Uff, så leit å høre. Be fastlegen din om å rekvirere disse prøvene, så fremt du ikke har tatt dem. Du kan også be om å bli satt på blodfortynnende, sånn at du kan starte prøvinga selv om du ikke har fått svar på prøven - for ja, det tar en del uker før en får svar på den.
Nå har ikke jeg påvist faktor leiden, og tror ikke at jeg har det, selv om jeg sånn sett ikke kan si det sikkert. Men er ikke noe opphopning av blodpropp i familien min. Mannen derimot har det. Så på ett tidspunkt skal jeg be datteren min (hun er bare 4 år, så ikke aktuelt ennå..) teste seg å.
Jeg har hatt habituell abort. Og ble i den perioden satt på blodfortynnende av gyn. som fulgte meg opp, for sikkerhetsskyld. Sto på det fra vi prøvde til og med ut uke 12. Mista riktig nok denne å - noen uker seinere. Men det var pga misdannelser og ikke relatert til propp. Så ta deg en prat med fastlegen. Og evt be om henvisning til oppfølging av gyn. Det kan jo være godt med denne oppfølginga uavhengig om du skulle ha faktor leiden eller ei.. Ønsker deg kjempemasse lykke til videre. Vegen er knalltøff etter en har mista gjentatte ganger, men Gud så verdt det er å stå stormen av når du står der med en skatt i armene dine [emoji173]️ akkurat nå ligger jeg ved siden av han og ser han sover.... 2 1/2 år tok det og 75 svangerskapsuker, men for en premie til slutt.....