Faktura spørsmål

En tråd i 'Generelt' startet av Tirili, 31 Mar 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Tirili Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Jeg fikk her om dagen brev fra en dyrlege om at jeg ikke hadde betalt en regning han hadde sendt ut i oktober 2014(!)

er ikke det litt seint å komme med nå? Jeg aner ikke om den er betalt men jeg mener den er foreldet. Han mener den ikke er foreldet fordi han sendte ut faktura i 2014 men ingen purringer kom etterpå..

Hvor kan jeg henvende meg for å få rett svar på dette. Pleier å betale regningene min men kan så klart skjedd en glipp men mener at når han er så treg med regnskapet sitt så må dette være lærdommen hans :blackeye:
    Men skulle likt å vist hva som var rett og galt..

2. Kengu Forumet er livet VIP

Hovedregelen i foreldelsesloven er en frist på tre år. Men det finnes også andre viktige frister i foreldelsesloven, for eksempel foreldelsesfristen på 10 år for gjeldsbrev og krav som stammer fra pengelån, jf. § 5.

3. Tirili Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Dette har vel lite med både gjeldsbrev og penge lån å gjøre regner jeg med, det er bare en helt vanlig faktura, og vi har ikke hatt kor kommunikasjon om dette.

• Enig Enig x 1
  4. Kengu Forumet er livet VIP

Sol du ser er det da3 år

5. Mor2barn Gift med forumet Sommerfuglene

Dette er forelda ja.

6. Occiput Forumet er livet Junilykke 2020 ♡ Januar 2017

Wow, som veterinær selv så hadde jeg aldri i verden begynt å purre på så gamle fakturaer :confused:
    Da hadde jeg satt det som tap, og «ris til egen ræv» for å ikke ha bedre rutiner på oppfølging av utestående.

• Enig Enig x 9
    • Liker Liker x 1
  7. Tirili Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Etter litt Mail frem og tilbake så fikk jeg til slutt en Mail om at han måtte sende ut denne fakturaen for å kunne melde det inn som tapte penger? Men skulle bare se bort fra regningen, så han prøvde seg med andre ord.. rare greier..

8. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Må være en dyrlege det ikke går så bra for om dagen kanskje.

9. Occiput Forumet er livet Junilykke 2020 ♡ Januar 2017

Ah ja, det stemmer nok. Er ikke jeg som sitter med dette direkte der jeg jobber, men mener å ha fått med meg at man må ha purret x antall ganger før man kan tapsføre det.
    Uansett litt merkelig måte å gjøre det på..

10. Tirili Betatt av forumet Novemberlykke 2020

Ikke så rart det går dårlig når man ikke sender ut regninger :joyful: men trist viss det er tilfelle da.. håper ikke det:happy:

• Morsom Morsom x 2
  11. Turbotrolla Elsker forumet Mailykke 2018 Septemberbarna 2019

Du kan uansett gå inn i nettbanken din å sjekke. Kan i allefall gå 10 år tilbake i tid om ikke enda lengre.

12. Fabmamma40 Forelsket i forumet Julikulene 2020

Mener du kan henvise til foreldelsefrist (som er 3 år)

Del denne siden