp i 190. Fikk dra hjem å hvile etter det. Men i følge målingene trodde de fødselen ville sette igang straks. 2 dager etter startet den :) Så fikk hvile litt før alt startet for fult :)
Ja jeg falt også på isen når jeg var høygravid sist, visste ikke om morkakeløsning da, så dumme meg ringte ingen. Fødselen begynte med maserier like etter, men jeg var jo fullgått uansett. Tok likevel fire dager før han ble født, så var ingen dramatikk pga fallet heldigvis

Back
Topp