Fall i progesteron dpo 20

Selma83

Flørter med forumet
Følges tett opp med hcg og progesterontest annenhver dag. Progesterone har økt og lå på over 100 forrige test. To dager senere har det falt til 47. Noen med kjennskap til dette? Skal det ikke egentlig øke sakte men sikkert? Forstår at tidspunkt, måltider etc kan ha noe å si, men har tatt prøven på fastende mage til samme tidspunkt hver gang. Tar cyklogest etter fryst innsett ivf.

Hcg har mer enn doblet seg annenhver dag, mens det i dag kun har doblet seg. Altså et fall prosentvis.

Blir litt redd når begge deler faller samtidig. Noen med kjennskap til dette?

Mange SA/MA bak meg. Ingen levendefødt barn. Tatt hysteroskopi og endometrietest og fikset opp i alt som var galt der.

Hva sier legen din om fallet? Det ærlige svarer er at det sjeldent er positivt med et såpass stort fall i progesteron i starten av svangerskapet :( I alle mine aborter har progesteron falt før HCG. Men siden HCG-nivåene fortsatt øker nå så kan graviditeten være intakt, men progesteronproduksjonen trenger i så fall sannsynligvis ekstra støtte. Så her er det veldig viktig å diskutere med legen og vurdere tilskudd av progesteron raskt! Krysser fingrene masse for deg :Heartred :smiley-angelic001

Tusen takk for svar! Setter pris på ærlige svar, og er forberedt så langt det lar seg gjøre. Gikk du på kunstig progesteron da du opplevde fallet? (jeg har fått ivf med fryst egg)

Dagens nivå skulle analyseres raskt, og kom tilbake med fint tall. Doblet igjen.
Fikk etterhvert tak i klinikken, og skal starte med Prolutex fra i dag. Så nå blir det 4 timers kjøring til nærmeste apotek som hadde denne inne. Håper bare dette fallet ikke betyr noe annet enn at jeg ikke har absorbert vaginalkapslene godt nok. Det var iallefall ikke noe vits i å doble dosen der, da kroppen ikke ville ta til seg mer uansett.

Back
Topp